Devel.cz Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják.cz DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
IIS 7 pro PHPčkáře

Petr Steinbauer aura:77
1. 12. 2008 8:18 Nový

phpinfo

celé vlákno
Jen přidám hlášku pro only Windows správce. Testovací soubor má obsahovat toto:
<?php phpinfo(); ?>
Mireczech
Mireczech (neregistrovaný) ---.vivo.cz
1. 12. 2008 9:20 Nový

Prava

celé vlákno
Jde nejakym zpusobem menit opravneni prez ftp pomoci prikazu chmod nebo podobneho?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.ufon.cz
1. 12. 2008 13:52 Nový

Re: Prava

celé vlákno
Sice to sem nepatri, ale jde do. Napr. ftp klientem v Totalcommanderu.
Pripojit se a pak Soubor -> Změna atributů.
Borek Bernard aura:66
1. 12. 2008 10:05 Nový

Web Platform Installer

celé vlákno
Pěkný přehled. Jen bych dodal, že nejjednodušší cestou k instalaci různých modulů, ať už vestavěných (FastCGI apod.) nebo externích (např. URL rewrite) je Web Platform Installer: http://www.microsoft.com/web/channel/products/WebPlatformInstaller.aspx
luki.sk
luki.sk (neregistrovaný) ---.netlab.sk
1. 12. 2008 11:23 Nový

apache + php

celé vlákno
no a neni jednoduchsie nainstalovat apache + php na winshit?
Borek Bernard aura:66
1. 12. 2008 11:29 Nový

Re: apache + php

celé vlákno
Když vám na Windows serveru běží IIS s nějakými ASP.NET aplikacemi a chcete, aby PHP aplikace rovněž používala port 80 (a uživatel tak nemusel psát něco jako http://www.example.com:8080), instalace Apache se komplikuje. Apache pravděpodobně budete muset nainstalovat na nějaký volný port a IIS nakonfigurovat jako reverse proxy, která prozkoumá HTTP hlavičky a pro určité requesty je interně přesměruje na Apache. Toto vše je je potřeba podstoupit třeba pokud na serveru s IIS chcete provozovat Trac, ale pro běžné PHP aplikace funguje IIS dobře a konfigurace popsaná v článku je daleko jednodušší.
nbusr
nbusr (neregistrovaný) ---.ptr.magnet.ie
1. 12. 2008 16:50 Nový

Re: apache + php

celé vlákno
nebo nastavit apache aby poslouchal na jiny ip nez iss :-) my gosh ....
Standa
Standa (neregistrovaný) 194.213.40.---
3. 12. 2008 8:50 Nový

Re: apache + php

celé vlákno
Apache? Proboha. Když web server, tak lighttpd. Lama chce radit lamě.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.78-99-85.t-com.sk
5. 12. 2008 12:16 Nový

Re: apache + php

celé vlákno
Presne. Polovica sveta su lamy, lolo.
webdev
webdev (neregistrovaný) ---.pilsfree.net
5. 4. 2009 3:05 Nový

Re: apache + php

celé vlákno
Mnohem vic nez polovicka, polovicka sveta jsou zeny :-)
dc
dc (neregistrovaný) ---.chello.sk
1. 12. 2008 11:57 Nový

poznamocka

celé vlákno
Celkom fajn clanok, akurat mi neni jasna vyhoda FastCGI oproti tomu ked nainstalujem PHP cez isapi modul.A co sa tyka mixovania roznych prostredi, pokial to neni vylozene nutne asi by som sa osobne radsej vyhol kombinovaniu .net + php.Uz beztak je v tom webdevelopmente dost bordel.
Borek Bernard aura:66
1. 12. 2008 12:01 Nový

Re: poznamocka

celé vlákno
ISAPI je záležitost IIS verze 6 a starších, IIS7 používá moduly. I v IIS7 lze sice ISAPI filtry pomocí kompatibilního módu zprovoznit, ale proč to dělat, že, když FastCGI funguje spolehlivě.
jurasek
jurasek (neregistrovaný) ---.osu.cz
1. 12. 2008 12:04 Nový

Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?
Tomáš Cigánek
1. 12. 2008 12:29 Nový

Re: Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
Nic - melo by? Nebo je nejake pravidlo ze na Zdrojaku musi byt jen veci tykajici se programovani na linuxu?
Martin Hassman aura:84
1. 12. 2008 12:35 Nový

Re: Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
Ne, žádné takové pravidlo na tomto server opravu není.
Stefan
Stefan (neregistrovaný) ---.infonet.cz
1. 12. 2008 14:12 Nový

Re: Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
Tato stránka má v meta tagu "description" tento obsah
--
description" content="Denní zpravodajství ze světa Linuxu, Unixu, otevřeného software (Open Source) a svobodného software (Free Software). Tipy, triky, tutoriály, novinky a recenze.
--
Takže si na podobné komentáře přímo nabíháte ....
Martin Hassman aura:84
1. 12. 2008 14:16 Nový

Re: Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
Meta tagy někdo ještě čte?

Každopádně správný postřeh, zrušíme je.
djanosik
djanosik (neregistrovaný) ---.unet.cz
1. 12. 2008 16:34 Nový

Re: Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
Proč, vždyť to odpovídá. Článek se týká PHP.
Martin Hassman aura:84
1. 12. 2008 16:49 Nový

Re: Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
Teď už ano, před chvílí jsme nasadili novou podobu textu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.78-99-50.t-com.sk
2. 12. 2008 1:54 Nový

Re: Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
LOL? Zeby googlebot?
Jarda
Jarda (neregistrovaný) 195.113.166.---
1. 12. 2008 15:25 Nový

Re: Co ma tohle spolecneho s provozovanim nebo propagaci Linuxu ?

celé vlákno
Jasně, že jo PHP je opensource a taky je to pěkně tutorial. PHP je scriptovací jazyk pro Linux??? :o)

Jinak díky za pěknej článek. Šikne se. Plno projektů děláme v PHP nad IIS a žádné výkonostní problémy nemáme, naopak se v rámci firmy vše jednoduše konfiguruje a spravuje (PHP má vlastní pool) a jednodušeji se pracuje s právy nad Windows a taky s NTLM.

Prostě bych to nezavrhoval, ono Apache nad windows je horší kombinace.
broukoid
broukoid (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
1. 12. 2008 13:56 Nový

tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Nemam nic proti serveru zdrojak, klidne si publikujte jak delat skvely activeX komponenty pro IE 8.0, ale CO TO MA DO PRDELE DELAT NA STRANKACH ROOT.CZ?
Proste a jednoduse - clanky ze zdrojaku na root.cz patrit muzou, pokud se nejak tykaj opensource technologii, ale zrovna tohle je proste mimo.
Martin Hassman aura:84
1. 12. 2008 14:11 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno

Tak my máme trochu jiný názor. Na Rootovi se tenhle článek objevil, protože se týká nasazení open source technologie PHP, byť v méně obvyklém kontextu. Články např. čistě o ASP.NET na Rootovi nepropagujeme, ale tenhle o PHP čtenáře Roota podle našich informací zajímá.

Navíc již z názvu i perexu je vidět, o co se jedná (o to se snažíme), takže pokud někoho tato okrajová oblast Roota nezajímá, je předem varován a nemusí na článek vůbec klikat.

Borek
Borek (neregistrovaný) ---.scio.cz
1. 12. 2008 14:54 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Díky za tenhle článek, hodí se mi.

B.
Peter
Peter (neregistrovaný) ---.78-99-78.t-com.sk
1. 12. 2008 17:02 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Z mantinelov, čo sa do vás navážajú si nič nerobte.
Keď sa im nepáči, nech prevádzkujú vlastný web.
Ja som windowsák a predsa mám root v záložkách.
Informácia, že do IIS je fungujúci modul pre PHP mne osobne pomohla.
Veci okolo webu robím v PHP, Apache a MySQL a vôbec som neuvažoval, že intranetovú aplikáciu spravím v aspx. Uvažoval som nad možnosťou mať na WS2003 pararelne IIS, MSSQL, Apache a MySQL a samozrejme uvažoval som, ako riešiť dosiahnuteľnosť intranetových stránok v IIS aj Apache na porte 80. Teraz už nemusím :)
JumBo
JumBo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
1. 12. 2008 19:10 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Ja teda nechci polemizovat o tom, jestli sem clanek patri, nebo ne.
Ale at premyslim, jak premyslim nad popsanymi situacemi, proc pouzit radeji IIS nez cokoli jineho, tak mi prijde argumentace smesna az vykonstruovana. Pokud tedy pominu fakt, ze informacni hodnota clanku je pro me hodne rozporuplna (3 dotazy do googlu?).
Pavel Šafařík aura:97
1. 12. 2008 19:17 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
No abych se přiznal, mě ten článek nepřišel moc jako o PHP - jak je tu prezentováno - ale spíš jako IIS. A navíc jak kdyby byl opsán z nějakého propagačního letáku. Nedivte se pak, že na to čtenáři reagují tak jak na to reagují, ani mě se ten článek dvakrát nelíbyl.
Pavel Šafařík aura:97
1. 12. 2008 19:20 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Můj profil tu nefunguje? Jak to, že je tedy použito mé celé jméno, přestože server evidentně zná můj nick? Mohu prosím požádat o jeho změnu? Děkuji
Martin Hassman aura:84
1. 12. 2008 19:26 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Stránku profilu si musíte založit. Stejně jako jste to pravděpodobně již udělal na jiných serverech Internet Infa.
D.A.Tiger aura:97
1. 12. 2008 20:00 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Pravda, spatně jsem to pochopil funguje přihlášení na všech portálech ii. Profil je na každém zvlášť. OK.
JR
JR (neregistrovaný) ---.cq.cz
2. 12. 2008 1:52 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Poslyšte: když už se nechcete znát ani k vlastnímu meta-tagu description a tak důsledně popíráte to, z čeho root vlastně vzešel, a jste již tak zoufale závislí na reklamě od M$, nechtěli byste náhodou v IInfu kompletně změnit název 'root.cz' na něco jiného? Vždyť žádný root na woknech neexistuje. Doporučuji 'administrator-msad.cz', nebo ještě lépe 'oss-na-windows-rulez.cz'; rozhodně by to vystihovalo lépe to, co tu poslední dobou předvádíte. Myslel jsem si, že M$ má dost peněz na to, aby si reklamu, jakou je tento článek, zaplatil na webech, které jsou tematicky zaměřené na jeho vlastní software (vždyť na to má - anebo ne?), ale vy mu asi musíte dělat nabídku, kterou nelze odmítnout, jinak si nedokážu vysvětlit, že články tohoto typu prohlašujete za propagaci open source... Zkrátka, děláte Stevovi radost; je mi z toho smutno. A nebojte, na odkaz k tomuto článku jsem původně kliknul, protože jsem si naivně myslel, že jde o žert, a ne o vtíravou reklamu M$. Nebojte, už mizím... Snad jen poslední poznámka: to varování nějak nevidím; můžete mi, prosím, na něj poslat odkaz?
Láďa
Láďa (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
1. 12. 2008 14:26 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
Vždycky mě fascinují lidi, kteří nejsou schopní využít svého práva NEČÍST ČLÁNEK, KTERÝ SE JIM NELÍBÍ a potom to ventilují v diskuzích :-)
dc
dc (neregistrovaný) ---.chello.sk
1. 12. 2008 14:53 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
hmm potom mam otazocku preco Linux (alebo poniektory "Lixnuaci") potrebuje napriklad wine? Sak maju svoje linuxacke aplikacie tak naco sa seru s blbymi windows app.Preco ma Linux (distribucie) potrebu kopirovat veci z ostatnych systemov na jednej strane a na druhej sa tvarit ako jedinecna platforma? Nechcem flame je to len rekacia na prvu poznamku.
broukoid
broukoid (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
1. 12. 2008 17:17 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
a flame ale mit budes ;)
nejde o zadne kopirovani nebo "svoje linuxacke aplikace". Jde o sw ktery dela nejaka firma a dela ho jenom pro windows. A nekdo kdo windows nema nebo mit nechce by ale chtel ten sw pouzivat (nebo dokonce ten sw pouzivat musi), a tak mu nezbejva nez pouzit neco jako wine.
Nerika to nic o tom jestli je linux lepsi nebo windows lepsi, proste nekterej sw je jenom pro windows. A jedinej kdo za to "muze" je firma co ho dela.

A samozrejme to plati i naopak. Je dost sw pro unix-like systemy kterej pod windows nespustis. No a lidi si proto porizujou treba Cygwin a poustej to pod tim. Takze v tomhle pripade bys mohl svou argumentaci presne obratit a rikat proc ti windowsaci pouzivaj cygwin kdyz maj ty svoje windowsi aplikace proc se seru s blbejma linuxackejma...

no a dotazeno do extremu - muzes se divit lidem co maj mobilniho operatora A proc telefonujou na telefony operatora B, kdyz maj svou A-sit tak proc se serou s blbou B-siti.. no a odpoved je, ze jim vyhovuje operator A, nicmene se chtej bavit i se svejma kamaradama co maj B, nebo treba musej volat do firmy kde maj jenom operatora B.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.232.broadband9.iol.cz
1. 12. 2008 20:56 Nový

Re: tahnete s temahle srackama z rootu pryc!

celé vlákno
+1
nbusr
nbusr (neregistrovaný) ---.ptr.magnet.ie
1. 12. 2008 19:20 Nový

RE: IIS 7 pro PHPčkáře

celé vlákno
eh, takhle se s tim srat bych chapal tak pet let zpatky. dneska v dobe virtualizace pustis windows s iss a .NET ve virtualu a stejne tak linux s apache a php. Provozovat php na windows je sice uplne z jinych duvodu ale podobna blbost jako .NET aplikace na apache s mono
Ded Kenedy
Ded Kenedy (neregistrovaný) ---.stny.res.rr.com
1. 12. 2008 22:50 Nový

at zije GUI

celé vlákno
tento clanek ukazuje jeden z bajecnych rysu GUI. aby autor popsal par trivialnich nastaveni, musi clanek obsahovat tunu screenshotu.
//R
//R (neregistrovaný) ---.kvenet.cz
1. 12. 2008 23:00 Nový

Práva?!?

celé vlákno
Je běžné, že do wwwroot dáváte plná oprávnění uživateli Everyone?
Krtek
Krtek (neregistrovaný) ---.zapcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
2. 12. 2008 10:14 Nový

VMware...

celé vlákno
Nechci snizovat vyznam tohoto clanku, ale davam vam k zamysleni svou oblibenou metodu. K nasazeni jednoduche jednoucelove (nejen webove) linuxove aplikace na Windows serveru se da pouzit velice elegantne VMware Server (imho zdarma). Resil jsem tak mimo jine i obsluhu GSM modulu pres RS232 (VMware umi celkem spolehlive zprostredkovat hardwarove prostredky - a to vcetne USB zarizeni).

Zakaznikovi nainstalujete VMware Server, zkopirujete image virtualniho pevneho disku, spustite a mate hotovo. Zadna ohavna konfigurace IIS... Veskere konfigurovani provedete jednou a pak uz jen u zakazniku instalujete a instalujete...

Good luck
Martin Hassman aura:84
2. 12. 2008 10:19 Nový

Re: VMware...

celé vlákno
Naopak, vždy rádi vidíme doplňující postupy, jak danou úlohu řeší někdo jiný.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem