Devel.cz Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják.cz DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Jak je IE9 v podpoře HTML5 nejlepší a nejhorší zároveň

pravdokop - aura:49
30. 3. 2011 1:13 Nový

Pěkný článek ...

celé vlákno

... ale pravdu má Rouget. Nechápu, kdo může po WOW-Vistách ještě věřit na WOW-IE9? Důvěra se lehce ztrácí a těžce získává...

1
1 (neregistrovaný) ---.sutn.sk
30. 3. 2011 8:24 Nový

Re: Pěkný článek ...

celé vlákno

tiez dakujem za pekny clanok

juraj
juraj (neregistrovaný) 94.136.139.---
30. 3. 2011 16:59 Nový

Re: Pěkný článek ...

celé vlákno

To, že ty stratíš v MS a v IE dôveru, znamená, že má Rouget pravdu?

Já
(neregistrovaný) 193.165.178.---
31. 3. 2011 11:09 Nový

Re: Pěkný článek ...

celé vlákno

Chybí možnost zadat že nemá nikdo pravdu. Třeba existuje prohlížeč, který je ještě horší než IE. Každopádně IE používají hlavně začátečníci, kteří toho od internetu moc nechtěj a používaj většinou jen jedno okno.

Jan
Jan (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 3. 2011 8:45 Nový

Hmmm

celé vlákno

Tak trochu mi připadá, že článek zbytečně široce rozepisuje něco, co by se dalo shrnout v pár větách, a opomíjí to co by mě skutečně zajímalo, totiž názor - samozřejmě že subjektivní - zkušeného profíka z oboru na to, co z mlhavé množiny HTML5 je skutečně užitečné a perspektivní a proč, a co podporou jednotlivých technologií IE9/Firefox (ne)přinesou vývojářům a uživatelům webu.

xurfa
xurfa (neregistrovaný) 188.175.127.---
30. 3. 2011 9:38 Nový

Re: Hmmm

celé vlákno

Jasně, šlo by to napsat ve dvou větách, ale to už by nebyl ten pravý marketing ;-)

Martin Malý aura:93
30. 3. 2011 10:32 Nový

Re: Hmmm

celé vlákno

Díky, to je dobré téma, zkusím oslovit pár profi webařů, jak to vidí oni, a uděláme z toho článek.

Jinak - to "trochu široké rozepisování" je navíc ještě opakování toho, co tu píšeme celkem pravidelně. :) Článek je v podstatě doplnění toho odkazovaného článku na Rootu, kde právě taková informace chyběla.

srigi . aura:47
30. 3. 2011 8:57 Nový

HTML5 as JS API

celé vlákno

Priznam sa, ze z "rodiny technologii HTML5" vyuzivam coraz viac veci. V nedavnom projekte som upotrebil "Drag events", FileReader, XHR2, FormData o CSS3 ani nehovorim. A nie je daleko doba, ked zacnem vyuzivat webworkers a (ak pride napad) aj websockets (o ktorych som niekde cital, ze uz su opat bezpecne).

Z tohoto pohladu je IE9 pre mna sklamanim, prakticky mi nedava ziadny rozlet a ak kcem svojimi aplikaciami zasiahnut mainstream a zaroven sa "vysaliet" na novych HTML5 featurach, musim pripravit failsafe riesenie.

Nerad to pisem, ale takuto dobu som uz zazil ako koder frontendov - fixovat a "failsafovat" kvoli jednemu browseru z Redmontu. Dufam, ze sa MS poponahla s IE10 a ze, JS API a CSS3 transformation­s/animations budu mat jednotnu cross-browser implementaciu.

none
none (neregistrovaný) 213.195.209.---
30. 3. 2011 9:01 Nový

zajimavy clanek

celé vlákno

Plne se s clankem ztotoznuji a libi se mi jak je napsan. Diky za nej. Jasne vystihuje problem a to nejen na aktualni 'kauze' prohlizecu a jejich podpory HTML5, ale i vseobecne spolecensky problem s vnimanim okoli. Takhle vypada svoboda a komu to vadi, zpet s nim do poroby diktatorstvi. Nazor si musite udelat sami, necekat, ze vam ho nekdo sdeli. Je to slozite, protoze musite premyslet.

Cpt.Nemo
Cpt.Nemo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 9:49 Nový

Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

Podpora HTML5 je pro mě zatím těžce nezajímavá ... Potřebujeme prodávat ... tj. být kompatibilní s SW výbavou našich zákazníků ... A z mého pohledu prostě čas HTML5 je ještě daleko ... Počkám si až zákazníci povýší a HTML5 nebude draft ... Zatím se budu "snižovat" i k lidem s IE6.

Takhle vypadá skladba našich zákazníků při 20-25 000 UV denně za poslední měsíc:

Firefox           39,97 %
Internet Explorer 35,10 %
Chrome            12,92 %
Opera              7,63 %
Safari             2,64 %
Opera Mini         1,01 %
IE
8.0 79,25 %
7.0 12,97 %
6.0  6,03 %
9.0  1,74 %
FF
3.6.15  45,19 %
3.6.13  18,19 %
3.6.16   7,66 %
4.0      6,36 %
3.6.14   5,17 %
3.5.17   4,22 %
PMD
PMD (neregistrovaný) 88.103.85.---
30. 3. 2011 10:29 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

Chtěl bych se zeptat, z jaké oblasti jsou vaši zákazníci (ta čísla jsou zajímavá).

Cpt.Nemo
Cpt.Nemo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 11:17 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

Erotika

Čelo
Čelo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 11:22 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

Pokud jsou vaším cílem klasické webové stránky, pak bych lehce souhlasil, i když si myslím, že se dá již některé věci z HTML5 v klidu používat. Ale hlavně dnes už vývoj na webu není čistě o vytváření webových stránek pro všechny běžně dostupné prohlížeče, ale také o různých webových aplikacích pro iPhone, iPad, Android či Chrome Web Store. Takže HTML5 není daleko. Ono tu prostě je a zabývat se jím má smysl.

Cpt.Nemo
Cpt.Nemo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 11:41 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

Mno, dovolím si lechce nesouhlasit. Naše eshopy jsou již spíše aplikace i na frontendu. Kolik kódu (CSS/HTML/JS) je napsáno jenom pro specifické prohlížeče škoda mluvit .... A nekonečné hodiny testování ... Takže se snažíme o následující:

1. Musí se dát nakoupit i bez JS
2. Musí to fungovat všechno od IE6/FF 3.x nahoru + aktuální chrome/opera
3. Musí to vypadat aspoň přibližně stejně a nesmí to být rozpadlé tak, aby to bylo odpodivé/nepou­žitelné ... přičemž IE6 je bit, ale IE7 musí být cca. na 95% zobrazení IE8, kde to musí sedět na 100%.

Zkuste si dělat kulaté rohy v IE při změně velikosti různých boxů pomocí JS. Super záležitost .... A to je jenom "designová ptákovina".

Takže HTML5 bude zaujímavé, až jeho podpora vzroste, zatím pro pár funkcionalit, které nejsou ani v recomended stádiu nebudu podporovat.

Až budou prohlížeče s podporou HTML5 aspoň na 20% tak začnu přemýšlet co by se mě z toho hodilo a kde to našim zákazníkům něco přinese. A nám poskytne konkurenční výhodu. Mezitím budu naše eshopy vylepšovat pomocí stávajících technologií.

Čelo
Čelo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 11:55 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

Pokud tvoříte jen eshopy pro klasické webové prohlížeče, pak váš postoj, jak jsem uvedl, chápu. Ale co třeba zvážit pro například mobilní verzi vašeho eshopu možnost vyplnit objednávku či kontaktní formulář i v offline režimu - viz. http://zdrojak.root.cz/zpravicky/offline-formular-v-html5/

> Až budou prohlížeče s podporou HTML5 alespoň na 20%
FF4 + Chrome + Safari vám už podle dat, co jste dal k dispozici těch 20 dají. A to nepočítám Operu. Otázka je viz. článek, co si zrovna vy pod pojmem podpora HTML5 představujete :)

Cpt.Nemo
Cpt.Nemo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 12:16 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

Dobre, oprava: HTML 5 v majoritnich prohlizecich, tj. IE a FF.

Offline formulare jsou trosku pro nas problematicka funkcionalita. Stavy zbozi na vsech shopech jsou aktualni v rozmezi cca.5 minut s přesností na kus (mame i kameny obchod a lidi objednavaji i po telefonu). Takže pokud by jste si naplnil formulář zbožím offline a pak nám to poslal a my vám napsali, že zboží není skladem, jaká by byla reakce? Zkuste myslet jako běžný zákazník ...

A košík máme pro registrované uživatele v DB, takže si můžete naskládat zboží během týdne a pak to třeba v SO, po konzultaci s drahou polovičkou v klidu odeslat ... Pokud nebude zboží dostupné, zjistíte to hned při pohledu do košíku ...

HTML5 začnu skutečně řešit tak za půl roku(soukromý odhad), to už by mohlo být s rozšířením lepší ...

A co si jako podporu HTML5 představuju? Třeba kulaté rohy, nahrazení sušenkovatých věcí app store a CSS3. Zajímá mě i video, protože máme i video presentace výrobků ...

Ale zatím se mě nechce držet klíčové funkcionality v N verzích dle prohlížeče ... Pokud bude něco, co za to bude stát, a bude to realizovatelné jen pomocí HTML5, tak to udělám. Ale pokud to půjde udělat tak, že to bude fungovat i ve staších prohlížečích, použiji "zastaralou technologii". Zákazníci mají přednost před tím být HIGH-TECH ...

srigi . aura:47
30. 3. 2011 12:17 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

No ale o tom je prave tento clanok - co to je tych 20%? 20% z coho? Dalsim problemom je, ze ak sa niektore borwsery v podpore tej istej featury kryju, stale sa mozu odlisovat v zapise - vid. CSS3 gradienty.

Cpt.Nemo
Cpt.Nemo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 12:28 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

> Dalsim problemom je, ze ak sa niektore borwsery v podpore tej istej featury kryju, stale sa mozu odlisovat v zapise - vid. CSS3 gradienty.

Mno a o tom to je, prostě si počkám až to přeleze z draft do recomened. A bude to bez vendor prefixu a dle specifikace, toto považuji z podporu v prohlížeči. A toto mě prostě v současné podobě IE ani FF nenabízejí. Každý podporuje něco jiného a pokud je průnik, tak rozdílná implementace ... Už teď je to problém tak proč si to zhoršovat pokud je tu ověřená technologie a postupy?

Pokud budu dělat prezentační web nebo intranet aplikaci v homogenním prostředí, pak ano ... ale na eshopu si dám ještě tak půl roku čas ...

Čelo
Čelo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 14:47 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

Rozumím, ale právě proto taky máme vendor prefixy.... někdo to vidí jako absolutní zlo, já to vidím jako nutné zlo.

juraj
juraj (neregistrovaný) 94.136.139.---
30. 3. 2011 19:19 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

To zlo nie je nutné, nikto ťa nenúti nové featury používať. Najmä čo sa týka tých gradientov, bežný obrázok na pozadí zabezpečí podporu aj Firefoxu 3.5 (a starších verzii) a Opery, navyše je zápis omnoho jednoduchší.

szt
szt (neregistrovaný) ---.steadynet.cz
18. 4. 2011 1:10 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

dekuji - proc jen neni vice vyvojaru webu jako vy?

Gurki
Gurki (neregistrovaný) ---.36.broadband2.iol.cz
30. 3. 2011 12:43 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

K IE6 se už snižovat nebudu. To je zločin proti programátorům a navíc jej MS už ani nepodporuje.

juraj
juraj (neregistrovaný) 94.136.139.---
30. 3. 2011 19:23 Nový

Re: Na HTML 5 kašlu

celé vlákno

To si môžeš dovoliť, pokiaľ tvoje stránky neprodukujú zisk.

Olda Vetešník aura:42
30. 3. 2011 9:54 Nový

Re: Jak je IE9 v podpoře HTML5 nejlepší a nejhorší zároveň

celé vlákno

Taky se přidám k nekonečným ovacím. Bohužel mě mrzí, jak svět zabalil všechny nové technologie do "HTML5", ale s tím už asi nic neuděláme. Každý z vendorů si hraje na svém testovacím písečku, staví testy z písku a vříská, jak je ta jejich bábovička nejlepčí...

Radek Burget aura:59
30. 3. 2011 10:02 Nový

Re: Jak je IE9 v podpoře HTML5 nejlepší a nejhorší zároveň

celé vlákno

Na druhou stranu díky těmto "závodům ve zbrojení" se nakonec přece jen rozšiřuje množina věcí, které fungují ve všech prohlížečích. A jde to rychleji, než to bývalo v minulosti. Takže ať se výrobci pěkně trumfují a rozumný webdesigner ať si z toho vyzobe to, co se dá v praxi použít a usnadní to práci :-)

Olda Vetešník aura:42
30. 3. 2011 10:06 Nový

Re: Jak je IE9 v podpoře HTML5 nejlepší a nejhorší zároveň

celé vlákno

Ano, ano, svatá pravda. :)

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
30. 3. 2011 10:49 Nový

****** Vítejte v Blbákově ******

celé vlákno

Podle mého názoru není problém v tom, kdo které funkce podporuje, ale v tom, že zde není žádný rozumný průsečík.

Na jedné straně Microsoft nabízí IE9 a na druhé straně ho nedá na XPčka.

Takže i když bych rád na webu použil Canvas - můžu si leda políbit zadeček, protože běžný XPčkář s Internet Explorerem 6/7/8 (kterých je stále 50%) tam stejně uvidí kulajdu v podobě náhradního obsahu.

To bych viděl jako základ pro diskuzi o HTML5.

Zodpovědní manažeři v MS jsou evidentně momentálně zaostalí ;-)

Až pak můžeme vůbec začít řešit rozdíly kompatibilitě jednotlivých prohlížečů.
Nebo na webu začít zobrazovat hlášku - ,,Nainstaluj si FireFox BLBE! Microsoft ti nový IE nedá!"

Než podíl klientů s Windows XP, které jsou pro běžného uživatele ve všech ohledech lepší než Windows Vista a v mnoha lepší než Windows 7, klesne pod 10%, uplynou 3-4 roky, bude IE 10 a Widlo s 8 knedlíky.

Čelo
Čelo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 11:15 Nový

Re: ****** Vítejte v Blbákově ******

celé vlákno

Klient s WinXP neznamená, že dotyčný automaticky používá IE. Tam záleží na cílové skupině.

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
30. 3. 2011 13:37 Nový

Re: ****** Vítejte v Blbákově ******

celé vlákno

To přece nikde netvrdím.
Ale XP+IE je > 50% majoritní kombinace na mých webech!!
Jinak: >40% má XP/W7+Chrome/Fi­dlifox
Zbytek něco jiného.

nikdo
nikdo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
30. 3. 2011 11:24 Nový

Re: ****** Vítejte v Blbákově ******

celé vlákno

Nemyslím, že by za 3-4 roky šly XP takhle dolů. Pokud nepřijde pro běžné uživatele něco opravdu přelomového (tím nemyslím IE10 :-), tak tu s námi budou ještě výrazně déle.

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
30. 3. 2011 13:40 Nový

Re: ****** Vítejte v Blbákově ******

celé vlákno

Ale půjdou, M$ přestane vydávat patche a většinu donutí přejít.

Papouch
Papouch (neregistrovaný) 193.194.132.---
1. 4. 2011 9:31 Nový

Re: ****** Vítejte v Blbákově ******

celé vlákno

zivotni cyklus XP konci 2014, do te doby patche budou

Pavel Křivánek aura:94
30. 3. 2011 12:28 Nový

Re: ****** Vítejte v Blbákově ******

celé vlákno

Microsoft je asi jediná firma na světě, která si dovolí vytvářet programy pro Windows nekompatibilní s Windows XP.

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
30. 3. 2011 13:41 Nový

Re: ****** Vítejte v Blbákově ******

celé vlákno

Mohou si dělat co chtějí, ,,protože silnější pes šuká: ;-)

Substance242
Substance242 (neregistrovaný) ---.sbs.sk
30. 3. 2011 11:33 Nový

hlavný problém

celé vlákno

V celom článku podľa mňa jasne vytŕča hlavný problém: Čo do pekla je "mástev"?! :-)

Google ma doviedol k vysvetleniu ktoré ma vrátilo na tento web k vete "Vrýtaření: Pořizujeme si novou mástev", takže som tam kde som začal. ;-)

A "Mástev bez kruchtu je v podstatě nepoužitelná ;-)" - žeby námet na komix? :-)

Zajímavost
Zajímavost (neregistrovaný) ---.anonymizer.ccc.de
30. 3. 2011 11:59 Nový

Starý trik

celé vlákno

Starý trik, ale stále účinný: mluvit o něčem, co není jasně definované a každý si pod tím může představit něco jiného (třeba „zájmy lidu“ – pozn.aut.)

Ten starý trik se jmenuje Forerův efekt. Sice se o něm vědělo už dřív, ale vědecky byl poprvé zdokumentován až v roce 1948 na horoskopech.
http://someonecz.blogspot.com/2010/01/foreruv-efekt.html

hambee aura:45
30. 3. 2011 12:47 Nový

tentoraz uz dobry clanok

celé vlákno

Pôvodne Rougetove pohoršenie sa vyšlo 15.2.2011. Článok v roote o tom, že IE9 je 2 roky pozadu, vyšiel 25.3.2011 (viac ako mesiac po) - bol prakticky iba jeho prekladom a vôbec nereflektoval následnú odbornú diskusiu, ktorá sa potom objavila. Aspoň, že teraz prišiel niekto, kto sa vo veci viac vyzná a pokúsil sa uviesť veci na správnu mieru... Dobrý článok

JaGa
JaGa (neregistrovaný) ---.anetliberec.cz
30. 3. 2011 13:17 Nový

Ještě jeden článek o IE9....

celé vlákno

Ještě jeden článek o IE9 co řeší jestli je lepší nebo horší než ono a podporuje to či ono přičemž ten či onen říká, že podporuje to či ono tak to snad ne...

Pavel Cvrček aura:78
30. 3. 2011 14:47 Nový

Zaměňování názorů firmy a zaměstnance

celé vlákno

Na to zareagovala Mozilla prohlášením,...

Můžete si toho všimnout na řadě míst, rozhodně ne jen v tomto článku, ale dost často se v článcích a zprávičkách zaměňují názory firmy a konkrétního zaměstnance (resp. Paul Rouget bude nejspíš kontraktor). Paul Rouget tohle prezentoval jako svůj názor tj. nevyjadřuje názor Mozilly. Nebo mi něco uniklo?

Není to tak dávno, co Asa Dotzler ve svém blogu prezentoval názor, že zásady ochrany soukromí Bingu jsou lepší než u Google. A hned se vyrojila řada zpráviček, že Mozilla bude přecházet na Bing :)

Není to myšleno jako kritika článku, určitě zajímavé zamyšlení, ale na podobné zaměňování narážím dost často. Na druhou stranu s ním myslím řada lidí v Mozille min. částečně souhlasí, alespoň podle počtu příspěvků na Twitteru.

wboi
wboi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 3. 2011 19:59 Nový

pozadu jsou oba

celé vlákno

FF4 i IE9 jsou pozadu, jelikož zaspali při raketovém staru chormu, na základě jehož opensource dnes staví desítky skvělých prohlížečů, kterou jsou rychlostně někde úplně jinde.
vzhled už oba stihli okopírovat, IE přidal nepovedený cleartype, Firefox nekompatibilitu s minulými doplňky

chrome se stále drží a v základní verzi, i bez potřeby instalace (portable) dostanete podporu flash, pdf, shockwave, realplayer, javy.... - hned a bez hledání a instalace

co víc k tomu říct

w4rr10r
w4rr10r (neregistrovaný) 213.192.25.---
31. 3. 2011 11:20 Nový

Re: pozadu jsou oba

celé vlákno

WTF? WebKit tu byl dávno před Chromiem (to by se rovnou dalo napsat, že fakt hodně prohlížečů staví na Konqueroru).

MW
MW (neregistrovaný) ---.kn.vutbr.cz
31. 3. 2011 21:50 Nový

Re: pozadu jsou oba

celé vlákno

Webkit sám o sobě je k ničemu. Potřebujete GUI, javascriptový interpret, HTTP/FTP klienta, ...

Bronislav Klučka aura:35
31. 3. 2011 16:02 Nový

jen pár drobností....

celé vlákno

1/ Zvláštní... článek uvedený v sekci "soukromé" je vyváženější, než většina oficiálních headlinových článků na webech (Root nevýjímajé). Pěkné číst článek, ze kterého nečiší ať už zášť a nenávist, nebo nekritický obdiv (je jedno na kterého vendora...). Njn, s trvale udržitelnými krávami se těžce bojuje :D. Dík.

2/ "Co je to HTML5?" Jak je možné, že to vývojáři nevědí???? No buď to není nic, pač doporučení ještě neexistuje, nebo se sakra podívejte do draftu :) HTML5 není "Web2.0", to není buzzword, ale název draftu, který přesně popisuje, co je a co není HTML5... a za to, že v tom máme bordel, si můžeme sami (my programátoři), že jsme do toho začali matlat všechno možné...

3/ IE9 jsem zatím nezkoušel, ale podle popisu funkcionality do bude dobrý prohlížeč pro normální stránky, sice stále za konkurencí, ale kvalitná a i když ěkteré věci neumí, na obyč stránky se snad nebude muset ani moc hackovat...

4/ A co se použití HTML5, WebApp API a CSS3 týče.... přešel jsem na jednoduchý systém: chcete normální stránky? Dobrá, otestuji a zprovozním pro 10 zůsných verzí různých prohlížečů. Chcete k tomu webu admina? Chce obecně nějakého neveřejného admina něčeho? Chcete aplikaci? Nainstalute si Chrome a já to pro Vás napíšu. A kupodivu to funguje... Zákazníci na to přistoupí bez problému, pač vývoj pro jeden prohlížeč je levnější a já jsem spokojenější, pač nemsím tweekovat kraviny cross-browsers :) [ prosím noflame, já si vybral Chrome, pač je dle mého názoru / pro mne nejlepší ]

Máček
Máček (neregistrovaný) ---.189.broadband7.iol.cz
3. 4. 2011 18:01 Nový

Co je dtto

celé vlákno

Není dtto Pokémon?

Martin Malý aura:93
4. 4. 2011 10:15 Nový

Re: Co je dtto

celé vlákno

dtto: zkratka slova detto (rovněž, právě tak)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem