Devel.cz Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják.cz DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Node.js - s JavaScriptem na server

honzzz
honzzz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 1:16 Nový

pokračování

celé vlákno

„Pokud bude zájem, přineseme vám o tomto nástroji další informace“ – ano prosím, já mám zájem.
Dík za zajímavý článek.

xx
xx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 9:06 Nový

Re: Node.js - s JavaScriptem na server

celé vlákno

Rychlost V8 se často přeceňuje. Existují jiné dynamicky typované jazyky, jejichž kompilátory generují rychlejší kód.
Myšlenka Node.js je hezká, ale vybral bych si jiný programovací jazyk.

Jiří Bažant
Jiří Bažant (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 21:32 Nový

Re: Node.js - s JavaScriptem na server

celé vlákno

Myslím, že jednou z hlavních motivací je to, že to je JavaScript. Tedy ten jazyk který se používá na straně klienta.
V dnešní době je to asi (bohužel/naštěstí?) jediná rozumná volba, když chcete nějakou RIA aplikaci (pokud pomineme kontroverzní flash).
S volbou jiného programovacího jazyka už by tento projekt nebyl tak zajímavý…

xx
xx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 21:41 Nový

Re: Node.js - s JavaScriptem na server

celé vlákno

Existují nástroje, které umí jiný jazyk přeložit do JavaScriptu (např. GWT, ocamljs).

Jiří Bažant
Jiří Bažant (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 9. 2010 21:38 Nový

Re: Node.js - s JavaScriptem na server

celé vlákno

To nepopírám, ale jsme opět u javascriptu a u myšlenky „proč nepsat v js vše…“

xx
xx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 9. 2010 21:56 Nový

Re: Node.js - s JavaScriptem na server

celé vlákno

Protože to je velmi primitivní jazyk.
Pokud to navíc budu psát ve staticky typovaném jazyce, je nemalá šance, že to poběží rychleji.

KLoK
KLoK (neregistrovaný) ---.115.broadband12.iol.cz
7. 9. 2010 9:34 Nový

Maji pekne udelanou tu dokumentacei k API

celé vlákno

Jak postupne scrolujete, v levem sloupci se automaticky zvyraznuji nadpisy k aktualnimu odstavci.
Jinak to vypada docela zajimave. Proceduralne ci objektove premyslejiciho clovek asi prekvapi, ze nemusi dumat nad mainloop. A vetsina systemovych veci tam je resena fakt pekne.

Ladislav Thon
Ladislav Thon (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
7. 9. 2010 11:40 Nový

Re: Maji pekne udelanou tu dokumentacei k API

celé vlákno

Souhlas, API Node je hodně pěkně navržené. Když se člověk přenese přes to, že komentář v následujícím kusu kódu (převzato z mailing listu) neplatí :-)

promise = stat("somefile");
promise.addCallback(function(){
   ...might not get called if stat is an extremely fast function...
});

a pochopí proč, může být Node opravdu paráda. JavaScript all the way down :-)

Petr Bíža
7. 9. 2010 9:46 Nový

Databáze

celé vlákno

Také jsem pro další články. Koukám a už to umí i databáze jako mysql a mongodb. S tím to začíná být pro mne hodně zajímavé :-)

mamlasek
mamlasek (neregistrovaný) 195.39.100.---
7. 9. 2010 11:41 Nový

k cemu to je?

celé vlákno

odstavec o tom, k cemu to vlastne cele je, mi prijde jako nedostatecny. stale tomu nerozumim, proc bych mel psat aplikace na serverove casti v javascriptu, kdyz tu uz ted mame desitky ruznych jazyku, ktere jsou nepochybne vyspelejsi, nez ecmascript.

pk
pk (neregistrovaný) ---.181.broadband3.iol.cz
7. 9. 2010 13:05 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

Tady bych doporučil projít si slajdy Ryana Dahla na http://nodejs.org/jsconf2010.pdf nebo zkouknout video jeho prezentace http://www.yuiblog.com/blog/2010/05/20/video-dahl/

xx
xx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 17:07 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

Škoda, že se nestane módní nějaký framework/jazyk, který dbá i na korektnost.

pk
pk (neregistrovaný) ---.181.broadband3.iol.cz
7. 9. 2010 22:14 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

jakou korektnost mate na mysli?

xx
xx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 9. 2010 7:47 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

Korektnost té webové aplikace. Například, že generované HTML je v pořádku, v SQL dotazech nejsou nesmysly, odkazy v rámci té aplikace nevedou na neexistující stránky apod.

Aleš Roubíček
8. 9. 2010 9:01 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

Na to vám přeci stačí filtry a robot.

xx
xx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 9. 2010 10:36 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

To mi stačí v případě, kdy mám stránky pevně dané. Pokud mám program, co generuje HTML, tak mi robot/filtry težko ověří, že v každé stránce, kterou vygeneruji, budou odkazy/HTML v pořádku.

Aleš Roubíček
8. 9. 2010 12:47 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

To je ale nesmysl. Pokud dokážete všechny stránky vygenerovat, dokážete je i projet robotem. V tom přeci není žádný problém.

pk
pk (neregistrovaný) ---.181.broadband3.iol.cz
8. 9. 2010 13:11 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

čili myslíte framework/jazyk, pro které existují snadno použitelné testovací frameworky?
podle Davea Walkera, „there are two main routes to become a famous blogger“ http://is.gd/f0DCX
a podobne jsou dvě hlavní cesty, jak může vzniknout módní framework s dobrou podporou testů:
1, vznikne framework s dobrou podporou testů a stane se módním
2, vznikne módní framework

pk
pk (neregistrovaný) ---.181.broadband3.iol.cz
8. 9. 2010 13:13 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno
… a někdo k němu doděla podporu testů

a nakonec jsem tohle rádoby moudro vlastně ani nechtěl odeslat, ale uklikl jsem se, sorry.

xx
xx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 9. 2010 13:39 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

Například pro HTML myslím něco jako CDuce http://en.wikipedia.org/wiki/CDuce
Akorát by to mělo být jednodušší a v nějakém jazyce, co se více používá.

Jan Kodera
Jan Kodera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 17:09 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

To vám s radostí odpovím. Čistě kvůli produktivitě. Totiž ono přepínat mezi JS a nějakým server side jazykem nemusí být zrovna ideální. Takhle programátor je v jednom jazyce a čím více toho napíše tím bude lepší. My to takhle praktikujeme v Abakowiki (byť u nás je hlavní jazyk Java. Klient je v Google WebToolkit) a opravdu ta změna je znát.

xx
xx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 17:12 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

Proto mi přijde logické nepoužívat JavaScript vůbec.

Jan Kodera
Jan Kodera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 18:43 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

Ano nemusíte, v tom souhlasím. Ale netvrdím, že cesta třeba čistě Java není nakonec ta nesprávná a neprosadí se pouze JS. To je holt riziko, JS má poměrně dobrou pověst oproti Javě, byť i pro mě osobně psát v JS je utrpení a nedělám to rád.

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.95-103-147.t-com.sk
7. 9. 2010 22:48 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

O.o JavaScript má dobrú povesť oproti Jave? Nechceli ste to napísať naopak?

Tomáš Kafka aura:63
7. 9. 2010 17:27 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

Třeba proto, že js jako málokterý jazyk dobře reprezentuje typový systém reálného světa? :) Viz výborný článek Universal Design Pattern Steva Yeggeho.

Tomáš Kafka aura:63
7. 9. 2010 17:54 Nový

Re: k cemu to je?

celé vlákno

A proč je Properties Pattern důležitý?

„Fellow Googler Joe Beda mentioned that IE4 originally supported arbitrary attributes on HTML elements, which dramatically extended the flexibility for web developers. Today, no browsers support it, though John Resig claims HTML 5 will fix this. In the meantime, developers use fake css classes and hidden elements; it's a mess. I actually deleted a pretty large rant about this problem from the article. But yeah. It's a problem. <b>When you don't provide the Properties Pattern to people, they find horrible workarounds, which is much worse than anything that can go wrong if you simply support it directly.</b>“

„Let me summarize what I think are the key takeaways.

First: this is a critically important pattern. I call it the "Universal“ design pattern because it is (by far) the best known solution to the problem of designing open-ended systems, which in turn translates to long-lived systems.

You might not think you're building that kind of system. But if you want your system to grow, and have lots of users, and spread like wildfire, then you are building exactly that kind of system. You just haven't realized it yet.

Second: even though people rarely talk much about this pattern, it's astoundingly widespread. It appears in strongly-typed systems like Eclipse, in programming and data-declarative languages, in end-user applications, in operating systems, and even in strongly typed network protocols, although I didn't talk about that use case today. (Nutshell: a team I know using CORBA got fed up and added an XML parameter to every CORBA API call, defeating the type system but permitting them to upgrade their interface without horking every existing client. Bravo!)

Third: it can perform well! Or at least, „well enough“. The playing field for potential optimizations is nearly unbounded, and with enough effort you can reduce just about everything to constant time.

Finally, it's surprisingly versatile. You can use it on a very small scale to augment one teeny component of an existing system, or you can go the whole hog and use it for everything, or just about anything in between. You can start small and grow into it as you become more comfortable with the pattern.

The Properties Pattern is not „just“ name/value pairs, although the name/value pair certainly lives at the heart of the pattern."

Petr Bravenec
Petr Bravenec (neregistrovaný) ---.ludik.cz
7. 9. 2010 11:57 Nový

ECMA script je výborný prostředek i pro tvorbu programovatelných aplikací

celé vlákno

Používání ECMA skriptu na serveru může být výborný nápad. Svou jednoduchostí se tomuto jazyku máloco vyrovná.

Mně se podařilo implementovat ECMA skript úspěšně i do aplikace napsané v Qt – podpora je zde přímo vestavěná. Sice je to pomalejší, než nativní C++, na druhou stranu je to ideální způsob, jak donutit aplikaci dělat něco, s čím autor předem nepočítal nebo s čím počítat vůbec nemohl.

http://brave-equity.com/cs/dokumentace/uzivatelska-prirucka/skripty/
BS-Harou
BS-Harou (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 13:31 Nový

more

celé vlákno

Také bych poprosil o další články věnované tomuto tématu.

HuB
HuB (neregistrovaný) ---.avonet.cz
7. 9. 2010 15:36 Nový

Další díl

celé vlákno

Také se přimlouvám za další díl. Jestli je to menší moloch jak Apache+PHP tak to vypadá jako ideální prostředí nejen pro malé projekty.

optik
optik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 9. 2010 21:26 Nový

už aby to bylo mature

celé vlákno

moc, moc tomu fandím. JS na serveru a klientu zároveň může být ta pravá budoucnost web app. Podobně se o to snaží MS se silverlightem a C#, ale JS to válcuje přímou podporou v browserech, a jak napsal někdo přede mnou, Nokia poslední dobou také tlačí deklativní gui a JS kde může (QT Quick se to myslím jmenuje), no a když bude potřeba rychlost, prostě si dopíšeme modul v C++ a tradá.

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.95-103-147.t-com.sk
7. 9. 2010 22:51 Nový

Re: už aby to bylo mature

celé vlákno

ja nie.

zzen
zzen (neregistrovaný) 212.47.19.---
13. 9. 2010 12:50 Nový

Re: už aby to bylo mature

celé vlákno

Přijďte se podívat příští sobotu na WebExpo na mojí předášku o node.js: http://bit.ly/9AuTr7

Petr Cervenka
8. 9. 2010 4:35 Nový

Node knockout.com

celé vlákno

Doporucuji podivast se na nodeknockout.com/te­ams pak clovek pochopi.

zzen
zzen (neregistrovaný) 212.47.19.---
13. 9. 2010 12:27 Nový

Re: Node knockout.com

celé vlákno

Hlavně doporučuji http://nodeknockout.com/teams/prague-js :))
Trochu neskromě se pyšním, že náš český tým vyhrál první cenu v oblasti užitečnosti.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem