Devel.cz Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják.cz DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku
Vývojář si jen s programováním nevystačí

Aleš Roubíček
Aleš Roubíček (neregistrovaný) ---.47.broadband3.iol.cz
8. 3. 2010 6:20

Moc pěkné!

Moc pěkný článek Martine, gratuluju. Sám jsem se něco podobného chystal blognout. :)

Z reakcí je jasně vidět, že jsi se trefil do bolavého místa našeho trhu.

tojefuk
tojefuk (neregistrovaný) ---.222.broadband13.iol.cz
8. 3. 2010 6:35

Re: Moc pěkné!

+1

Pointa „konec doby geniálních všeumělů“ je v našich poměrech přesná.

norwi
norwi (neregistrovaný) ---.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
9. 3. 2010 13:14

Re: Moc pěkné!

Pro me je nejdulezitejsi jedina informace.

DOBA KDY STACILO UMET S PC a byl jste nejlepsi tady byla taky.

Ja s clankem souhlasim. Dnes uz je potreba umet vic nez jenom byt dobry ve svem oboru.

Cim dale vice zalezi na porozumeni zakaznikovi a ve spravnem case mu nabidnout samotny dalsi produkt. Po technicich ktery implementuji reseni se zada komunikace se zakaznikem a pripadne presvedceni zakaznika o dalsi spolupraci, nebo lepe nabidka dalsiho produktu. Jiz nestaci prijit, nainstalovat a odejit.

Co se tyka diskuze o skolach: Vzdy zalezi na konkretnim studentovi. Spatny kantor muze blbe ucit, ale dobry student to pochopi a vezme si s toho jen potrebne a mrkne se jinam.
Podle me se porozumeni k zakaznikovi neda naucit. Co clovek to preci unikat.

uf
uf (neregistrovaný) 62.240.183.---
20. 3. 2010 23:35

Re: Moc pěkné!

Skola te taky muze otravit. Me treba znudil gympl, kde z nas delali chodici encyklopedie. Pametni uceni na me nebylo.

Uz jsem slysel i o pripadech, kdy lide vhodni pro onu profesi nechali skolu.

stej
stej (neregistrovaný) 194.149.117.---
8. 3. 2010 7:45

Re: Moc pěkné!

Na mě to spíš působí, že je to napsáno pro programátory-živnostníky.

Sám pracuju ve firmě, kde máme pozice pevně rozdělený a opravdu se nedostanu ani pidikouskem do obchodních věcí. Je to záležitost obchodníků, kteří vlastně nejsou ani v našem městě (a zemi). Měl bych se o to zajímat?

Týmová spolupráce? Ta přece byla potřeba vždycky, pokud člověk pracoval v týmu.
Tady se přeci nic už docela dlouho nemění a vlastně měnit nebude. Když nejsi schopen pracovat v týmu, uděláme ti pápá..

Schopnost organizovat si práci. Ano, rozhodně důležité. Ale opět – změnilo se za posledních 10 let něco pro člověka, který pracoval ve firmě? Nic, pokud nejsi schopen pracovat s termíny (a jsou s tebou další problémy), zvážíme tvůj přínos a uvidíme. A pokud to firma tolerovala, protože člověk byl „odborník“, bude tolerovat i nadále.

Pro mě prostě tento článek žádný přínos neměl.

Equilibrix aura:100
8. 3. 2010 9:03

Re: Moc pěkné!

+1

Naprosto souhlasím s tímto komentářem. Též pracuji ve firmě (40–50 zaměstnanců), kde je pracovní pozice pevně dána a je dokonce nežádoucí, abych se míchal do nějakých obchodních záležitostí. Bez schopnosti týmové spolupráce bych ve firmě již dávno nebyl a stejně tak pokud bych neplnil deadliny.

Pokud je článek opravdu psán pouze pro programátory-živnostníky, konkrétně tedy „webaře“, s pár výhradami bych se s ním ztotožnit mohl – jedním jsem také kdysi býval. Obecně je však neaplikovatelný na jakýkoliv větší vývojářský tým.

Aleš Roubíček
Aleš Roubíček (neregistrovaný) 193.165.135.---
8. 3. 2010 9:16

Re: Moc pěkné!

Slovem business v článku asi není míněm obchod, že. ;)

Equilibrix aura:100
8. 3. 2010 9:26

Re: Moc pěkné!

To není, já však reagoval na podkapitolu „Schopnost obchodního myšlení“, která se již obchodní stránky vývoje software týká.

Aleš Roubíček
Aleš Roubíček (neregistrovaný) 193.165.135.---
8. 3. 2010 9:33

Re: Moc pěkné!

To ovšem stále neznamená, že vývoj kecá do kšeftu obchodníkům, ale že vývoj se má chovat ekonomicky a tržně. Ve velké firmě je vaším „zákazníkem“ právě obchodní oddělení. A také to, že s obchodem v tomtu případě komunikuje pouze vaše PM, je špatně.

Equilibrix aura:100
8. 3. 2010 10:01

Re: Moc pěkné!

Nevím, kde jste vyčetl, že s obchodním oddělením zákazníka komunikuje pouze náš PM, stejně jako to, že bych snad ve svém minulém příspěvku mínil slovem business obchod, přestože jsem takové slovo nepoužil a ani se na něj neodkazoval – toliko k „předmětnosti“ obou Vašich reakcí.

Chtěl jsem pouze říci, že vývojář u nás nemusí mít ani základy ekonomiky, jelikož se k žádným číslům týkajícím se obchodní stránky projektu nedostane, a troufám si říci, že rozhodně nejsme jako firma výjimkou (neříkám však, že by tyto znalosti neměly být ve výbavě každého člověka, ať již programátora či kohokoliv jiného). Pokud však člověk pracuje „sám na sebe“, je samozřejmě situace jiná a mohu se s tvrzeními v článku ztotožnit. V článku však není uvedeno, zda se týká právě živnostníku nebo i větších firem, a proto k němu mám (a ostatní též) určité výhrady.

Aleš Roubíček
Aleš Roubíček (neregistrovaný) 193.165.135.---
8. 3. 2010 10:35

Re: Moc pěkné!

Nepsal jsem, že Váš PM komunikuje s obchodním oddělením zákazníka. Pokud to tak vyzněla, tak se omlouvám.

Ad korporace vs. živnostník. Tohle nikterak uvedeno být nemusí, protože z principu v tom rozdíl není. Živnostník ty soft skilly mít musí, jinak by se neuživil, v korporaci může existovat „teplé klidné“ místečko, ale to je IMO špatně a není to ani v zájmu vývojáře ani korporace.

Equilibrix aura:100
8. 3. 2010 10:52

Re: Moc pěkné!

Omluva přijata :)

Ano, z principu projektu a jeho obchodní stránky v tom rozdíl není – projekt musí vydělávat ať na něm dělá jeden živnostník nebo velká firma. Rozdíl je však právě v té výbavě jedince; zatímco živnostník ty ekonomické schopnosti mít musí, protože to za něj nikdo jiný neudělá, ve velké firmě je to naopak, jelikož tam se o ekonomickou stránku věci řadový vývojář zpravidla zajímat nemusí. A článek pojednává právě o jedinci, přičemž říká, že tato výbava je téměř nutností pro každého „novodobého“ programátora. S tím však, s odkazem na své minulé příspěvky, nemohu souhlasit.

Myslím, že oba již navzájem dostatečně chápeme svá stanoviska a asi již nemá cenu v této diskusi pokračovat :)

Inkvizitor
Inkvizitor (neregistrovaný) 84.42.166.---
8. 3. 2010 8:35

Re: Moc pěkné!

Z reakcí nic podobného vidět není. Nevím, jak jsi došel k takovému výsledku. Článek, který je plný polopravd a zavádějích tvrzení, se stane kvalitním jenom proto, že ho někdo zkritizoval? Mama mia!

Aleš Roubíček
Aleš Roubíček (neregistrovaný) 193.165.135.---
8. 3. 2010 8:46

Re: Moc pěkné!

Můžeš uvést polopravdy a zavádějící tvrzení? Prosím.

Inkvizitor
Inkvizitor (neregistrovaný) 84.42.166.---
8. 3. 2010 9:17

Re: Moc pěkné!

V prvé řadě se mi nezdá, že by platy šly nějak výrazně dolů. Odporuje to mojí zkušenosti a ani inzerce tomu nenapovídá. Výše výdělku se samozřejmě liší podle toho, kde daný člověk pracuje, co umí a co si dokáže vyjednat, ale tak tomu bylo, co si pamatuju, vždycky.

Dále není pravda, že školy učí „jenom“ programování. Možná jsi nebyl spokojený s tím, co Tě doc. Richta nebo někdo jiný na FELu naučil v Softwarovém inženýrství, ale když nic, tak jsi tam alespoň získal nějakou představu o tom, že něco podobného existuje. Zrovna tak bychom mohli tvrdit, že vysoká škola nenaučí člověka pořádně programovat a byla by to samozřejmě pravda.

To, že psaní programů je přepisování algoritmů do kódu, je další polopravda. V malých týmech tomu tak není a ve velkých to tak může fungovat, ale pak zase neplatí to, co tvrdí článek – tam jsou procesy holt tak nastavené. Že takový člověk musí umět aspoň základní komunikaci, pravda je, ale ta je natolik zřejmá, že snad nemá cenu o tom psát.

Hlavní poblém spatřuju, spolu s jinými, že ta tvrzení se zjevně týkají nějakého segmentu, který autor nejmenoval, ale z článku naopak vyznívá, že ta tvrzení platí v celém oboru. Nevím, jestli to měl být záměr, ale výsledek je dost rozpačitý.

Já jsem ale protestoval proti Tvému tvrzení obecně. To, že je nějaký text hojně kritizovaný, může sice v některých případech znamenat, že tzv. ťal do živého, ale pravděpodobnější je, že v tom textu jsou nedostatky. Takže se bavme o konkrétních námitkách kritiků; to poplácávání autora po zádech mi přijde zbytečné. On se z kritiky (snad) nezhroutí.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem