Devel.cz Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják.cz DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Vždyť je to jen hra!

NN
NN (neregistrovaný) ---.95-102-144.t-com.sk
14. 10. 2011 0:57 Nový

Výborný článok

celé vlákno

Dnes som si škaredo zanadával nad jednou bankovou aplikáciou.

Jedinú výhradu k článku mám k popisku: "Komentáře vývojářů hry Portal – neváží se k místnosti na obrázku!" – mohol byť pred komentármi. ;-D

nikdo
nikdo (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
14. 10. 2011 2:16 Nový

Re: Výborný článok

celé vlákno

Souhlas, já furt hleděl, o jakou bednu že jde...

Maritn Hruška
Maritn Hruška (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
14. 10. 2011 9:50 Nový

Re: Výborný článok

celé vlákno

Autor tady píše o tom, jak musí být všechno promyšlené do detailu a pak dá obrázek a pod něj komentář vývojářů a ty se, světe div se, k obrázku nevztahují!

A já na to pět minut zírám, hledám bednu, hledám teplé světlo a stále bezúspěšně.

Martin Malý aura:93
14. 10. 2011 10:44 Nový

Re: Výborný článok

celé vlákno

Autor se kaje a právě vydal opravný patch.

Arnold Rimmer
14. 10. 2011 10:46 Nový

Re: Výborný článok

celé vlákno

Autor si jde zahrát Portal, to je rozdíl :-)

asdasd
asdasd (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
14. 10. 2011 3:41 Nový

Re: Výborný článok

celé vlákno

Tak u bankovních aplikací je inspirace hrami jasná, autoři mají určitě rádi hlavolamy :-D.

balki
balki (neregistrovaný) ---.orange.sk
14. 10. 2011 7:26 Nový

Ach, zasa bulvar

celé vlákno

Zasa clanok, co robi z citatelov debilov. Skor by som cakal clanok, ktory poodhali nieco z kuchyne vyrobcov pocitacovych hier, alebo aspon napise nieco prinosne.

Uz na clanky zo zdrojaku radsej klikat nebudem, zostane mi viacej casu na bleskovky.

et
et (neregistrovaný) ---.sbs.sk
14. 10. 2011 9:01 Nový

Re: Ach, zasa bulvar

celé vlákno

Mozno si len potrebujes uvedomit, ze piatocne clanky su vzdy na odlahcenie a podstatne sa odlisuju od zvysku tyzdna.

dedo
dedo (neregistrovaný) ---.vszp.sk
14. 10. 2011 9:35 Nový

Re: Ach, zasa bulvar

celé vlákno

Trafil si to presne - to je aktualny svet - bleskovky , klik-klik a je to hotove. Na rozmyslanie nie je cas - alebo chuť , alebo to tak chcu menezery a co by som pre stastneho sefa nespravil ved od neho zavysi moj zivot!?

Čelo
Čelo (neregistrovaný) 85.162.106.---
14. 10. 2011 10:49 Nový

Gamification

celé vlákno

S článkem se nedá než nesouhlasit a mám dojem, že jsem podobnou úvahu již četl. Nicméně co se týče "gamifikace", tak bych nebyl tak skeptický, protože většina firem spíše skončí u pointification či badgification. To jsou ti, co si mysleli, že komentáře z jejich webu udělají web 2.0
V podstatě správné nasazení gamification by mělo vycházet z osvědčených principů herního designu (nejen mechanik) a do produktu by mělo sednout nenásilně. Pracovat by mělo především s motivací a rozhodně by se mělo bránit "zhernění", cílem není udělat z produktu hru.
Já v tom vidím myšlenky rozváděné v článku.
Osobně mám obavy, že u nás ale dopadne jako SEO.

Jiří Petruželka (Nox)
14. 10. 2011 11:13 Nový

Re: Gamification

celé vlákno

Nemělo tam být "souhlasit"?
Každopádně souhlasím, že gamifikace se dá dobře použít k motivování, v tomto pohledu jde v podstatě o jiný název pro systematické odměňování, což je už dost obecný princip aby se toho lidé nemuseli tolik štítit.

Čelo
Čelo (neregistrovaný) 85.162.106.---
14. 10. 2011 11:29 Nový

Re: Gamification

celé vlákno

Samozřejmě mělo :) Děkuji

Martin Malý aura:93
14. 10. 2011 12:34 Nový

Re: Gamification

celé vlákno

Ano, právě to jsem naznačoval tím "nasazením s mírou" a obávám se stejného: nekritické a mechanické aplikace na cokoli, od zpráv po e-shopy. Zažili jsme to, přesně jak píšete, s "Webem dvanula" a aktuálně to zažíváme se SEO.

Čelo
Čelo (neregistrovaný) 85.162.106.---
14. 10. 2011 13:28 Nový

Re: Gamification

celé vlákno

Úplně si nejsem jist, co je myšleno tím "s mírou". Nasadit pořádně nebo vůbec. Právěže mi často přijde, že špatné nasazení je právě takovéto lehké prdnutí jedné mechaniky.

Čelo
Čelo (neregistrovaný) 85.162.106.---
14. 10. 2011 13:34 Nový

Re: Gamification

celé vlákno

Sakra, nemám svůj den. Už chápu, že jste zřejmě myslel kde všude ji nasadit, nikoliv jak široce.

Martin Malý aura:93
14. 10. 2011 14:23 Nový

Re: Gamification

celé vlákno

"S mírou" myslím: tam kde se hodí, tak jak se tam hodí, a pokud se nehodí, tak to nelámat přes koleno.

Čelo
Čelo (neregistrovaný) 81.19.4.---
21. 10. 2011 10:57 Nový

Re: Gamification

celé vlákno

Což se dá říct v podstatě o každém aspektu tvorby čehokoliv :)

Karel Fučík aura:94
14. 10. 2011 11:03 Nový

Názor nehráče

celé vlákno

Koukám, že patřím k minoritě čtenářů, která hry vůbec nehraje (ne kvůli nějakému světonázoru, prostě mě to někdy v dobách Wolfensteina na 386 přestalo bavit). Když mě někdo dneska posadí k nějaké hře, vůbec netuším, co s tím mám dělat, obvykle to ani nejsem schopen spustit, je to pro mě naprosto neintuitivní. Mám pocit, Martine, že jste hráč a píšete to ze svého pohledu. Nejsem úplně přesvědčený, že je tento pohled správný, že je intuitivnost uživatelského rozhraní her opravdu tak dobrá. Pravidelní hráči jsou už asi zvyklí a nepřijde jim to, zrovna tak jako programátorům „bankovních aplikací“ nepřijde divné jejich zběsilé GUI.

Jiří Petruželka (Nox)
14. 10. 2011 11:09 Nový

Re: Názor nehráče

celé vlákno

Vidíte, zrovna takový pohled je cenný pro lidi, co se zabývají UI (ať už ve hrách nebo jinde) ... máte třeba nějaké konkrétní postřehy co nebylo jasné, co by se mohlo zlepšit?

Karel Fučík aura:94
14. 10. 2011 11:56 Nový

Re: Názor nehráče

celé vlákno

Nic konkrétního nemám. Pro vývojáře her je důležité, když UI funguje pro hráče. Já nejsem cílovka, čili pro mě to nemusí fungovat. To je v pořádku. Naopak UI webů nebo aplikací musí obvykle fungovat pro širší skupinu uživatelů.

Martin Malý aura:93
14. 10. 2011 12:29 Nový

Re: Názor nehráče

celé vlákno

Přesto to není nijak v rozporu s tím, co tvrdím - že by webům rozhodně prospělo, kdyby si některé principy, používané v herním UX, osvojily. Čímž samozřejmě nemyslím doslova přehazování zbraní kolečkem myši, ale třeba právě konzistenci herního prostředí nebo stručné nápovědy ve vhodných situacích.

NoName
NoName (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 10. 2011 22:53 Nový

Re: Názor nehráče

celé vlákno

Zajímavé... já jsem tedy přestal hry hrát pravidelně až poslední 3 roky, nicméně nové tituly mi přijdou po stránce ovládání mnohem intuitivnější, než ty starší. Obzvláště intuitivní ovládání mají podle mě tituly z indie scény. Třeba takový Braid, Trine, Penumbra, Amnesia. Pustíte, skočíte do hry a nějaké ovládání vůbec neřešíte. Hra vám postupně ukazuje jaká tlačítka stisknout nebo na co kterým tlačítkem kliknout. Pokud se ale rozhodnete nejdříve zamířit do nastavení a prohlédnout/pře­nastavit ovládání, nic Vám v tom nebrání.

Jiří Petruželka (Nox)
14. 10. 2011 11:26 Nový

Vývoj webových her

celé vlákno

Hezký úvodní článek, těším se jestli budou nějaká trochu specifičtější pokračování

V reakci na anketu - pokud by se někdo zajímal o vývoj webových her ((persistent) browser-based games, pbbg), pak může navštívit komunitu vývojářů community.bbga­mezone.net a spřízněné IRC irc.freenode.net #bbg, mnoho lidí se tam zabývá právě HTML5 a JS, vyskytují se tam i autoři knihoven jako CraftyJS, Steppe renderer, Thorny engine...

Martin Malý aura:93
14. 10. 2011 12:30 Nový

Re: Vývoj webových her

celé vlákno

Výborné tipy, díky za ně!

X
X (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
14. 10. 2011 12:00 Nový

Re: Vždyť je to jen hra!

celé vlákno

Nenechte se zmást tím, že by herní vývojáři byli kdovíjak skvělí ... posuzujete podle nejlepších her! Existuje spousta sraček, kde vývojáři právě v ovladatelnosti a použitelnosti selhávají, stejně jako se to děje u mnoha webů.

Martin Malý aura:93
14. 10. 2011 12:27 Nový

Re: Vždyť je to jen hra!

celé vlákno

Samozřejmě že nejsou. Skvělí jsou jen ti, co umí. :) Spíš jsem narážel na to, že při vývoji her je potřeba řešit spoustu věcí, od optimalizací na úrovni vykreslování grafiky po herní logiku a gamedesign.

Jiří Petruželka (Nox)
14. 10. 2011 13:26 Nový

Re: Vždyť je to jen hra!

celé vlákno

To je mimo jiné fascinující, že hry v sobě zahrnují obrovské množství prvků - herní design a mechanismy, psychologie, interaktivita a UI, grafika a třeba ilustrace, hudba, zvuky a voice acting, scénář a příběh, programování jako takové atd. V porovnání třeba s kancelářskými aplikacemi to může pro mnohé být o dost přitažlivější

Špatně placený vývojář (ani banky ani hry)
Špatně placený vývojář (ani banky ani hry) (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
14. 10. 2011 14:03 Nový

Re: Vždyť je to jen hra!

celé vlákno

No asi se proto v bankách programátorům tolik platí, aby jim to tam do toho šíleného světa ty nudné aplikace šel někdo dělat. :-)
A proto údajně berou herní vývojáři méně (údajně - mám to vyčteno a osobně žádného herního vývojáře neznám) než je průměr pro programátory, protože zájemců vyvíjet hry je dost.

Jiří Petruželka (Nox)
14. 10. 2011 14:16 Nový

Re: Vždyť je to jen hra!

celé vlákno

Ještě jsem zapomněl třeba umělou inteligenci a fyziku

Ano, asi ano... pak je otázka jestli radši člověk dostane trochu míň že bude dělat něco co ho baví víc. Prý je to ale taky dost mazec na deadliny ve firmách...

Jan Ťulák aura:99
14. 10. 2011 16:18 Nový

Re: Vždyť je to jen hra!

celé vlákno

Řekl bych, že je to studio od studia... Tam, kde se na termíny moc nehledí (až si budeme myslet, že je to ok, tak to vydáme) to rozhodně není tak tvrdé, jako když se musí deadline stihnout i za cenu vydání hry, která spadna při půlce spuštění. No a pak jsou (prý) studia, jako rockstar, kde slabší povahy po vydání hry urychleně odchází... :D

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
16. 10. 2011 10:31 Nový

Re: Vždyť je to jen hra!

celé vlákno

Vyvijet Duke Nukem Forever muselo byt lazo plazo;)

chleba
chleba (neregistrovaný) 2a02:598:7000:----:----:----:----:----
17. 10. 2011 10:59 Nový

super napad

celé vlákno

Bezva napad hazet sem takovydle clanky. Moc moc se tesim na nejakej dalsi specifictejsi.
Sam se snazim venovat tvoreni her v canvas API pro browsery. Navrhoval jsem poradateli prvni konference Indie Games ktera se bude konat todle utery v prazskem HUBu, aby nejake takove tema na pristi konferenci zahrnul. Tak doufejme ze se tak stane :]

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem