V tomto díle se budeme věnovat dokončovacím pracím a alternativním řešením. Ukážeme si hlavně, jak můžete navrhnout mechanický díl pro 3D tisk.
Archiv pro štítek: 3D
Před víkendem drobná kuriozita – tyto hodiny od Andrewa Hoyera jsou tvořeny jen pomocí DIVů a vhodně použitých 3D CSS transformací (nutno použít prohlížeče, které tyto operace podporují; pokud takový nemáte, můžete vidět výsledek…
Ještě nedávno to, co se týče 3D grafiky na webu, vypadalo jako na velice zmateném bojišti. Opera připravovala své API, Mozilla připravovala své API, Google vydal plugin se svým 3D API (a to…
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.
Možná si ještě vzpomenete na článek, ve kterém jsme vytvářeli Wolfensteina pomocí JavaScriptu přímo v prohlížeči. Dnes budeme pokračovat. Nejprve zlepšíme rychlost a pak začneme vylepšovat hru samotnou. Opět budeme používat pouze HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Zatímco 2D grafika se v prohlížečích již stabilně usídlila (ať v podobě canvasu nebo SVG), 3D grafika je pro ně stále zemí neprobádanou (ačkoliv jisté pokusy tu již byly). Jednotlivé prohlížeče na potřebném 3D rozhraní…
Na webu se již poměrně dobře usídlila 2D grafika, poslední dobou i pomocí značky canvas z HTML5. To ovšem nestačí, zájem je pochopitelně i o 3D grafiku. HTML5 specifikace počítá s dalším rozšířením canvasu o 3D mód, ovšem nijak…
Knihovna Canvas 3d JS poskytuje rozsáhlé rozhraní pro tvorbu a ovládání 3D scén pomocí JavaScriptu a canvasu. V tuto chvíli plně funguje jen s nainstalovaným rozšířením do prohlížeče Firefox, protože 3D rozhraní canvasu v prohlížečích je…
Stále častěji se objevují hry napsané pomocí HTML a JavaScriptu. Ale ne každý umí pomocí nich naprogramovat hru, která používá 3D zobrazení. V článku najdete návod k napsání herního enginu připomínajícího známou hru Wolfenstein 3D. Použijeme k tomu HTML, JavaScript a kaskádové styly.