Ježíšek (Santa Claus, Père Noël, дедушка Мороз či jiná postava, která vám naděluje před koncem roku) přichází i na Zdrojáku, a tentokrát s sebou nese dva pěkné dárky – herní konzoli XBox 360 s ovladačem Kinect a mobilní telefon HTC. Zároveň hezky předznamenává hlavní témata, kterým se budeme příští rok věnovat.
Archiv pro štítek: Hry
HTML5 a hry k sobě docela sedí – i přes problémy, jaké HTML5 má s některými zásadními herními potřebami (např. zvuk). O problémech i o výhodách se v rozhovoru pro HTML5 Blog zmiňují Sean Lim a William Tan z týmu GameYawp, autoři…
Napadlo vás někdy, jak jsou hry (a protože jsme na Zdrojáku, tak ty počítačové a internetové) podceňované a místy i odsuzované jako původ neřestí a zlořádů? Zkusme se na ně podívat jinýma očima, očima webařů, očima programátorů a tvůrců různých aplikací, a uvidíme spoustu možné inspirace.
Baví vás jednoduché „casual“ hry a hříčky? JavaScript v kombinaci s Canvasem (a někdy i WebGL) už je dostatečně mocným nástrojem, jak ukazuje stejnojmenný článek. Pokud vás vytváření her pro prohlížeče zajímá, tak stay tuned – na…
Hry napsané v Javascriptu, které používají canvas, se tu objevují poměrně často. Dnešní hra je tak trochu výjimka. Nejedná se o remake staré hry, ale o „originální“ starou hru, která běží v emulátoru PC, napsaném v JavaScriptu:…
Coververze starých počítačových her z 80. let v HTML5 snad dnes už nikoho nepřekvapí. Takže následující odkaz berte jako odkaz „čistě pro pořádek“ – Infinite Mario / HTML5. Hezkou nostalgickou zábavu!
Aktualizace 4.6.2011, 20:44 – demo není dostupné, stránka hlásí Not found Nejrůznějších příkladů „Wolfenstein v Canvasu“ a „3D prostředí a la Doom v prohlížeči“ jsme za posledních několik let viděli spoustu. Čekalo se na plnohodnotný Doom, a…
Cestou přepisu algoritmů pro zobrazování této plošinové skákací hry do JS, nikoli emulací celého NES, se vydal Peter van der Zee. V článku Creating a SMB game popisuje a komentuje jednotlivé části hry a…
Framework Mibbu nabízí základní funkce, potřebné k vytváření arkádových her, jako je vykreslování (animovaných) spritů, pozadí nebo detekce kolizí. Výsledná grafika je renderována buď prostřednictvím HTML5 elementu Canvas, nebo pomocí DOMu (pro starší prohlížeče)
Zajímavosti o této legendární hře přináší článek na Yahoo! Games. Víte třeba, že Pac-Man byl zamýšlený jako hra, která měla k hraní přitáhnout dívky? Nebo že každý duch měl jiný princip chování? Dozvíte se v článku…