Google bude podporovat mikroformáty a RDFa ve vyhledávání. Jak na ně?
Google nedávno oznámil připravovanou podporu mikroformátů a RDFa. Více o této podpoře hovoří Othar Hansson a RV Guha z Google v rozhovoru pro O’Reilly Radar. Neprve bude tato podpora zapnuta pro několik vybraných webů (např. LinkedIn, CNet), později bude rozšířena na celý vyhledávací index. Autoři stránek již nyní mohou začít na svých webech sémanticky vyznačovat informace týkající se recenzí, osob, firem a produktů. Google robot dokáže tyto informace rozpoznat, může s nimi dále pracovat a nabídnout je v nějaké formě uživatelům (Google hovoří o formě tzv. rich snippets).
Mikroformáty a RDFa jsou do jisté míry konkurenční technologie. Pravděpodobně nebudete používat oboje, ale vyberete si jen jednu z nich, která vám bude více vyhovovat. O práci s mikroformáty si můžete přečíst podrobný desetidílný seriál Kódujme sémanticky s mikroformáty přímo na Zdrojáku, do používání RDFa vás zasvětí např. dokument RDFa for HTML Authors. Srovnávací ukázky použití obou technologií pro rich snippety ve výsledcích vyhledávání ukazuje Google na blogu pro webmastery.
Vyhledávač Google je v podpoře sémantických informací ve vyhledávání poměrně pozadu. Již delší čas s touto technologií experimentuje Yahoo a začátkem tohoto roku učinil první, byť relativně malý, krok i vyhledávač Seznamu. Uvidíme, jak se Googlu jeho krok povede a jak na něj zareaguje konkurence.