Vývojářské nástroje v Google Chrome přináší zajímavou novinku. Jedná se o stroj času, pomocí kterého můžete snadno ladit ajaxová volání, resp. procházet různými stavy vaší aplikace v čase pomocí zásobníku asynchronních volání.
Archiv autora: Martin Hassman
Martin Hassman
Martin Hassman založil a vede magazín Zdroják. Absolvoval VŠCHT Praha. Byl u založení projektu CZilla (dnes už nepamatujete, nevadí). Stavěl mosty a metal cestu pro HTML5 (to tu ještě máme). V GUG.cz organizoval akce pro vývojáře (a jestli neumřeli, kódují si dodnes…).
Má váš počítač mikrofon? Pak k němu můžete přistupovat i z webové aplikace. Tedy, pokud jí to dovolíte. Ukážeme vám, jak na to, a můžete si to rovnou vyzkoušet.
Ladění canvasu v HTML5 může být pěkná dřina, pro kterou je i slušný javascriptový debugger jen neohrabaným nástrojem. Prohlížeče nám ale přispěchaly na pomoc. Přináší Canvas Inspektor, se kterým se i v pokročilejších animacích hravě vyznáte.
Javascriptový MVC framework, který nabírá na popularitě – to je Ember.JS. V dnešním článku vám ho představíme.
Má váš počítač webkameru? Pak k ní můžete přistupovat i z webové aplikace. Tedy, pokud jí to dovolíte. Ukážeme vám, jak na to, a můžete si to rovnou vyzkoušet.
Mobilní i desktopové aplikace mohou s uživatelem již dávno komunikovat pomocí hlasu, proč by to neměly umět i aplikace webové? Můžou, připravuje se totiž API, které jim to umožní, a můžete si ho dnes vyzkoušet v prohlížeči Chrome.
Nástroják je nový nepravidelný seriál, který vás seznámí s hromadou užitečných nástrojů, jenž by neměly chybět ve vašich záložkách. První díl se bude věnovat šikovným udělátkům a pochystávkám zaměřujícím se na užitkový ASCII art.
Začátkem roku David Grudl oznámil, že již nadále nebude hlavním vývojářem Nette Frameworku. Vyzpovídali jsme Davida ohledně této změny. Kromě toho se dozvíte, jak Nette Framework vůbec vznikl a dál rozvíjel, a jaká je jeho budoucnost.
Jak obtížné je vytvořit v JavaScriptu emulátor počítače? Jak se takový emulátor testuje? Co byl zač počítač Ondra? Jaké procesory se používaly v raketoplánech? Zeptali jsme se Martina Malého. A nezapomněli jsme ani na autíčka z PMD-85.
Gamepady a webové prohlížeče? Proč ne. V článku vám představíme specifikaci Gamepad API a ukážeme, jak (snad) bude běžné v budoucnu ovládat webové hry.