Přejít k navigační liště

Archiv autora: Martin Jonáš

Martin Jonáš pracuje jako projektový manažer v GrowJOB institute. Cílem této společnosti je vyhledávat a spojovat nejnovější teoretické poznatky světové vědy a ty následně aplikovat do praxe českých firem. Poskytuje služby v oblasti osobního rozvoje a firemního růstu v podobě školení, konzultací, koučování a grafických i technických realizací. Vystudoval SPŠ v Jihlavě a inženýrský obor Informační systémy na Fakultě informačních technologií VUT. Od roku 2005 je hlavním architektem a manažerem týmu vývojářů informačního systému Ariadne3.1. Kromě IT se po odborné stránce zajímá o osobní rozvoj, psychologii, projektové řízení a design.

Komentáře: 1

GRASP – 3 – Low coupling

V tomto díle o návrhových principech GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns) se budeme zabývat principem Low coupling – Slabá provázanost. Jde o další hodnotící princip sloužící k porovnávání různých zvažovaných možností návrhu, který doplňuje princip High cohesion – Vysoká soudržnost z minulého dílu o pohled z jiného úhlu.

Komentáře: 2

GRASP – 2 – High cohesion

V druhém díle o návrhových principech GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns) se budeme zabývat principem High cohesion –  Vysoká soudržnost. Jde o hodnotící princip sloužící k porovnávání kvality různých zvažovaných možností návrhu.

Komentáře: 3

GRASP – 1 – Úvod a Protected variations

Přidělování zodpovědností (kdo bude co dělat) a návrh jejich kooperace je důležitým a netriviálním krokem při návrhu software. Návrhové principy GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns), které sestavil Craig Larman, nám k tomu poskytují užitečná vodítka. V prvním díle se seznámíme se základními pojmy a probereme princip Protected variations.

Komentáře: 5

Návrhové principy: DRY

Návrhový princip DRY (Don’t Repeat Yourself) nám sděluje jednoduchou myšlenku: Neopakujte se! Patří k principům z kategorie „to je přece jasné“, ale bývá často aplikován nesprávně. Pokud je ale použit dobře a s rozmyslem, ve výsledku nám pomáhá vytvářet kvalitnější kód a ušetří práci při jeho údržbě.

React Hooks, které potřebujete znát

React s verzí 16.8 přináší zásadní novinku, a tou jsou Hooks, které mají přinést řešení pro hned 3 největší problémy, se kterými se v Reactu potýkáme. Implementace komponent pomocí tříd, sdílení logiky, nepraktický způsob práce s životním cyklem komponent. Představíme vám React Hooks a na konci ukážeme funkční příklad.