HTML5 je stále tématem mnoha webdesignérských debat. Po prezentaci na toto téma pravidelně chodí lidé a říkají: „Já nevěděl, že se to dá použít už teď, já myslel, že to jsou jen zatím návrhy…“ Jak je to vlastně s HTML5 a jeho podporou? Podpora v prohlížečích je známá, co takhle podpora mezi webdesignéry?
Archiv autora: Martin Malý
Martin Malý
Začal programovat v roce 1984 s programovatelnou kalkulačkou. Pokračoval k BASICu, assembleru Z80, Forthu, Pascalu, Céčku, dalším assemblerům, před časem v PHP a teď by rád neprogramoval a radši se věnoval starým počítačům.
Vývoj pro mobilní zařízení je v současnosti žhavým tématem. Letos poprvé překročily počty prodaných smartphonů prodeje klasických PC. Stále víc uživatelů používá k procházení webu mobilní zařízení, což klade nároky na vývojáře, kteří jsou nuceni své stránky upravit tak, aby byly použitelné i na těchto zařízeních.
Včera zveřejnil Ústavní soud nález, v němž označuje právní úpravu, která ukládala telekomunikačním operátorům a poskytovatelům internetového připojení povinnost uchovávat data o komunikaci po dobu několika měsíců a na vyžádání je poskytnout policii či bezpečnostním službám, za odporující ústavě a právu na soukromí.
V dnešním Javascriptaření si ukážeme rovnou dvě knihovny, které pomohou při vytváření editorů schémat či grafů, představíme si běhové prostředí pro JavaScript založené na SpiderMonkey, ukážeme novou objektovou knihovnu pro canvas, překladač z Pythonu do JS, další nadstavbu nad WebGL i šablonovací nástroj.
Nedávné vydání nové verze Internet Exploreru bylo doprovázeno marketingovou kampaní, jejímž sdělením bylo, že IE9 podporuje HTML5 ze všech prohlížečů nejlíp. Na to zareagoval Paul Rouget z Mozilly prohlášením, že IE9 implementuje HTML5 ze všech prohlížečů nejhůř. Jak to tedy vlastně je? Co je lež a co realita?
Volně navazujeme na předchozí články o nápadech a jejich realizaci. Tentokrát si povíme, kde na realizaci sehnat lidi, peníze, popřípadě obojí, a jak se svým nápadem proniknout do povědomí veřejnosti. Opět se zaměříme spíš na samostatné vývojáře a freelancery, ale inspiraci naleznou i ti, co vyvíjí po večerech…
V tomto dílu Javaskriptaření si ukážeme další zajímavé knihovny a nástroje, které v javaScriptu existují a které můžete využít ve svých aplikacích. Tentokrát je ocení vývojáři interaktivních grafických aplikací, třeba her – představíme si fyzikální engine, implementaci Processing a oblíbenou 3D knihovnu WebGL.
Slovo „cloud“ dosáhlo i v ČR svého vrcholu na hype křivce. Čtenáři Zdrojáku vědí, že se jim věnujeme už dva roky a snažíme se je popularizovat, demytizovat a především opravovat mylné představy, které o nich mnozí mají. Cloudy jsou i hlavním tématem připravované vývojářské konference IDF2011.
Kniha Jakuba Vrány „1001 tipů a triků pro PHP“ je na pultech už delší dobu. Pokud vyvíjíte weby v PHP, je knihou, kterou si musíte přečíst, protože v ní, trošku paradoxně, nenajdete jen halabala sbírku tipů a triků, ale po jejím přečtení budete mít jasno hlavně v tom, jak v PHP psát správně a „neprasit“!
Microsoft v posledních letech vydal při příležitosti vypuštění nových operačních systémů i tři verze svého webového prohlížeče s pořadovými čísly 7, 8 a 9. Zatímco verze 7 a 8 byly vlastně jen „nově oblečenou šestkou“, tak verze 9 je opravdu zlomová a ztrátu, který Explorer za moderními prohlížeči měl, úspěšně dotahuje.