V odvětví softwarového vývoje existuje spousta best practices, které vedou ke zrychlení a zjednodušení práce programátora. Poslední dobou se zabývám něčím, co je pro fungování týmu vývojářů a jejich projektů důležité, ale v praxi to ještě často nepotkávám, zato vidím důsledky absence.
Archiv autora: Ondřej Mirtes
Ondřej Mirtes
Webový vývojář ve Slevomatu s nadšením pro mobilní technologie a user experience. Nepravidelně přednáší, publikuje na svém blogu a tweetuje.
Přiblížím vám několik oblastí, na které byste se měli zaměřit, pokud nejste spokojeni s počtem chyb, které se vám dostávají na produkční server. Mým záměrem není vydat další článek typu „vyhněte se duplikaci“ nebo „pište testy“, protože takových je hromada, ale vyzdvihnout postupy, které tak hluboce zakořeněné ještě nejsou. Nejspíše i proto, že chybám můžete zabránit nejen technickými, ale i komunikačními dovednostmi.
Stále se ještě setkáváme s názory, že jednotkové testování je práce navíc a že není, kdo by ho zaplatil. Tento článek si klade za cíl poodhalit tuto techniku vývojářům a projektovým manažerům, kteří v ni nevěří, nebo neví, že dokáže výrazně usnadnit a zkvalitnit odvedenou práci.