Přejít k navigační liště

Archiv autora: Tom Krcha

Tom Krcha přednáší na konferencích v USA, Evropě a Asii a pracuje jako Gaming Evangelist v Adobe. Zabývá se tvorbou her a aplikací ve Flashi, především 3D a realtime multiplayer. Píše blog FlashRealtime.com a má twitter: http://twitter.com/tomkrcha

Komentáře: 3

Převádíme Flash do HTML5

Nástroj „Wallaby“ od Adobe umožňuje převádět FLA soubory do HTML5, což se může hodit zejména grafikům a animátorům, kteří cílí svůj animovaný obsah na iOS. Článek vás seznámí i s dalšími možnostmi převodu. Pojďme se podívat, jak na to.

Komentáře: 2

Adobe MAX 2010: 3D Flash a další novinky

GPU akcelerované 3D ve Flashi, AIR pro Google TV, HTML5 animátor, Digital Publishing – to vše přinesl letošní Adobe MAX. Novinky potěší nejenom Flash a HTML5 vývojáře, ale i grafiky, kteří cílí svůj obsah na tabletové zařízení. Pokud jste nestihli živý přenos, máme pro vás menší shrnutí přímo z Los Angeles.

Komentáře: 7

Flex 4: Webové služby

Používání webových služeb, postavených na protokolu SOAP, patří ve Flexu 4 k základním možnostem volání vzdálených služeb. Navíc není pro základní operace potřeba učit se SOAP do hloubky – Flash Builder 4 dokáže prozkoumat službu, vrátit dostupné metody i návratové typy a předpřipravit potřebný kód.

Komentáře: 4

Flash: Multitouch a Gesta

Interakce s počítači a mobilními telefony se postupem času mění. Hitem sezóny jsou displeje schopné rozpoznat více bodů dotyku a touchpady. Flash Player 10.1 vychází trendu vstříc a nativně podporuje multitouch i ovládací gesta, známá např. z iPhone, jako jsou zoom, rotate nebo scale.

Komentáře: 17

Flash: Webová Peer-to-Peer aplikace

Flash není jen animace, reklamy, Flex, reklamy, video a reklamy. Flash player v sobě obsahuje věci, které byste pravděpodobně nečekali, jako je podpora P2P. Ta je ve Flashi od roku 2008 a lze ji použít ve webových aplikacích, kde může ušetřit obrovské množství přenesených dat, a to nejen při streamování videa.

Komentáře: 32

Flex 4 – formuláře a validace

Jedna z oblastí, kde Flex opravdu vyniká, jsou formuláře. S Flexem dokážete vytvořit pohodlný a uživatelsky přívětivý formulář velmi rychle. K uživatelskému pohodlí při práci s takovýmto formulářem přispívá i ověřování platnosti zadávaných dat přímo v reálném čase.

Komentáře: 27

Novinky od Adobe pro mobilní zařízení

Mobilní aplikace zažívají neobyčejný růst. S nástupem nových zařízení, která jsou zcela běžně připojená na internet, se stává tento segment trhu zajímavý také pro webové vývojáře, a samosebou i pro firmy, které vyvíjejí webové technologie. Společnost Adobe, která vyvíjí Flash, představila minulý týden své příspěvky v této oblasti.

Komentáře: 4

Flex 4: Drag-and-drop

Technika drag-and-drop (česky „táhni-a-pusť“ nebo „přetahování“) patří k užitečným prvkům, které mohou zvýšit použitelnost vaší aplikace a zpříjemnit její užívání. Je samozřejmé, že možnost drag-and-drop nabízí i Adobe Flex. V článku si ukážeme, jak tuto techniku implementovat.

Komentáře: 87

Flex 4: začínáme

V tomto seriálu článků o Flexu 4 projdeme od základů programování ve Flexu 4 – ActionScriptovém frameworku pro tvorbu RIA aplikací. Uvidíte, že programování ve Flexu je zábava a spoustu věcí výrazně zjednodušuje. V prvním díle si probereme základy ActionScriptu, Flexu a ukážeme si vytvoření aplikace zobrazující stavy z Twitteru.

Kontrolní číslice čárového kódu (úloha z kroužku programování pro děti)

Kolik lidí si podle vás v supermarketu kontroluje účtenku, aby se ujistili, zda jim namarkovali vše správně? Obvykle ne mnoho, jelikož čárový kód je tak spolehlivý, že mu důvěřují, že funguje. (Já tedy vídám, že si to lidé kontrolují a namátkově to dělám tady. Přeci jen je tam lidský prvek, ne vše se markuje podle kódu, případně může být zboží špatně přiřazeno).