Přejít k navigační liště

Archiv autora: Tom Krcha

Tom Krcha přednáší na konferencích v USA, Evropě a Asii a pracuje jako Gaming Evangelist v Adobe. Zabývá se tvorbou her a aplikací ve Flashi, především 3D a realtime multiplayer. Píše blog FlashRealtime.com a má twitter: http://twitter.com/tomkrcha

Komentáře: 3

Převádíme Flash do HTML5

Nástroj „Wallaby“ od Adobe umožňuje převádět FLA soubory do HTML5, což se může hodit zejména grafikům a animátorům, kteří cílí svůj animovaný obsah na iOS. Článek vás seznámí i s dalšími možnostmi převodu. Pojďme se podívat, jak na to.

Komentáře: 2

Adobe MAX 2010: 3D Flash a další novinky

GPU akcelerované 3D ve Flashi, AIR pro Google TV, HTML5 animátor, Digital Publishing – to vše přinesl letošní Adobe MAX. Novinky potěší nejenom Flash a HTML5 vývojáře, ale i grafiky, kteří cílí svůj obsah na tabletové zařízení. Pokud jste nestihli živý přenos, máme pro vás menší shrnutí přímo z Los Angeles.

Komentáře: 7

Flex 4: Webové služby

Používání webových služeb, postavených na protokolu SOAP, patří ve Flexu 4 k základním možnostem volání vzdálených služeb. Navíc není pro základní operace potřeba učit se SOAP do hloubky – Flash Builder 4 dokáže prozkoumat službu, vrátit dostupné metody i návratové typy a předpřipravit potřebný kód.

Komentáře: 4

Flash: Multitouch a Gesta

Interakce s počítači a mobilními telefony se postupem času mění. Hitem sezóny jsou displeje schopné rozpoznat více bodů dotyku a touchpady. Flash Player 10.1 vychází trendu vstříc a nativně podporuje multitouch i ovládací gesta, známá např. z iPhone, jako jsou zoom, rotate nebo scale.

Komentáře: 17

Flash: Webová Peer-to-Peer aplikace

Flash není jen animace, reklamy, Flex, reklamy, video a reklamy. Flash player v sobě obsahuje věci, které byste pravděpodobně nečekali, jako je podpora P2P. Ta je ve Flashi od roku 2008 a lze ji použít ve webových aplikacích, kde může ušetřit obrovské množství přenesených dat, a to nejen při streamování videa.

Komentáře: 32

Flex 4 – formuláře a validace

Jedna z oblastí, kde Flex opravdu vyniká, jsou formuláře. S Flexem dokážete vytvořit pohodlný a uživatelsky přívětivý formulář velmi rychle. K uživatelskému pohodlí při práci s takovýmto formulářem přispívá i ověřování platnosti zadávaných dat přímo v reálném čase.

Komentáře: 27

Novinky od Adobe pro mobilní zařízení

Mobilní aplikace zažívají neobyčejný růst. S nástupem nových zařízení, která jsou zcela běžně připojená na internet, se stává tento segment trhu zajímavý také pro webové vývojáře, a samosebou i pro firmy, které vyvíjejí webové technologie. Společnost Adobe, která vyvíjí Flash, představila minulý týden své příspěvky v této oblasti.

Komentáře: 4

Flex 4: Drag-and-drop

Technika drag-and-drop (česky „táhni-a-pusť“ nebo „přetahování“) patří k užitečným prvkům, které mohou zvýšit použitelnost vaší aplikace a zpříjemnit její užívání. Je samozřejmé, že možnost drag-and-drop nabízí i Adobe Flex. V článku si ukážeme, jak tuto techniku implementovat.

Komentáře: 87

Flex 4: začínáme

V tomto seriálu článků o Flexu 4 projdeme od základů programování ve Flexu 4 – ActionScriptovém frameworku pro tvorbu RIA aplikací. Uvidíte, že programování ve Flexu je zábava a spoustu věcí výrazně zjednodušuje. V prvním díle si probereme základy ActionScriptu, Flexu a ukážeme si vytvoření aplikace zobrazující stavy z Twitteru.

React Hooks, které potřebujete znát

React s verzí 16.8 přináší zásadní novinku, a tou jsou Hooks, které mají přinést řešení pro hned 3 největší problémy, se kterými se v Reactu potýkáme. Implementace komponent pomocí tříd, sdílení logiky, nepraktický způsob práce s životním cyklem komponent. Představíme vám React Hooks a na konci ukážeme funkční příklad.