13 komentářů k článku Budiž nadpis. Řeklo SEO.:

  1. wise

    Nadpis

    Když už jsme u těch nadpisů a SEO, máme nadpisy různých úrovní. Do jaké hloubky má cenu používat nadpisy? Nevzpomenu si, že bych někdy použil třeba h6.

    1. PavelUngr

      Re: Nadpis

      Do takové hloubky, do které to povaha dokumentu vyžaduje. Tedy máte obsah velmi strukturován? Pak použijte tolik podnadpisů, kolik je libo. Ale obecně z mé zkušenosti – málokdy jsem šel více než do H4. On příliš složitý dokument na webu nemá co dělat – buď bych ho dal na stažení v PDF nebo bych ho rozsekal do jednotlivých HTML souborů.

  2. PavelUngr

    H1 a SEO

    Rád bych jen dodal, že nicotnost z hlediska SEO je trochu rozporovatelná. Přesněji dříve nejspíš bylky nadpisy mnohem silnější signál než nyní, což je názor, který podporuje I Danny Dover ve své knize SEO secrets (snad brzy vydá Zoner). Nicméně dobrý a kvalitní nadpis je zásadní pro uživatele, stejně tak pomáhá vyhledávačům poznat nadpis a jiný obsah. Takže důležitý je, ale spíše z hlediska strojové analýzy kódu a uživatelského. Což v širším vnímání SEO (tedy jak ho vnímám já), můžeme za „důležité pro SEO“ určitě označit.

  3. Marek Prokop

    Odkazy na příklady

    Technická poznámka: Kromě odkazů na příklady bych doporučoval i screenshoty, protože odkazované stránky se skoro jistě někdy změní a část článku pak ztratí smysl.

  4. Tany

    NeSEO připomínka

    Nelze říci, že nadpis je to nejdůležitější, dle mého názoru je nejdůležitější duo nadpis a první odstavec (či perex). Tato symbióza odhalí spoustu „nadpisomágů“, kteří svoje průměrné, či podprůměrné dílo obohatí světovým nadpisem.

    Nadpis sám o sobě určí, jestli článek zaregistruji, perex je potom důvod, jestli článek číst, nebo ne.

  5. danaketh

    Třeba H1

    To stupidní pravidlo, že na stránce má bejt právě jeden nadpis H1… Rád bych věděl, kde k téhle pitomosti SEO „odborníci“ přišli. A třeba takovej SEO-Analyzator.cz má v zásobě hromadu dalších naprosto hloupých (a občas neurčitých) rad.

    1. Rdm

      Re: Třeba H1

      kdo vymyslel tu hloupost už asi nezjistíme, byť myslím, že v tom měl tak trochu prsty i Google, ale co bude spíše zajímavé sledovat, co budou SEo mágové dělat, až dostanou stránku zpracovanou plně dle HTML5, která „umožňuje“ mít na jedné stránce X nadpisů H1 :)

    2. Karel

      Re: Třeba H1

      V roce 1995 žádné pravidlo o jediné H1 neexistovalo. Já osobně pozoruji toto pravidlo až od dob wiki. Řada implementací wiki zakazuje používat nadpis H1, protože ten je vyhrazen nadpisu celé stránky a může být jen jeden. Možná odtud vítr fouká. Nebylo by to poprvé, co někdo nějaké pravidlo špatně pochopí a aplikuje i tam, kde nemá smysl.

    3. Dirk

      Re: Třeba H1

      Ono to tak hloupé pravidlo zase není, protože nadpis by měl vystihovat obsah stránky. Pokud mám tedy tendenci dát na stránku více nadpisů H1, pak obvykle zvažuji, zda necpu dvě stránky do jedné.
      Podle mne jde v tomto pravidle o logiku a uchopitelnost struktury stránky lidským vnímáním.

      On i ten web je de facto n-rozměrná pavučina a přesto prezentace navrhujeme jako stromy (okleštěnou podmnožinu možného) a to „jen proto“, aby se v tom dalo vyznat.

      Pravidlo proto přijímám jako pomůcku a odmítám jako zákon.

      1. Vojtěch Semecký

        Re: Třeba H1

        Ale H1 není nadpis stránky, ale nadpis kapitoly první úrovně. Nadpis stránky je TITLE. A tohle právě SEO mágové nikdy nepochopili :-)

        Pochopitelně to také používám špatně, ale jen abych byl kompatibilní, jinak je to blbost.

  6. Dobrý copywriter

    Re: Budiž nadpis. Řeklo SEO.

    Chutně napsaný článek :-), jen bych osobně uvítal jeho zestručnění alespoň na polovinu nebo podle Kruga klidně na čtvrtinu 8). Kdysi jsem označil nadpisy respektive titulky za uvaděče reklamy. Z mých zkušeností si ještě někdy zadavatelé pletou titulky se slogany. Alespoň že z webů mizí nadpisy typu „Vítejte na našich internetových stránkách“ :-).

    Dobrý copywriter

  7. uf

    čtu jen nadpisy

    Čtu jen nadpisy. U zpráv to stačí. U místních zpráv většinou taky. Pokud čtu článek, stačí první třetina.

    Diskuse nemá cenu číst, je tam spousta braku od těch, co si dělají sebevědomí.

    Odborné čtu celé články, ale jen ty, které se mě týkají – takže málo :-).

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3688