19 komentářů k článku Flutter.io – mobilní aplikace, znovu a lépe:

  1. Honza

    Připadá mi, že ideově dosti kopírují React (což je dobře). Akorát mi tam nějak chybí obdoba JSX :D Asi jsem si na to už moc zvykl. Každopádně oproti Reactu to má nevýhodu v tom, že nejde o věc typu „learn once, write anywhere“. Podle mě si to bude jen těžko hledat vývojáře, ještě hůře než Xamarin. Protože ruku na srdce, kdo programuje v Dartu?

    1. Dafe Šimonek

      Re:
      Tak třeba já :-) a hodně rád, ale uznávám je nás málo. V samotném Dartu však problém není – oproti vžitému mainstreamovému přesvědčení je to jednoduchý elegantní jazyk i platforma vhodná pro různé použití s vysokou efektivitou. Subjektivně na mé cestě přes asm, basic, pascal, c, c++, javu, js, scalu se mi líbí daleko nejvíc.

  2. Martin Soch

    Díky za react-native.

    Všechny pokusy v minulosti, které renderovaly všechny samy, dopadly strašně špatně.

    Nativní prvky for the win! Snad už jsme se poučili!

  3. Lumír

    Problem je, ze bez optimalizaci a vyuzivani nativnich knihoven te ci one platformy budeme casto znovu vynalezat kolo.

    Toto je cesta do pekla. Je to dobre tak pro ty nejjednodussi appky, ale ne pro slozitejsi projekt. Jak bych napriklad mohl optimalizovat aplikaci pro ARKit nebo ARCore? Nemohl. Takze bych ty frameworky musel jako napsat znovu? Blbost.

    L.

    1. Dafe Šimonek

      Re:
      Ano Flutter není na všechno – jako vždy platí, že typ projektu by měl určovat použitou technologii a ne naopak. Mimochodem podle tvé definice mám na telefonu výhradně ty „nejjednodušší“ appky…

      1. Tomáš ZvěřinaAutor příspěvku

        Re:
        @Dafe Snad mi nechceš nakukat, že bys na 3D hru vzal Unity nebo nedejbože Unreal? Takhle se ten Android kamaráde nikdy nenaučíš.

  4. HoBi

    Jednoduše: skvělý
    Nikdy jsem mobilní appky zkoušet nedělat, ale pracovat s Flutter mi přijde stejně přirozený, jako pracovat s AngularDart.

    Funguje to. Všechno je widget, a tak mohu dělat nějrůznější věci, viz rotace celé aplikace. Převod AngularDart <–> Flutter je zřejmě docela snadný. A vypadá to, že ve Fuchsia půjdou psát UI ve Flutteru.

    Momentálně vyvíjím jednoduchou hru a i přes počáteční nesnáze, plynoucí z neznalosti mobilního vývoje, jsem lehce vytvořil aplikaci, která opravdu něco dělá a funguje.

    A to je důvod, proč za mne jednoduše skvělý!

  5. Jindrich Sarson

    vždycky to bude kompromis...
    Je fakt, že Flutter je na iOS rychlý. Rychlejší než React native aplikace. A i u těch React native aplikací to s těmi nativními komponenty není zas tak slavné – někde se používají, někde ne.

    Ale – furt to prostě není ono. Scrolování není stejné. A jsem moc zvědavý, jak budou pánové upravovat Hamilton na iPhone X. Výhoda nativního GUI je v tom, že s tímto počítá na úrovni knihoven.

    1. Tomáš ZvěřinaAutor příspěvku

      Re: vždycky to bude kompromis...
      Nazdár, ty tu seš taky? Hamilton – poznal bys, že to není native, když bys to nevěděl?

      A kde je zádrhel v iPhone X?

  6. Martin Schayna

    Další Swing?
    Díky za vysvětlení o co jde. Záleží na typu aplikace, hry proč ne, ale co businessové aplikace, formuláře, propojení na systém, přístupnost, podpora správců hesel nebo třeba automatizované testování UI? To vážně máme chtít další Swing, kde systémový look and feel je spíš ukázkové uncanny valley? Jakkoliv je obtížné mapovat přenositelnou logiku na nativní UI, je to pro velkou část aplikací lepší než kreslit na canvas.

    1. Tomáš ZvěřinaAutor příspěvku

      Re: Další Swing?
      Ale néééé, ty mi ty čtenáře úplně popleteš :-)

      Na hry to primárně není – jasně, šlo by to, na nějaký 2D “bubbles” nebo tak. Ale kdo by to dělal, na to jsou lepší nástroje.

      Ty osobně při vývoji Flutter aplikace pravděpodobně vůbec nepřijdeš s canvasem do styku (leda bys chtěl nějakou super custom componentu). Ty budeš používat widgety, které ve Flutteru jsou – pokud jsi OK s material designem. Ten totiž naimplementovali snad celý – všechny widgety, interakce, FABy a já nevím co.

      A testability? Ta je s tím „Reactivním“ přístupem IMHO úplně jinde než u native Android app-ky, ale nechám se poučit.

      Takže je to úplně naopak. Pokud chceš formulářovou “business app-ku”, tak Flutter je přesně ten nástroj, který na to chceš použít.

        1. Tomáš ZvěřinaAutor příspěvku

          Re: Další Swing?
          No, tos vystihnul přesně, to je jedinná pochybnost, kterou mám. PWA je totiž dost mocné …

  7. FilipJirsak

    kompilují se do nativního kódu platformy (žádný Dart, žádný Java bytecode – prostě “stroják”)

    Tomuhle nerozumím. Nativní kód Androidu je Dalvik bytecode, tedy v podstatě něco jako Java bytecode. V případě Andoridu tedy Flutter.io kompiluje do Dalvik bytecode nebo do strojového kódu?

  8. Tomáš ZvěřinaAutor příspěvku

    Přístupnost "canvas" aplikací?
    A ještě tu nezaněla úderná otázka, kterou si teda položím sám.

    Tomucho, když je to jen obrázek na canvasu, jak je to z přístupností takových aplikací?

    Glad you asked! Nevím iOS, ale na Androidu implementovali accessibility API, takže OS má dobrou představu o tom, kde je jaký Flutter widget a jaký je jeho význam. Je to vidět v Adnroid Device Monitor, kde si můžu udělat snapshot view a zkoumat jeho strukturu. A i když je to jen obrázek, vidím tam kde je jaký prvek, co je text, co je scrollovací atd. Hustý!

  9. Milan Křepelka

    Dart
    Vypadá to jako důvod se Dartem zabývat. Na druhou stranu, takhle napsáno, nepůsobí moc důvěryhodně. Ta snaha dělat všechno od píky…. no já ti nevím ….. co čidla, specialitky dané platformy …

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=20400