Komentáře k článku

Jak propagovat webový projekt

Webové projekty se většinou po stádiích nápadu, nadšení a tvorby dostanou nakonec do stavu, kdy jsou hotové, spuštěné a netrpělivě očekávají první návštěvníky, kteří je katapultují k výšinám úspěchu, popularity a slávy. Někteří zůstanou jen u toho očekávání. Pojďme si říci, co udělat pro to, aby se naplnilo.

Zpět na článek

23 komentářů k článku Jak propagovat webový projekt:

  1. tomaash

    Nebude něco dalšího?

    Neplánujete rozšířit téma na menší seriál? Myslím, že se článek docela povedl, ale určitě je stále mnoho dalších věcí, které by daly k tématu propagace projektů napsat.

  2. Aredhel

    velmi pekne

    Velmi dobre popsano, zrovna rozjizdim svuj prvni rozumny web, tak se mi informace z clanku budou hodit. diky :)

  3. vetesnik

    Pěkné

    Děkuji za trefné info, vždycky jsem tak trochu bloumal, co to ty tiskové zprávy jsou.
    Pokud se mi někdy podaří něco zajímavého vytvořit, vyzkouším. :)

  4. norbertlaposa

    presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

    Mam celkem problem s propagaci me sluzby urcene zejmena pro web designery (http://www.onxshop.com). V poslednim pul roce jsem s tim zacal neco delat a cca pred 14ti dny jsem dosel k zaveru, ze bez psani „článků“, ktere budu publikovat na blogu te vlastni sluzby a posilanim tech clanku jako tiskovou zpravu do medii se nemam sanci nikdy prosadit.

    Vsiml jsem si totiz jednoho faktu, ze bez psani, mluveni a presentovani nepresvedcite lidi, ze necemu rozumite. Muzete byt v necem nejlepsi na svete, muzete vymyslet neco genialniho, ale pokud to nepublikujete, tak se to nema zadnou cenu. Vymyslet sofistikovane CMS/eCommerce a dat ho „online“ je teprve prvni krok. Je nezbytne nutne o tom dile publikovat do relevantnich medii. Jinak jste odkazani pouze na „word of mouth“, ktere vam sice muze zajistit obzivu, ale rozhodne ne zasadni prosazeni na trhu.

    Znam plno slavnych lidi, kteri jenom mluvi, pisi a mluvi a nikdy nic poradneho neudelaji, ale presto ziskaji image nejlepsich expertu v oboru.

    Psat o tom co mate v hlave je nutne. Ja jsem dnes ve stadiu, kdy mam pripraveno cca 20 temat (clanku) a az se mi podari vsechny ty clanky dokoncit, tak je zacnu postupne publikovat a posilat jako PR do medii. Dale jsem vyhranil rozpocet, ktery utracim na konzultacich s obchodnimi poradci. Marketingem jsem vzdy pohrdal a dnes je to hlavni predmet meho profesniho rozvoje!

    1. mikiqex, Q3X & QPDB

      Re: presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

      Já to znám… měl jsem diplomku, jejíž náplní bylo v zásadě vytvoření nového, čistě datově orientovaného paradigmatu používání a zpracování informací na internetu. Motivací byla současná a bohužel rostoucí zaplevelenost internetu. Na podporu tohoto tvrzení jsem sestrojil funkční klient-server řešení, pro PC, PDA a browser.

      S projektem jsem se zúčastnil soutěže, kde to ale nejspíše pochopili tak, že jsem „jenom“ napsal nějaký klientský SW na zobrazování a úpravu dat pro nějakou webovou aplikaci a moc je nápad nenadchl…

      V mém případě šlo tedy o ukázkové selhání propagace. Autor není schopen posoudit, jaký jeho projekt je (protože je samozřejmě nejlepší :) a pokud neumí svým entuziazmem nakazit i ostatní, mohl si kolikrát ušetřit práci (pokud on sám nebude hlavním uživatelem, jakož tomu bylo naštěstí v mém případě :) A v tomto případě by měl takříkajíc vyhledat pomoc. Zatím stále hledám…

      1. norbertlaposa

        Re: presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

        Velmi rozumne napsano. Moje vyhoda je, ze to nepouzivam jen sam, ale je to v produkcnim prostredi uz hezkych par let. Vsichni kterym system predvedu osobne z toho nadseni jsou a vsichni kterym poslu link z toho nadseni ani trochu nejsou. Moje nevyhoda je, ze to jeste neumim vyjadrit ve psane/kreslene/nah­rane prezentaci, pouze „na zivo“. Marketing me vsak zacina bavit vic a vic, takze je na co se tesit :).

        1. mikiqex, Q3X & QPDB

          Re: presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

          Děkuji za pochvalu :) Ono se stačí podívat na to, jak začínali dnešní megalomani, třeba Facebook. Ten začínal v únoru 2004, Twitter o dva roky později. Jeden nikdy neví, co lidi zrovna chytí (FourSquare), takže to chce prostě vytrvat, zdokonalovat, ukazovat… ale nespamovat!

        2. the nikdo

          Re: presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

          Koukal jsem se na ty tve stranky a je to moc pekny!
          Mel bych jednu radu: Udelej nejake video demo, dej to na youtube at jdou videt vsechny moznosti toho frameworku.

    2. Martin MalýAutor příspěvku

      Re: presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

      Editorská poznámka Příspěvky o webu onxshop.com (pánové Kodera, Laposa a xy) jsem přesunul do diskusního fóra – prosím, diskutujte o konkrétních vlastnostech tohoto systému tam. Děkuji za pochopení.

      21. 4. 2010 21:23 redakčně upravil Martin Malý, důvod: Oprava špatných HTML tagů.
    3. keff

      Re: presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

      Imho první věcí, kterou můžete udělat, je říct co vlastně nabízíte. Otevřel jsem si vaši homepage a vypadlo na mě toto:

      „Onxshop is a revolutionary software product which provides innovative, cost effective solutions to the challenges of modern website management. You can have a state of the art Content Management System with fully functional eCommerce facility, …“

      Mumbo jumbo corporate biztalk, zavírám tab (společně s dalšími 80 % návštěvníků) a jdu někam, kde mi nabídnou např. „námi spravované CMS“.

      Až si přeberete tohle, můžete zkusit posun od „co já mám“ k „jaké problémy vám tím vyřeším“. Výbornou ukázku najdete např. v http://earn1k.com/members/implementation-matters/ (viz „Notice how it’s all about Andrew, not the client.“)

      Ale mluvit, mluvit, psát a tlačit se kam to jde je jinak výborná strategie – jen se ten pracně přilákaný návštěvník musí dozvědět, k čemu mu bude to, co mu chcete prodat. Nejlépe do 5ti vteřin.

      1. Martin MalýAutor příspěvku

        Re: presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

        To je správná a velmi dobrá připomínka! Do nějakého pokračování by se pár rad o psaní textů na web (nebo „copywritingu“, jak kdo chce) určitě hodilo. Díky, poznamenám si!

      2. norbertlaposa

        Re: presne ke stejnemu zaveru jsem nedavno dosel

        Mate pravdu, ja jsem v jiz presunutem vlaknu zminil, ze to mumbo jumbo je tam spise z historickych duvodu. Vaši radu si beru k srdci, take mam rad strucne a jasne informace.

        Vse zde ukazuju na to, jak je potrebne psat o marketingu i na technicky orientovanem webu jako je root.cz. Z valne vetsiny zdatnych developeru se postupem casu stanou businessmeni, nebo zakrni nekde ve sklepe :). My, staří vlci co navstevuji root.cz jiz pres 10let zde podobne clanky velmi ocenime.

        Co se tyce copywritu, tak jsem si dokonce koupil knihu Web Copy That Sells od Maria Veloso. Jeste jsem ji celou neprelouskal, ale dost zajimavych informaci jsem tam jiz nasel. Napriklad AIDA principle, ktery musite takrka vzdy uplatnit: Attention, Interest, Desire, Action. S marketingem jsem na zacatku, takze kazdy dalsi clanek podobneho razeni zde s chuti prectu.

  5. Matěj Konečný

    Velice zajímavý článek

    Děkuji za zajímavý a podnětný článek, v těchto věcech jsem naprosto neorientován a přitom mě docela zajímají. Přidávám se k prosbě o pokračování.

  6. Jarda Cvrček

    Díky za článek

    Děkuji za pěkný článek. Je příjemné najít na zdrojáku informace i z trochu jiného avšak souvisejícího tématu.

  7. tuttle

    Diky!

    Velmi zajimavy clanek pro kohokoli, kdo neco tvori.

    Souhlasim, ze psani TZ muze byt velmi dobra strategie, nicmene jsem se tesil, ze se rozeberou i dalsi moznosti pro nekoho, kdo ma na propagaci rozpocet >0 (nejlepe serazeno od nejmensiho).

    Proto s napetim cekam na pokracovani a jeste jednou dekuju.

    P.S.: O copywritingu by to bylo taky super.

  8. mahrlo

    www.priemyselne.eshopmahrlo.sk

    Divízia priemyselnej meracej a regulačnej techniky má vo svojom sortimente:

    – snímanie a meranie teploty, snímanie výšky hladiny, meranie prietoku
    – snímanie a meranie tlaku a vlhkosti
    – prevodníky neelektrických a elektrických veličín, napájacie zdroje,
    – zobrazovacie a ukazovacie prístroje, regulátory teploty a tlaku,
    -priemyselné armatúry a ventily
    – zaoberáme sa technickým poradenstvom
    Partneri: Energonova , JSP, Rawet, BD Sensors, Manomer, Rosemount, Comet system, Larm, Krohne, Microwell, Badger Meter. Metra Šumperk, Regada, Prematlak
    http://www.priemyselne.eshopmahrlo.sk

  9. MaRweb.sk

    MaRweb.sk propagácia webu
    Dobrý článok ale veľa vecí nefunguje propagoval som svoj web http://www.marweb.sk asi dva roky cez blogy,články ,back linky a nejaké zázraky a prínosi som nevidel tak nevie ako to vlastne teraz je.

  10. koudelka

    řešení jsem zde nenašel
    Hledáme cesty jak propagovat naši službu online chatu chatini.cz. Ale řekněte někdo, jestli se nemýlím, že zde je popsáno jen jediné řešení – tisková zpráva.

    Ta ale funguje úplně stejně jako netradiční kanály popsané výše. Média ji budou přebírat jen pokud bude mít docela zázračný obsah. A ten holt všichni nemáme.

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3217