8 komentářů k článku Jaké potřebuji zadání?:

  1. Martin Hassman

    Micromanagement

    Při čtení mě napadlo jedno slovo a to slovo micromanagement. Není to sice přesně ono, ale důležitá část popsaného problému se v něm skryje. Kdo neví, doporučuji najít některý z článků popisujících, proč je micromanagement zlo.

  2. Petr

    Kouzelné slovo Proč?
    Vždy zdůrazňuji všem od zákaznické linky až po programátora, ať se ptají Proč? A to tak dlouho, až od návrhu řešení zákazníka dojdou zpět k prvotnímu problému. A od něj má smysl teprve se odrazit a začít přemýšlet.

  3. fos4

    Zajímavé čtení.. má zkušenost je taková že u jednoduchých a banálních problémů, kde je nutné přesně zadání (např. změn barvu submit v druhém kroku košíku na #ffccaa) většinou napíšou pouze musíme změnit barvu submitu – programátor není analytik, grafik apod. aby mohl říci že tady se více hodí zelená, nebo modrá apod.

    Naopak u složitých (a technických) problémů se lidé snaží popsat řešení a pak dopadá katastrofálně, neznají všechny ty okrajové části, řeší si jen ten „svůj problém“ nehledě že se rozbije vše okolo.

    S článkem víceméně souhlasím, ale ještě bych to rozdělil na ty „jednoduché úkoly“, které programátor nemůže řešit (ale často se to na něj jen přehodí), a ty „složité“, kde je programátorům dáváno řešení které je nesmyslné a nesplnitelné. Prostě je to naopak než by to mělo být…

  4. Tim

    Problém: Zaměstnanec sedí v imagináriu, kde nejsou technické prostředky pro ukončení tasku a je nutné kontaktovat někoho z human resources na druhé straně budovy, aby co nejdříve zajistil hmotný support (lze volně přeložit jako „vyrábí artefakt, došel papír, nutné kontaktovat hajzlbábu“).
    Je mi jasné, že dostanu spoustu tvůrčích řešení:
    * Mobilní appka synchronizovaná přes cloud
    * Heuristický algoritmus (strojové učení, konečně ho někde použijeme, jupí) zpracovávající face recognition, den v týdnu a jídelní lístek z kantýny
    * Intercom do všech míst, nejlépe to nejdražší od Cisca. Samozřejmě s kamerou!
    Co ve skutečnosti chceme: dát na stěnu čudlík, od něj natáhnout drát vedoucí k vhodně umístěné žárovce hnědé barvy…

    1. Martin Hassman

      Re:

      Nemyslím, že úloha “zatelefonovat kolegovi, aby mi přinesl…” je typickou pro IT oddělení. 8-) Popsané mi přijde spíš jako korporátní problém.

    1. Jaroslav Týc

      Re: SCRUM user story INVEST
      Nejde o to jestli něco vynalezl, ale jak nám to předal. Přišel na to sám, popsal to svými slovy, přidal své zkušenosti a příběh a sdílel to s ostatními, čehož si cením a čte se mi to mnohem líp, než heslovitý, technický manuál z agile aliance.
      Takže máš pravdu, ale já jsem rád, že nic takového autora článku nezastavilo.

Napsat komentář

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=22894