4 komentářů k článku Mobilní vývoj ve Flexu:

  1. Tomas

    Appcelerator Titanium

    Ja ted dokoncuji Android/Iphone aplikaci pro jednoho klienta (veskrze jednoducha app s home screen s dynamickym logem a tabulkou s informacemi o spotrebe elektricke energie a stavu uctu, screen s google maps s generovanym nahledem top-up lokaci podle geo lokace plus par dalsich screenu s vygenerovanym grafem spotreby za posledni tyden, pozadavek na reconnect a podobne). Na backendu mame Salesforce Visual Pages s JSONEM plus samozrejme dalsi prevazne Google API (fusion tables, maps atd.)

    Pouzil jsem Appcelerator Titanium (http://www.appcelerator.com/) kde se kod pise v Javascriptu a podpora telefonnich API je jejich JS framework, jehoz API muzete pouzivat. Maji svou verzi Eclipsu (hodne ohackovaneho).

    Na vyvoji je dobre ze JS umi kazdy, takze krivka uceni jde strme nahoru – akorat Appcelerator je v dost zivelnym vyvoji a nektere veci funguji, nektere ne a clovek si na vse musi prijit sam nebo hodne googlit. Kazdopadne po prvni aplikaci si dovoluji tvrdit ze jste schopni napsat dalsi v radech dnu a provozovat ji na vsech Iphone/Ipad/Android verzich s vcelku hodne stejnym UI.

    Zajimalo by me, jakym zpusobem Flex resi ruzne resolution/density na Androidech (v tomhle je vyvoj pro IPhone jednodussi) a taky podporu nativnich stylu (treba Iphone ma Toolbar dole, Android nahore, Spinner vypada jinak, navigacni tlacitka taky). Navic pokud vytvorim button, prevezme automaticky defaultni styl z ruznych platforem nebo to musim sam pomoci ‚css‘ nastylovat na ruzne verze?

    Ohledne deploye/builde iPhone dev verze, je potreba to delat na Macovi nebo maji nejaky hack a jde developovat na PC?

    BTW neznate nekdo neco podobneho jako Testflight (https://testflightapp.com/) ale pro Androidy?

    1. Borek BernardAutor příspěvku

      Re: Appcelerator Titanium

      Titanium a PhoneGap jsou hlavní alternativy k Flexu, díky za zkušenosti s Titaniem. K otázkám:

      * Různé density Flex ve vestavěných komponentách podporuje přizpůsobivou vektorovou grafikou a u bitmapových věcí většinou můžete určit tři verze téhož (160, 240 a 320 DPI), z nichž se za běhu vybere ta nejlepší. Vizuální návrhář rovněž různá DPI podporuje, takže třeba iPhone s retina displejem vypadá v návrháři daleko větší než Motorola Droid Pro s malým DPI. Detaily problematiky DPI popisuje tato stránka z dokumentace.

      * V současnosti Flex nabízí jedno jednotné téma vzhledu pro všechny platformy, ale už existují experimenty s „nativními skiny“, např. zde. Typicky se řeší např. tlačítko zpět, které na iOS být musí a na Androidu by bylo zbytečné, tak, že se v kódu detekuje platforma a podle toho se části UI schovávají / přesouvají / přestylovávají apod. Není to ideální, ale porad si s rozdílností platforem lze.

      * Pro iOS jde ve Flexu plně vyvíjet na PC, Mac není potřeba (z mého pohledu velká výhoda :)

    2. pas

      Re: Appcelerator Titanium

      Titanium používá nativní ovládací prvky té které platformy, nebo se pletu?

      Flash (a tím pádem i Flex) má od začátku jiný přístup – všechno si kreslí sám.

      Možná dojde ke změně s aktuální verzí, která přinesla „native extenstions“, což mimochodem považuju za nejdůležitější novinku (umožní efektivní rozdělení aplikací na nativní a crossplatformní části).

      Autora bych ještě doplnil u věty „Technicky vzato běží mobilní aplikace na běhovém prostředí Adobe AIR (v případě iOS přibaleném přímo k aplikaci)“ – teď už i na všech ostatních platformách je volitelně možné zabalit aplikaci s runtimem dohromady, takže uživatel nemusí vůbec poznat, že jde o Flash/AIR.

      1. Borek BernardAutor příspěvku

        Re: Appcelerator Titanium

        Jsem zvědavý, jak to do budoucna s nativními UI prvky bude, už dnes existují minimálně tři: StageVideo, StageWebView a StageText.

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3557