Komentáře k článku

Negativní SEO jako bič na konkurenci? Ale kdeže!

A pak přišel den, kdy se jako houby po dešti vyrojily SEO agentury s neodolatelnou nabídkou. „Leze vám na nervy vaše konkurence? Dosahuje lepších pozic ve výsledcích vyhledávání než váš web? Máme řešení! Pošleme ji na druhou stranu v Seznamu i Google! Platíte až po dosažení výsledku!“ A to byl definitivní konec SEO.

Zpět na článek

23 komentářů k článku Negativní SEO jako bič na konkurenci? Ale kdeže!:

  1. msx

    Re: Negativní SEO jako bič na konkurenci? Ale kdeže!

    Veď tento článok som čítal pred dvoma týždňami. To ste ho prečo dali hore?

    1. msx

      Re: Negativní SEO jako bič na konkurenci? Ale kdeže!

      Aha, toto je druhý diel. Keď som to otvoril, myslel som, že sa jedná o ten istý článok. Ospravedlňujem sa.

      1. blizz

        Re: Negativní SEO jako bič na konkurenci? Ale kdeže!

        ja si myslim ze seo sa do velkej miery precenuje a venovat sa tomu je uz dnes zbytocne. ked web bude mat atraktivny obsah tak aj sam pritiahne navstevnikov ak obsah bude nahovno tak vam nepomoze ani svetena voda. problem seo je ze texty sa nepisu pre ludi ale pre vyhladavacich robotov, robia sa zbytocne zmeny na webe ktore vam v konecnom dosledku ajtak nezvysia page rank.

        1. PavelUngr

          Re: Negativní SEO jako bič na konkurenci? Ale kdeže!

          Thle není problém SEO, ale těch kteří SEO nerozumí.

  2. 999

    Re: Negativní SEO jako bič na konkurenci? Ale kdeže!

    Někdy by mě zajímalo, kde chodíš na inspiraci a přirovnání, protože je to fakt dobře napsané! Dobrá práce.

  3. ppp

    Obludná patička

    Teda ta je. Více než 80 % délky stránky blábolů, které nikdo nečte, ale na stránce jsou… A ten jazyk je opravdu kouzelný. Kdo je tohle schopen a ochoten vyrábět… Ale možná přitom má i srandu a adrenalin ze „souboje se strojem“. :-)
    Divnej svět.

  4. bluemoon

    Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

    Na mne clanek pusobi dokonce negativne.
    Vim, jak se ruzne SEO firmy mezi s sebou hani a tento clanek patri mezi ne. Tonouci se stebla chyta a vy se zkratka musite jeste vice otacet kvuli levnejsi konkurenci.
    Pusobi to na mne presne ve stylu nadpisu bez toho „ale kdeze“
    Nekdo Vas poslal do haje, tak ho zverejnite jako odstrasujici pripad a vy jste byli skalopevne presvedceni, ze vase sluzby firma potrebuje a ona vase sluzby zkratka nepotrebuje, protoze Vam chybi vciteni se do zakaznikovych potreb a ten web odpadyracio.cz to muze byt zrovna klasicky priklad.
    Mozna web odpadyracio.cz je totalni pruser z pohledu SEO, ale tyhle sluzby vetsinou lidi sami od sebe na internetu nevyhledavaji.
    Cisteni septiku hleda na seznamu jeden clovek za tyden celorepublikove a vetsinou si myslim, ze kvuli tomu zavitaji stejne do katalogu firem na firmy.cz atd. nez na web prezentaci.
    V cem takove firme zrovna pomuzete, to bych chtel videt? Vas prinos u takovych sluzeb je oproti zvednuti telefonu nulovy.
    Take co kdyz se nekdy neshodnete se zakaznikem? Budete ho nekde spinit a ukazovat jako odstrasujici priklad? Ted jste to prave predvedli.
    Nejsem SEO konzultant ale jen jsem se zastal nekoho, koho spinite.

    1. Martin Kolčaba

      Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

      Myslím, že Plaváčkem uvedený příklad je na místě.

      K vaší připomínce: Konkrétně „čištění septiků“ hledá na Seznamu ne jeden člověk týdně, ale zhruba 700 měsíčně (zjištěno z nepříliš přesných údajů Sklik). Proto má SEO i v tomto případě smysl, nehledě na to, že tohle je jen jedno spojení. Jistě by se konkrétně pro tento web našly desítky dalších, se kterými má smysl pracovat.
      Svůj přínos pro firmu bych viděl v tom, že bych dokázal na web přivést nové potenciální zákazníky. Bez ohledu na vaše domněnky jejich služby lidé na internetu prostě hledají.

      Rád bych se zeptal na dvě otázky:
      1) Kde jste vzal svou teorii o zákazníkovi, který odmítl služby? Máte ji doufám něčím podloženou. Nebo jste si ji „vycucal z prstu“?

      2) když lidé podobné služby na internetu nevyhledávají, proč má firma svůj web a proč doporučujete hledání ve Firmy.cz? A proč údaje Skliku o hledanosti říkají něco jiného?

      Pokud jste článek pochopil jako hanění konkurence, nebo snahu o pošpinění firmy, která odmítla nějaké služby, pochopil jste jej naprosto špatně.

      1. PrymekM

        Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

        >> ale zhruba 700 měsíčně

        No to je sice hezký, ale je to typická lokální služba. Když jsem z Aše, tak si asi těžko objednám hovnocuc ze Zlína. Takže těch 700 je potřeba ještě vydělit ekonomickou dojezdovou vzdáleností hovnocucu – a tím se limitně přiblížíme nule. Takže v tomhle konkrétním případě jsou seovzdušnézámky ještě víc vyhozený peníze než obvykle.

        1. Martin Kolčaba

          Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

          Je to lokální služba, to ale neznamená, že SEO v tomto případě je nemožné – naopak, díky tomu, že jde o lokální a nepříliš hledanou službu bude optimalizace levnější, a investice se může rychle vrátit.

          Ten dotaz (čištění septiků) jsem uvedl jen v reakci na příspěvek výše, který se opíral o to, že jej hledá jeden člověk celorepublikově, což není pravda. Není proto potřeba se jej takto chytat. Na webu není nabízena jen jedna služba. A i kdyby byla, všichni lidé ji nebudou hledat stejným dotazem.

          1. PrymekM

            Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

            Ježkovanoho, proč jsou všichni „SEO konzultanti“ jak z jiné planety, popřípadě si myslí, že by bez nich skončil svět?

            Reálně to v tohmle odvětví vypadá tak, že hovnocuc zas tak moc lidí nepotřebuje, takže je těch firem málo – a kdo jejich služby potřebuje, ten ty firmy zná a rozhodně je nehledá na netu. Pokud by někdo chtěl s novou firmou tohodle typu prorazit, rozhodně by neměl nesmyslně vyhazovat peníze za placení agentů s teplou vodou za ladění webu, ale použít úplně jiný marketingový kanál.

            Situaci znám, protože tyhle služby využívám.

            1. Miloslav LešetickýAutor příspěvku

              Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

              Pochopitelně máte svým způsobem pravdu.

              Podobné malé regionální firmy většinou žádné velké SEO nepotřebují. Vyhledávače už jsou dnes na takové úrovni, že hledajícímu nabídnou na jeho dotaz správnou odpověď, i když cílový web zmatlal někdo ve FrontPage a o linkbuildingu nikdy neslyšel. Ale vy se trošku odchylujete od tématu glosy, jejíž poselství je jiné.

              Já odkaz na Odpady Racio zveřejnil záměrně, protože tato firma evidentně investovala nemalé peníze do toho, aby byla první na frázi „technologické čištění“ (viz hned první reference http://www.azmedia-ul.cz/seo-vysledky). A nechala si zprznit obludnou patičkou, odkazující na absolutně nesouvisející weby.

              Což je jak z pohledu SEO, tak z hlediska zdravého rozumu, nebetyčná hloupost. Co vedlo majitele firmy k tomu, aby padnul do spárů SEOmága je záhadou :)

              Kdyby totiž oslovil někoho, kdo SEO skutečně rozumí, ušetřil by, myslím, slušné peníze, protože jeho web by se zobrazoval v SERP pouze lidem, kteří jejich službu hledají v daném regionu.

              1. PrymekM

                Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

                Jo. A vůbec nejlíp by udělal, kdyby se na celý seo vykašlal a věnoval se raději něčemu, co má smysl.

                1. Miloslav LešetickýAutor příspěvku

                  Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

                  Jenže i SEO má svůj smysl. Správně pochopené a kvalitně aplikované může každému podnikání pomoci. Často za zlomek financí, které jsou potřebné k jiným formám propagace.

                  Ale jak už tu bylo řečeno. Problém není v tom, že SEO je špatné. Problém tkví ve faktu, že ho správně nechápou často ani ti, kteří ho za peníze nabízejí.

                  Ale to už jsme fakt mimo téma glosy, a nejspíš nemá cenu dál diskutovat.

                  1. PrymekM

                    Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

                    Kecy. V tomhle případě nemá seo žádný smysl. A stejně je tomu v tisíci jiných případů.

                    Samozřejmě, když se snažím seo prodávat, tak si to nepříznám a budu vymýšlet nesmysly. To je celý.

                    HOWGH.

            2. Martin Kolčaba

              Re: Dalsi PR se tremi odkazy bez kvalitniho cteni

              myslím, že Plaváček níže odpověděl dostatečně.

  5. belzebub

    hodnoceni

    Skoda ze na zdrojaku neni hodnoceni clanku (1..5) jako na rootu. Dal bych rozhodne za 1, stejne jako predchozimu dilu.

  6. Tom Jurman

    @redakce

    Nechápu proč se stále musíte navážet do SEO firmiček. Užvaněný styl jakým je článek napsaný mi naprosto nevyhovuje, přečetl jsem ho jen s maximálním sebezapřením, abych mohl napsat komentář. Mám rád, články a postupy, kde se k problému přistupuje novým kreativním přístupem. Blití a házení špímy na ostatní je vlastnost podvraťáků.

    Tom Jurman

    1. Martin Hassman

      Re: @redakce

      Ovšem ignorování a nevyjadřování se je naopak vlastnost, která médiím nepatří. Z kritických glos na různá témata tu už vznikla jistá tradice a jsem přesvědčen, že ve výsledku i přes trpký styl svým způsobem pomáhají. Dokud to tak bude, budeme v nich pokračovat.

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3680