80 komentářů k článku Nejzbytečnější věci na firemních stránkách:

  1. Chaos

    Vstupní stránka

    S článkem se nedá než souhlasit. Osobně jsem řešil problém, že stará verze webu (čistě html) byla nahrána v /* a několik let se používala. Odkazy všude. Nová, testovací verze webu s redakčním systémem a všemi těmi novotami :P byla nahrána do /new/*. Likvodovat obsah starých stránek bylo nepřípustné tak se jen změnil index a z http://www.web.cz/index.html je vstupní stránka s autopřesměro­váním. Třeba si mne ukamenujte, že jsem amatér, ale nejsem blbej, pro uživatele je to pravda nepříjemné, ale kvůli několika létům obsahu je to myslím funkční řešení.

    1. Martin Žaloudek

      Re: Vstupní stránka

      Přesměrování v indexu lze udělat přímo v hlavičce HTTP. Stránka se pak přesměruje bez zobrazování dalšího zbytečného balastu. Zákazník pokud se nepodívá do URL, tak si ani žádného přesměrování vůbec nevšimne. Takto to vyřešíte bez obtěžování návštěvníka.

      1. Jan Kuča

        Re: Vstupní stránka

        Přesně tak a hlavně při přesměrování se statusem 301 (tj. Moved permanently) by mělo docházet k předání PR na cílovou stránku.

    2. František Kučera

      Re: Vstupní stránka

      Lepší by bylo staré stránky zrušit a z URL původních stránek nadělat přesměrování na nový obsah (nebo nový obsah umístit na stejná URL, pokud to jde). Takhle totiž lidé z vyhledávačů budou chodit stále na staré stránky a budou si říkat „WTF, vždyť oni mají web jak před deseti lety?“ A nové pracně vyrobené stránky budou trochu nevyužité, protože se na ně dostanou jen návštěvníci, kteří přišli přes /.

  2. mrremo

    Souhlas

    Nelze než souhlasit. Tohle by si měli povinně přečíst všichni „potencionální tvůrci webů“ – nemyslím tím webdesignery, ale ty zodpovědné ve firmách. Z některých webů mám osipky, když je vidím.

      1. Tesarik

        Re: technická

        Neřekl bych. Akademický slovník cizích slov připouští oba tvary:

        potenciální, řidč. potencionální příd. <l> 1. možný, eventuální, uskutečnitelný, založený na potenciálu…

  3. Tomáš Herceg

    Tohle mi mluví z duše

    Nejhorší je, že některým zákazníkům můžete vymlouvat výše uvedené fíčury hezky dlouho a pak jim to tam radši uděláte, protože dá míň práce.
    P.S. zmínka o ACME je jen náhoda, nebo je tím fakt myšlen monopolní výrobce zbraní a výbušnin v Road Runner Show? :-)

    1. Martin MalýAutor příspěvku

      Re: Tohle mi mluví z duše

      Nejen v Road Runneru – ACME dodává své výrobky do nejrůznějších animáků, a to nejen od Warnerů. Vždyť je to „A Company that Makes Everything“.

      1. bnmbnmbnm

        Re: Tohle mi mluví z duše

        Shodou okolnosti jsem vcera koukal na Limonadoveho Joe a taky tam bylo ACME. :)

        1. kubi

          Re: Tohle mi mluví z duše

          A když se podíváte do slovníku zjistíte, že to navíc znamená „Vrchol“ – takže jakože fakt epesní krutopřísně nejvíc nejlepší společnost ;)

  4. HTML amatér

    Vstupní stránka

    Vstupní stránka má svůj význam snad jen na hostingu zdarma, protože zde má administrátor často na výběr ze dvou možností. Buď bude malý reklamní proužek na každé stránce, nebo bude velká reklama na „hlavní stránce“ (čti index.html). Proto se udělá vstupní stránka, kde se zobrazí reklama a na ostatních stránkách je klid…
    Ovšem na firemním webu je to totální demence…

    1. jurasn

      Re: Vstupní stránka

      Jestli se nepletu, tak většina těchto služeb má v podmínkách, že vstupní stránka se pro zobrazení reklamy nepovažuje za hlavní stránku, ale považuje se za ni až stránka za odkazem. Tím pádem vstupní stránka ztrácí smysl i tady.

    2. Cygnus

      Re: Vstupní stránka

      Firemní stránka nemá co dělat na hostingu zdarma, to je samo o sobě známkou neprofesionality. Pár stovek ročně na velmi levném hostingu by nemělo být mnoho ani pro samostatného živnostníka a už vůbec ne pro firmu s několika zaměstnanci. Možnosti jsou.

      1. Mirun

        Re: Vstupní stránka

        Takže jinak řečeno, profesionalita firmy má přímý vztah k podobě zvoleného typu hostingu?

        1. honza

          Re: Vstupní stránka

          nemá. Ale pokud firma nemá ani pár stovek na hosting, tak si můžu myslet, že majitel je chudák (nemá nic) nebo blbec (nechal si udělat za tři piva web od Lojzíka syna souseda) a radši se poohlédnu jinde..

          1. Tesarik

            Re: Vstupní stránka

            Hm, to jsou dvě věci, které spolu (zdánlivě?) nesouvisí. Ona je spíš nemožná ta kombinace profesionálně zpracovaných stránek a hostování na free hostingu, protože možnosti hostingu zdarma jsou zpravidla natolik omezené, že profesionální řešení neumožňují.
            Na druhou stranu, pokud má někdo na to, aby zaplatil machra, který by dokázal ta freehostingová omezení obejít tak, že se neprojeví na použitelnosti ani vzhledu výsledné prezentace, tak má asi i dost rozumu na to, aby si spočítal, že méně omezený hosting ho vyjde levněji.

  5. Jan Kovařík

    Nesouhlasím se vším

    „Fotografie z firemní pařby“ a „Loga partnerů“ mají ve většině případů své opodstatnění a pokud si je klient dokáže zdůvodnit a jsou vkusně zakomponované do vzhledu stránky, nevidím důvod proč je tam nevložit.

    1. Cygnus

      Re: Nesouhlasím se vším

      A jak by mohlo vypadat to zdůvodnění? Moc nechápu, jak by to mělo fungovat.
      Resp. vidím opodstatnění „fotek z akce“ na webu firmy, která se pořádáním akcí živí, protože tím prezentuje své zboží. Ale proč by to mělo být na webu firmy, jejíž zaměstnanci se jenom účastnili?

      1. Jan Kovařík

        Re: Nesouhlasím se vším

        Protože je to třeba způsob jak prezentovat firemní kulturu, ukázat lidem, že se jejich zaměstnanci baví, že pracují a baví se jako team. Firma potom působí méně „nepřátelsky“ a člověk dostane pocit, že toho mohl být součástí. Fotky samozřejmě musí předem projít cenzurou, nedá se publikovatm všechno :) Co se týče toho pásu s logy, setkal jsem se s tím naposledy když jsem dělal web pro jedno kosmetické studio, důvod proč ho tam majitel chtěl je prostý: zákazníci se často rychle orientují a rozhodují také podle toho, s jakou kosmetikou studio pracuje.

        1. Tonda

          Re: Nesouhlasím se vším

          obávám se, že tohle je jen teorie. nejsilnější potřebu předstírat, že se jejich „zaměstnanci baví“ a mají neustálne nějaký party a akce mají obvykle firmy, kde lidi dřou jak bulhaři a jednou za rok je autobusem vyvezou do lesa, kde je nechají zadarmo se vožrat :-) takže od firem prezentujících se klasickým klišé „work hard, party hard“ radši ruce pryč.

      2. František Kučera

        Re: Nesouhlasím se vším

        Firemní stránky neslouží jen pro kontakt se zákazníky, ale i s budoucími zaměstnanci – a tam právě fotky z firemních akcí mají smysl, mohou podpořit dojem, že „tohle je firma, kde bych fakt chtěl dělat“. Chce to ale pečlivě vybírat a necpat je na oči všem (zákazníkům), ale jen těm, kdo hledají práci (tzn. třeba jako odkaz ze stránky „Kariéra“).

        1. Tom

          Re: Nesouhlasím se vším

          Presne tak. Mate stejny duvod jako treba proc maji firmy sve stranky na facebooku. Vetsina career sekci velkych firem (napr Google) ma fotky ze „zakulisi“. To ze dnes na firemni kulturu koukaji potencionalni zamestnanci i klienti je proste fakt.

  6. lolek

    a nebo

    …my to chceme ve flashi, protože velké firmy to tak mají, jde o image.
    …chceme celý web uprostřed stránky (400×400), aby se nemuselo zbytečně scrollovat, je to hezčí
    …koukal jsem na weby velkých firem, např. General Motors apod. a vím přesně co tam chci a jak to má být (prodejce nápojů)
    atd.

    1. -tom-

      Re: a nebo

      Pokud jde o image a zážitek, tak nevidím důvod, proč Flash nepoužít. Respektive nevidím důvod, proč použít něco jiného, než Flash.

      1. Martin MalýAutor příspěvku

        Re: a nebo

        Řeč je o firemních webech, lépe řečeno o firemních informačních prezentacích. Image a zážitek i s úchvatnou Flashovou interaktivní animací patří spíš na produktovou microsite.

      2. Tonda

        Re: a nebo

        akorát že „image a zážitek“ v tom obvykle vidí jen majitel toho webu a tvůrce toho „zázraku“. ostatní to většinou jen se*e :D

  7. František Kučera

    Státní dluh

    Ta informace o aktuálním státním dluhu patří do trochu jiné kategorie než zbytečnosti typu „kdy zapadá slunce“. Vyjadřuje nějaký politický názor (což u slunce, svátku nebo hodin neplatí). Jestli spojovat politiku a podnikání je otázka, IMHO to patří spíš do blogu nebo na osobní stránky… ale když se toho někdo nebojí, tak ať – vyjádření politického názoru může vzbuzovat sympatie i antipatie, jestli to víc návštěvníků potěší nebo naopak odradí je značně individuální.

  8. Martin Mareš

    Zbytečnosti

    Je mile absurdní, že uprostřed článku o zbytečnostech na webu oči čtenářovy narazí na zvýrazněný boxík „TIP: Letní soutěž Krása prsou …“ ;-)

    1. Jirka Daněk

      Re: Zbytečnosti

      Ale alespoň na mě tahle inzerce zafungavala a koukl jsem se na podmínky soutěže. A to už jsem hooodně dlouho na žádnou reklamu neklikal :P

  9. yet another anonymous coward

    autodoprava

    Na stránkách těch dopravců mě ale nejvíc fascinuje ten úžasný a dokonalý animovaný gif. Jenom nevím, jestli jsou 4 MB dostatečně reprezentativní velikost na takovou hovadinu.

  10. _r3450n_

    Pocitadlo lidi online

    Pokud se vam to pocitadlo zda zbytecne tak bych vas zaradil k BFU. Ja osobne jsem docela rad kdyz je to pocitadlo na strance hlavne kdyz ji navstevuji pravidelne.
    Duvod? Date nalistovat stranku a ta se nalistuje z cache takze pekne rychle. Nemate tuseni, ze je ted vytizena protoze je tam vic lidi nez predpokladal provozovatel servru. Napisete neco do hledani a zmacnete enter. Co se stane? Nic. A po 15ti vterinach? Porad nic. Pul minuta? Porad nic! BFU samozrejme vemou mys a zacnou mackat tlacitko hledej a tak zpusobi jeste vetsi zatez. Ja se radsi podivam na pocitadlo a zjistim ze je tam 10× vic lidi nez obvykle a ze mi staci minutu dve pockat a budu mit vysledek.
    Bez pocitadla se vsak tuto informaci nedovim a prepnu se do rezimu chaotickych myslenek, ktere me zastavi pred chovanim BFU. Neztratil se muj odeslany pozadavek? Nepustim to cele znovu kdyz kliknu? atd. :)
    V tomhle smeru je pocitadlo lidi online nenahraditelne, coz ma od zbytecneho hodne daleko.

    1. Sten

      Re: Pocitadlo lidi online

      Tohle je hodně hloupé zdůvodnění. Naprostá většina návštěvníků na počítadlo peče a ten server přetíží tak jako tak. Navíc ta ochrana se dá udělat daleko lépe třeba JavaScriptem, který naznačí, že se něco děje (běžící proužek, …), nebo pomocí serverového skriptu, který místo hledání sdělí, že server je momentálně přetížený
      Btw. poznáte podle počítadla, jestli je ten server dimenzovaný na 100 nebo 1 000 000 on-line návštěvníků a kolik z nich hledá?

      1. _r3450n_

        Re: Pocitadlo lidi online

        Tak tohle je hodne hloupa otazka ;)
        Jak uz jsem psal (bohuzel se musim opakovat), tak jde o servr ktery navstevuji pravidelne, takze mam dobry prehled o tom kolik lidi je obvykle online. Nemusim vubec vedet pro kolik lidi je servr dimenzovan. Staci mi shodnotit „response time“ pri narustu online lidi. Vzhledem k tomu, ze k pretizeni dochazi temer kazdy den a v tu samou dobu tak s tim neni problem.
        Je pravda, ze je ta stranka napsana prinejmensim spatne a taky ze to nikoho zodpovedneho netrapi. Takze kdyz uz nechteji dat BFUckam najevo, ze se neco deje (bezicim prouzkem), tak se hodi alespon to pocitadlo, at ti ostatni vidi na cem jsou.

        1. Karel

          Re: Pocitadlo lidi online

          1. To, že je přetížený server, se má v první řadě dozvědět provozovatel a ne návštěvník.
          2. Jakožto stálý zákazník máte úplně jiný způsob vnímání. Pro vás ten web už není vizitkou nějaké firmy, ale zdrojem nějaké informace. A to se dostáváme od webové prezentace firmy (o čemž je článek) jinam, k věcem jako je blog, eshop, sbírka vtipů apod.
          3. Z počitadla návštěvníků něco usoudí jen skutečně pravidelný zákazník. A to ještě jen ten s úchylkou sledovat a pamatovat si čísla :-) Trochu vám závidím, já si nepamatuju ani vlastní telefonní číslo…

    2. Martin MalýAutor příspěvku

      Re: Pocitadlo lidi online

      Můžete uvést příklad firemního webu, kde by se uživatelé takto chovali?

  11. Soukáč

    Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

    Jsou to jistě dobré rady, jenže.
    Jenže jejich cílem je udělat dobrý web. A kdesi v pozadí je nevyslovený předpoklad, že dobrý web znamená dobré zisky. Ale tak to není!
    Elegantní, pěkný web, nemusí vůbec znamenat, že jeho majitel vydělá víc, v mimořádných případech to může být přesně naopak. Uvedu příklad – chovatel zvířat, kterého chov živí, si udělal web. Hnusný. Přetékající vším, co by tam být nemělo, ohavný, škaredý, páchnoucí web.
    A vydělává, jak prase vydělává. Protože ten web mluví jazykem jeho zákazníků. Ti chovatelé, co si k němu jdou koupit zvíře, nejsou totiž žádní estéti. Dejte jim famózně graficky úžasný super hyper web. Víte co udělají?
    Půjdou jinam. Protože oni takoví nejsou. Protože si podvědomě řeknou „tady to bude drahý“ a „ten není jeden z nás“.
    Chlap jim dal šmudloweb a oni jsou tam pečení vaření. Říkají si, že je jen obyčejný chovatel jako oni, žádná drahota, nic hóch.
    Jasně, to neznamená, že to musí fungovat všude, taky nefunguje. Ale tvrdit, že udělat věci „dobře“, tedy tak, jak se líbí odborníkům, estétům a vzdělancům, znamená automaticky, že jsou dobře pro každého, je zcela pochybené. Autor webu by se měl zamyslet pro koho ho dělá. Může být, že si řekne, že cílová skupina je banda debilů. OK. A pak musí udělat debilní web pro debily.
    Stejně jako já na stánku strakaté časopisy vůbec nevnímá, jsou lidi, co nebudou vnímat žádné umění.

    1. Martin MalýAutor příspěvku

      Re: Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

      To je naprostá pravda, ale myslím, že „firemní web pro firmu, jejíž zákazníci jsou převážně debilové“ patří do „speciálních případů“…

      1. Soukáč

        Re: Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

        Vůbec ne. Jakýkoli prodej zboží teenagerům, najmě ženského pohlaví. Prodej chovatelům zvířat. Prodej důchodcům. Velmi velké cílové skupiny a žádná z nich není až tak moc zvědavá na naleštěný web nevídané grafické dokonalosti.
        Puberťačky mají svou vlastní řeč a všude musí být hlavně hodně naleštěných… kluků. V růžové. Důchodci nic nechápou, špatně vidí a nejlíp na ně zabírá obrovský nápis „KLIKNI SEM“. Chovatelé zvířat jsou divní podvzdělaní lidi, zpravidla ženy, čím budete vypadat jako větší blbec, tím vás budou mít radši.
        Když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že naopak v menšině jsou ti, co špičkový design a kultivovanost dokážou ocenit. Kolik jich je? Deset procent? Asi tak. A polovička jsou buzeranti.

        1. Martin MalýAutor příspěvku

          Re: Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

          Trošku jsme se minuli. Nejde o grafickou naleštěnost, špičkový design ani o kultivovanost (no, o tu trochu ano). To že chovatel prasat má na stránce horoskop a počítadlo návštěv (v odpovídajícím designu) neznamená, že to tam má nějaký smysl, že to nějak přispívá obchodu a že to není zbytečné. Na druhou stranu: Kolik je mezi čtenáři Zdrojáku chovatelů prasat s webovými stránkami, a kolik je tu designérů, co mají mezi zákazníky chovatele prasat? ;)

          1. Soukáč

            Re: Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

            Ano, míjíme se. Naprosto nechápu, k čemu je dobré vědět, co je podle webdesignera zbytečné pro chovatele prasat. Cílem chovatele je prodat co nejvíc prasat. Pak je třeba vědět, jaký je názor milovníků prasat na horoskopy. Názor webdesignérů (předpokládám, že ti zvlášť prasata nezbožňují) je irelevantní.
            Nic není zbytečné pro všechny stejně, „zbytečné objektivně“. To, že je něco zbytečné, je jen skupinová pravda, konsenzus určité skupiny. Prodáváte-li webdesidnérům, teprve pak je důležitý názor web designerů.
            Webdesignér obecně nemá potuchy, co přispěje tomu kterému obchodu. Řekněme, že někdo dělá e-shop pro tlusté. Zadavatel hlavně trvá na tom, že nahoře musí poskakovat růžová vepřová kýta a usmívat se. Webdesigner se otřese, že je to hnusné. Jenže tlustí lidi třeba milují vepřové kýty.
            Obchod pro psy navštěvují chovatelé psů, což jsou zpravidla ženy. Ženy mají rády horoskopy. Proč jim ho nedat?

            1. Lucka

              Re: Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

              ad – Ženy mají rády horoskopy.
              Mohl byste prosim mluvit za tu svoji a negeneralizovat?? Di­ky!!

          2. Soukáč

            Re: Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

            Vycházím z naprosto konkrétní zkušenosti.
            Můj názor byl ještě přednedávnem stejný, jako vyjadřuje článek. Až jsem jednou viděl web toho chovatele. Říkám si, jak je škaredý, takový kutilský. Že by bylo lepší ho předělat. Pak jsem zjistil, jak nesmírně je populární a co tam vlastně chodí za lidi. Věřte, čím lepší design, tím hůř pro chovatele a pro jeho byznys. Ti lidi jsou nadšení, že ten chlápek je takový milý přiboudlý domácký šmudla, nemají pak žádné zábrany a jdou hned na věc. Tady je každý pokus o redesign ve smyslu článku naprosto kontraproduktivní.
            A ono chovatelů a milovníků prasat je o několik řádů víc než nadnárodních korporací.

      2. Návod

        Re: Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

        Možná trochu lepší postup:
        1. Zeptejte se zákazníka jaké skupině lidí chce prodávat (mladí, staří, tlustí, tencí)
        2. Pak se podívejte na komunitní weby té skupiny, na jejich DIY weby. Načerpejte z toho povšechný look&feel.
        3. A nakonec ho surově zkopírujte.

      3. keff

        Re: Paradoxně tohle nemusí vůbec fungovat

        Imho už jen gaussova křivka říká, že těch firem, jejichž zákazníky jsou hloupější lidé bez vkusu, hledající hlavně nízkou cenu, bude dost na to aby mělo cenu o nich psát :) (to, jestli je dobré jakožto webař pracovat pro někoho, kdo si takhle zvyknul přistupovat ke svým pracovním partnerům, to je jiná otázka).
        Každopádně argument, že když stránky vypadají moc luxusně, půjde cílová skupina někam, kde to vypadá levněji, se podle mě hodí na 20–40% webů, nejen na pár speciálních případů, a je dobře, že v diskusi zazněl.

  12. mizsha

    A ja si celou doby myslel, ze internet je o obsahu.

    „Už dlouho se ví, že lidé na webu skoro nečtou. Pokud chcete, aby se na stránkách vaší firmy cítili dobře, dosáhnete toho spíš příjemným prostředím a intuitivním ovládáním než obšírně sepsaným uvítáním.“
    Forma se nadradila nad obsah, konec internetu!!!

    1. František Kučera

      Re: A ja si celou doby myslel, ze internet je o obsahu.

      Všude ne, např. mezi mnohými akademiky jsou oblíbené vyloženě jednoduché (až hnusné) stránky – prosté (X)HTML bez stylů, obrázků, ale s obsahem*. U nich si říkám, že by trochu zapracovat na formě neškodilo – najít nějakou rovnováhu mezi tou zážitkovou a obsahovou složkou…
      *) no, někdy i bez.

      1. sycho

        Re: A ja si celou doby myslel, ze internet je o obsahu.

        Ono totiz vetsinu akademiku zajima prave ten obsah ;). A nutno dodat, ze jsou mezi nimi i postarsi panove (a damy), kteri nemaji zadne zvlastni touhy ucit se css a bohate si vystaci se zaklady html, nadpisem do 3 urovne, pripadne ztucnenim a kurzivou…

        1. František Kučera

          Obsah i forma

          Proč ale nemít oboje? Vždyť knížku si taky radši přečtu kvalitně vysázenou a v pěkné vazbě, než vytištěnou na toaleťáku.

  13. nii

    Vstupní stránka

    Ta vstupní stránka je relikt minulosti – v jedné velmi letité knížce o webdesignu byla vhodnost jejího využití dobře zdůvodněna – vstupní stránka je malá, proto se rychle načte i uživatelům s pomalým připojením, kteří by při čekání rovnou na mnohem větší hlavní stránku mohli odejít někam jinam. Takhle věděli, že stránky fungují a pak byli o něco trpělivější.
    Z toho taky plyne, že dneska je opravdu zbytečná a není větší opruz, než čekat, než doběhne nějaká nesmyslná flashová animace a pustí to člověka dál (když tam tedy musí).

  14. honza

    ukázky

    Souhlasím, všechny popsané „vychytávky“ na firemní prezentaci nemají co dělat, ale… ty příkladové weby mě pobavily. Typicky je hned na první pohled vidět, že to dělali děcka, které neumí dělat web. Ještě pořád poměrně velká část majitelů firem, kteří zjistí, že potřebují web, vychází s mylného předpokladu, že: každý, komu je míň jak 25 = rozumí počítačům nebo každý, kdo umí počítač zapnout a hrát hry = rozumí počítačům ⇒ Každý, kdo rozumí počítačům = umí dělat web.

    Druhý případ jsou opět náhodní tvůrci, kteří si stáhnou open source cms a naklikají web se šablonou. Záleží pak na default nastavení cms, zda-li je počasí nebo svátek „zapnuto“ nebo vypnuto“ apod.

    Myslím, že většina skutečných firemních prezentací tyto chyby neobsahuje a že ti, kteří se o tvorbu webu vážně zajímají, tyto základní triviální prohřešky znají.

    Výš článek si tito náhodní „tvůrci“ prostě nepřečtou, protože je to nezajímá a pro strejdu z firmy prostě zbastlí pár html řádků, co se naučil na základce a tim to hasne. Ti zdatnější mu naklikají třeba Joomlu.

  15. rooobertek

    pohľad "rejžu"

    Pred nedávnom som robil stránku v spolupráci s režisérom. On si presadil intro (silne som odporoval). On povedal, že to bude na to, aby to ľudí upútalo, že to v nich vzbudí zvedavosť. V TV to môže fungovať, veď tam žiadna interakcia nie je, ale nepodarilo sa mi ho presvedčiť, že na webe to nemá čo robiť.

    1. honza

      Re: pohľad "rejžu"

      špatný přístup. Pokud klient i přes doporučení na intru trvá, nechť ho má a taková věc je položkou v ceně. Pokud klient časem pozná, že intro je blbost, není nic jednoduššího ho dát pryč, případně provést další placené změny :)

  16. mAqq

    vstupni stranka

    ahojte,
    vstupni stranky opravdu nic moc.
    ale uz jsem je pouzil, po stisknuti triggrovali flash fullscreen, abych mohl maximalne vyuzit plochy monitoru.

    1. nikdo

      Re: vstupni stranka

      „abych mohl maximalne vyuzit“
      Další příklad webdesignera, který při tvorbě myslí převážně na sebe, kdesi kousek dál jsou potřeby zákazníka a na návštěvníka webu už se nemyslí vůbec. Hlavně že já můžu využít celou plochu jeho monitoru. Že on by chtěl svůj monitor využívat i k něčemu jinému? Jeho problém, nemá mi sem lízt. Tohle je moje dílko, moje ego.

  17. progysk

    trosku neaktualne

    Nie su tieto „chyby“ trochu stare? Podobny clanok som cital asi tak pred 8 rokmi. Mam pocit, ze v sucasnosti je percento profesionalnych webov trpiacich tymito neduhmi mizive.

  18. smarta

    souhlasim a podepisuji :)

    nemuzu nez souhlasit…!
    asi rok jsem pracovala v jedne nejmenovane spolecnosti, kde jsem shanela a upravovala informace o ohromnem mnozstvi ekonomickych subjektu, firem, zivnostniku. hlavnim zdrojem byly a jsou jejich webove stranky.
    vetsinou me jimala hruza: pismo velke jak krava, uvitani na cely odstavec, horoskopy, pocitadla, stav vody na ceskych tocich v sedm hodin rano, poskakujici gify a blikajici pismo, ktere s pomalejsim internetem delaj psi kusy, barevne naprosto priserne.
    vetsinou to sice byly weby na freehostingovych serverech, estranky, webzdarma, ale podle me i na techto, i kdyz adresa nevypada tak reprezentativne, lze vytvorit neco vkusneho, nemusi to byt nuda ale..
    na novejsich webech s vlastni domenou jsem se s tim tolik nesetkavala.
    vazne je dulezite vseho s mirou, odolat a tyto serepeticky vyuzit pro osobni stranky..

  19. ohmno

    Re: Nejzbytečnější věci na firemních stránkách

    …clanok sa kludne mohol volat „Nejzbytečnější věci na stránkách.“;

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3281