3 komentářů k článku Recenze: WordPress – efektivní publikování na webu:

1. Martin, rozhladna.sk

Vďaka za recenziu!

Zaujímalo ma, čo asi bude v tej knihe a či sa z nej môžem niečo dozvedieť aj ja ako skúsenejší bloger. Tento článok mi moje otázky zodpovedal ;)

2. Miroslav Kucera

Nazev knihy

Zdravim, dovolte mi vyjadrit se k nazvu knihy. Kniha opravdu neni o tom, jak blogovat prostrednictvim WordPressu, ale jak publikovat na webu (ackoliv originalni nazev knihy se to snazi naznacovat). Kdyby to byla skutecne kniha o blogovani, autor by napriklad vysvetloval, k cemu slouzi pojem „Archiv“ (a predvedl moznosti uprav teto sekce ve WordPressu), popisoval by, co to vubec blogovani je a jak blogovat, detailne rozebiral vyznam permalinků a moznosti jejich nastaveni ve WordPressu, nebo by zminil moznosti publikovani na domene wordpress.com. atd. O tom ale kniha opravdu neni. Je proste o… rychlem a snadnem publikovani na internetu prostrednictvim WordPressu. Z tohoto duvodu si myslim, ze nazev knihy je v poradku :-)

1. Erythros

Re: Nazev knihy

Možná. Dost záleží na úhlu pohledu. Ani ten originální název není zrovna nejlepší, jak jsem psal autorovi, když jsem žádal o povolení použít jeho fotografii, ale je podle mého názoru blíž skutečnosti. Rozhodně čtenáři totiž neřekne, jak psát blog, který „lidé chtějí číst“. Ne, pouze ukáže, jak postavit blog na WordPressu.

Je důležité, zda WordPress považujete za blogovací platformu, nebo plnohodnotný CMS. Původně to byl prostě jen nástroj na vytváření a správu blogů – ve své myšlence jednoduchý a přímočarý. Dnes již hodně vývojářů využívá WordPress i na jiných stránkách než jsou blogy a tak chtě nechtě musíme i WordPress zařadit do skupiny CMS (někde jsem na toto téma viděl pěknou úvahu v angličtině, nemůžu si ale vzpomenout). A zde nastává ten střet. Pokud je WordPress CMS použitelný pro pohánění různých druhů webů (blogů, magazínů, firemních prezentací, osobních prezentací, s nějakým modulem [bbPress] snad i fórum) a kniha se zabývá implementací pouze blogů, nemůžu s klidným svědomím říct, že je o publikování na webu. Je to blízko, sémanticky by to tak i možná říct šlo, ale osobně to cítím jinak. Někdo jiný to pochopitelně může vidět zase jinak.

Třeba o možnosti publikování na doméně WordPress.com se autor zmiňuje. Kdyby se ale začal rozpisovat o významu blogování a další teorii, neměli byste knihu o 250 stránkách (jak někde někdo z ZP psal, že měli zájem), ale tak dvakrát tolik, nebo by kniha nedávala moc velký smysl. Publikace splňuje to, co od ní autor a určitě i Zoner press očekával – přehled nabídky blogovacích funkcí WordPressu. Kdo si ji přečte, bude vědět, co od WP očekávat a jak založit blog a blog pouze.