Starý rok končí, nový rok začíná, ale ještě než odjistíte špunty a vypálíte rachejtle, pojďte se vydat do podzemí starého hradu, kde na vás čeká vzkaz naší redakce.
Archiv pro rok 2008
V tomto článku si popíšeme podrobněji na fungování autentizační metody OpenID. Řekneme si něco o její historii, ujednotíme si terminologii používanou ve světě OpenID a ukážeme si mechanismus uživatelské autentizace. Podíváme se také na dva zajímavé rysy, které ukazují možnou sílu OpenID.
V tomto dílu našeho seriálu o programování aplikací pomocí Silverlightu 2.0 si ukážeme, jak přepínat mezi stránkami ve vícestránkových aplikacích a jak při přepínání manipulovat s daty. Nakonec si ukážeme, jak je možné stránky do sebe vnořovat a jak s těmito vnořenými stránkami nakládat.
Šťastné a veselé. Ale ještě před tím malá vánoční recenze.
V tomto dílu seriálu si povíme o tom, jak se jednotlivé autentizační metody od sebe liší, a seznámíme se ve stručnosti s jejich hlavními rysy. Také se podíváme na některé oblíbené mýty a předsudky, které o těchto metodách kolují, a pokusíme se je uvést na pravou míru.
Jednou z hlavních věcí vyžadovanou u informačních systémů, které jsou založené na práci s daty, je prezentování těchto dat vhodným a přehledným způsobem. Silverlight 2.0 poskytuje pro tuto oblast velice silný nástroj DataGrid. V tomto článku si ukážeme několik možností, jak DataGrid prakticky využít.
V tomto úvodním článku miniseriálu o moderních autentizačních metodách (OpenID, LiveID a OpenAuth) si stručně představíme jejich historii, vlastnosti, výhody, nevýhody a oblasti, v nichž lze tyto metody nasadit. Soustředíme se na oblast webu a webových aplikací.
V dnešní části seriálu dokončíme povídání o interpretu SquirrelFish. Podíváme se na to, jakým způsobem urychluje práci s regulárními výrazy a jak optimalizuje přístup k vlastnostem objektů. Článek zakončíme popisem některých optimalizací, které jeho vývojáři chtějí implementovat v blízké budoucnosti.
Dnes náš seriál o používání mikroformátů zakončíme. Zmíníme témata, na která nebyl v předchozích dílech prostor a popíšeme některé problémy, na které můžete při používání mikroformátů narazit. Na řadu přijde i Sémantický web a rozsáhlý seznam nástrojů, které s mikroformáty pracují.
Stále častěji se objevují hry napsané pomocí HTML a JavaScriptu. Ale ne každý umí pomocí nich naprogramovat hru, která používá 3D zobrazení. V článku najdete návod k napsání herního enginu připomínajícího známou hru Wolfenstein 3D. Použijeme k tomu HTML, JavaScript a kaskádové styly.