Komentáře k článku

Trojfázový obchodní model

Velmi častý a na internetu hojně používaný je takzvaný „trojfázový obchodní model“. Už z názvu je vidět, že je velmi dobrý, protože má o jednu fázi víc než model dvojfázový. Pojďme si ho představit a ukázat, jak s ním lze pracovat, jako ho využít v praxi a jak ho prezentovat dozorčí radě, partnerům či klientům.

Zpět na článek

38 komentářů k článku Trojfázový obchodní model:

    1. Piškót

      Re: skvele

      Ešte väčšia škoda je, že sme síce dobre pobavili, ale zajtra prídeme do práce a tam sa dozvieme, že firma sa rozhodla vstúpiť na facebook, založiť blog, či redizajnovať stránku, aby bola viac SEO (to znamená krajšia).

      1. JBrix

        Re: skvele

        No, já si stále (naivně) myslím, že když by si to přečetl někdo odpovědný za dané „projekty“, tak se třeba chytí za nos a příště se zkusí NEJPRVE zamyslet nad tím, co dělá a proč to dělá.

        Bohužel, takové články a zamyšlení by chtělo publikovat v tisku pro laickou veřejnost, aby to dopadlo na úrodnou půdu ;)

        1. zz_indigo

          Re: skvele

          urodna poda su „profesionalne“ casopisy pre managerou. Lebo na tieto blbosti neprichadzaju sami, na to nemaju. Oni si to v tyxhto profi casakoch precitaju.

          1. ronysk

            Re: skvele

            manazer je aj od toho, aby vyslovil nejaky napad, kludne aj blby. Lenze ti pod nim ho nesmu bezhlavo realizovat. Ak manazer povie „spravime aplikaci na Facebook“, mozno mysli STRANKU, mozno mysli umiestnovat odkazy na stranku o nejakej novinke do osobnych profilov (presvedcit ludi, aby to robili). Manazer nie je od toho, aby chapal tieto nuansy Facebooku. Lenze musia to chapat ti pod nim a realizovat najvhodnejsiu cestu. Jedine, co manazer musi je uvedomovat si fakt, ze nepozna veci do hlbky.

            Este pre istotu, manazer nie je clovek na najnizsej urovni, ktoremu sa len nahodou v nazve funkcie nachadza toto slovo. Takze ak by to mali byt rozni projektmanazri, tak tito samozrejme ano, ti musia poznat problematiku a to do hlbky.

            1. Jano

              Re: skvele
              Ano suhlasim, manazeri su zbytocne plateni za blbe napady…Nesuhlasim ale, ze je zodpovednostou podriadenych ci to realizuju alebo nie. To uz by sme boli kde? Ako manazer moze mat blby napad a v tom pripade su zan zodpovedni podriadeni? Snad zartujete nie?

          2. Karel

            Re: skvele

            Problém většiny průměrných manažerů je v tom, že mají jiné cíle než firma. Jakkoliv trojfázový model vypadá jako blbost pro firmu, pro manažera je to výborná věc. On si totiž sám pro sebe tu druhou fázi definuje – budu chodit na jednání, úkolovat, rozhodovat, schvalovat. Třetí fází je pak úspěšně dokončený projekt, vykázaná činnost a náklady, prostě hmatatelné důkazy o tom, že manažer NĚCO dělal a že se tudíž na finančním výsledku firmy podílel.

            Takže já osobně bych tento článek průměrným manažerům číst nedával. Chytří už to dávno vědí, v hloupých to nic nezanechá, ale průměrný manažer dostane nový hype word (trojfázový), další argument „proč nemůžeme chtít okamžité výsledky“ (zisk až ve třetí fázi) a hlavně ujištění sama sebe, že to takhle dělají tisíce dalších manažerů, kteří i přesto dostávají svůj slušný plat.

            1. asdasd

              Re: skvele

              Na tom něco bude. Ovšem po pravdě jsem zatím potkal jenom jednoho, který si zaslouží zařadit do kategorie „chytrý manažer“. Celou aplikaci vždycky znal od A do Z, všechny novinky si hned nechal vysvětlit a taky sám uměl programovat. Takže při jednání se zákazníkem mu dokázal všechno srozumitelně podat a hlavně nenasliboval nesplnitelné nebo zdravému rozumu odporující věci. Bohužel jsem zatím na vlastní oči viděl jen toho jednoho „chytrého manažera“…

        2. SimonBelphagor

          Re: skvele
          Aby to nestratilo svoju váhu keď sa to bude publikovať pre laikov. Takto to má večšiu váhu a ten kto to i pochopi si to tu nájde :)

      2. ronysk

        Re: skvele

        presne tak, a nic s tym neurobime pretoze… nie sme schopni zmysluplne oponovat a dat jasne protiargumenty. Mozno iba preto, ze sme z oddelenia plnom programatorov :-) a nie v manazmente :-)

  1. Rob

    Praktické poučení

    No vzhedem k tomu že se živim (a přepokládám že tu nejsem jedinej) realizací fáze jedna na zakázku tak bych hctěl upozornit, že někdy (samozřejmě zcela ve vyjímečných :-) případech ) prostě prostě fáze 3 nepřijde a zákazník vyhodí prachy oknem.

    A to i přes to že vy jako programátor jste udělali zcela vše co si zákazník ve fázi jedna vymyslel.

    Pak se ovšem může lehce stát, že zákazník dojde k závěru, že chyba není u něj (ve fázi dvě), ale v tom že vy jste jeho naprosto geniální nápad nezrealizovali tak jak si jeho génius zasluhoval. Achce se soudit.

    A proto je potřeba už v okamžiku kdy tušíte, že se jedná o takovýto Trojfázový obchodní model opravdu pečlivě uzavřít SMLOUVU.

    1. Radek

      Re: Praktické poučení

      Lepší než smlouva mi v tomto případě přijde …

      1. Donutit zákazníka, aby si ve fázi 2 udělal jasno … bez toho se nedá to zadání pro fázi 1 ani pořádně udělat

      2. Pokud se nedá … odmítnout ho, je to ztracený případ :-)

  2. JBrix

    CO takhle opačný trojfázový model?

    Někdy to funguje opačně, tj. 1.Zisk, 2.???, 3.Slipy se vracejí okradeným :-)

    Ne, vážně, skvělý článek! Kvůli takovým podobným na Zdrojak vůbec chodím. Díky Arthure.

  3. František Kučera

    Mračné počítání

    V článku mi chybí snad jediná věc: Cloud.

    Cloud je dneska nutnost – musíme ho používat nejen jako zákazník, ale hlavně ho musíme nabízet, když prodáváme nějaké služby nebo zboží. Tak například prodáváme sklenice na zavařování. Myslíte si, že to s cloudem nijak nesouvisí? To jste na omylu – poskytujeme totiž komplexní cloudové řešení vašich zavařovacích potřeb. Vůbec nevadí, že sklenice bereme z nedalekého supermarketu (ještě o tom nevědí) a že je pak zákazníkům vydává bába Kropáčková v přízemí svého domku. Na její dvorek se sice vejdou jen dvě auta a důchodkyně obslouží maximálně pět zákazníků denně (přes den musí krmit králíky a večer koukat na televizi). Ale to nám nebrání abychom slíbili neomezené dodávky zavařovaček. Vtip je v tom, že tolik zákazníků stejně nepřijde a neomezený tarif prostě vypadá dobře (líp než ustrašená konkurence, u které se zákazníci musí objednávat dva dny předem). A kdyby náhodou víc zákazníků přišlo, tak to taky nevadí – oni si rádi počkají – máme přece krásné nablýskané webové stránky (včetně SEO) a nabízíme cloud, to jen tak někdo nemá. A když budou nasraní čekat u silnice, budeme jim psát přes Twitter, jak je to super, že tu jsou a že je máme rádi.

    1. andrejk

      Re: Mračné počítání

      kazde dieta vie ze cloud sa v newspeaku pise klaud, tak sa toho drzte nech nie ste totalne pozadu

      1. Tesarik

        Re: Mračné počítání

        Nepíše se to spíš „klaut“, tedy 3.os.sg. německého „klauen“ = „ukrást, štípnout“?

    2. Petr Ferschmann

      Re: Mračné počítání

      A také tam schází Startup. Určitě nezapomeňte na Startupování. Asi si na to založím takovou malou firmičku …

      1. Dave

        Re: Mračné počítání

        Startup by spis patril do podobneho clanku pro investory. Ale je to obdobne, jako s cloudy v IT. Mate s obojim sve zkusenosti, ze? ;)

    1. bauglir

      Re: bait & switch

      Ahoj,
      ne tak moc, bait & switch je způsob sviňárny/podvodu (nemusí být nutně podvodem z trestně právního hlediska) na zákaznících ze strany poskytovatele nemá nic poslečného s plánováním projektu systémem „velký voči“

      B.

  4. mikiqex

    Profit

    Z tohoto trojfázového modelu se stal meme, jen se mi nikdy nechtělo hledat, odkud se to vzalo. Tak děkuji za osvětu! ;-)

  5. Michal

    Libovka :-)

    Nize vidim prispevky, ktere lituji, ze to takhle funguje, ale to preci vubec neni na skodu, da se toho krasne vyuzit :-))

  6. Mates

    Zdvojení druhé fáze

    V průběhu realizace Trojfázového obchodního modelu se občas objeví zdvojení druhé fáze. Tj. když si zadavatel není jist tím, zda realizační tým dodstatečně pochopil zadání, pak provede zdvojení realizace fáze dvě vytvořením dalšího týmu. Někdy plně v duchu fáze dvě, alternativně když chce tuplovat fázi tři.

    Dík za článek, hned se mi líp dýchá, když vím, že v tom nejedu sám …

  7. Mik

    Mnoho lidí se tváří cool ale v podstatě ví o internetovém marketingu kulový. Zvláště ti nejmladší, co vylezli ze školy a ví úplně všechno, aspoň se tak tváří. Ten článek je velmi důležitý, protože poukazuje na hlavní příčiny internetové demece, která už dosahuje opravdu velkých rozměrů. A to nejen u zmíněných rybářů, ale bohužel i v profesionální rovině. Nedávno jsem podobně zachvěvy inteligence pozoroval na webu H1 a to jsou prý velicí profící )))

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3578