Komentáře k článku

Víte, jak uživatelé používají vaši aplikaci?

Dle studie Chaos od The Standish Group obsahuje typický softwarový systém 45 % funkcí, které nejsou koncovými zákazníky nikdy použity, 19 % funkcí je použito velmi zřídka, 16 % čas od času, 13 % často a pouze 7 % stále a opakovaně. Udržovat zmíněných 45 % nepoužívaných funkcí stojí firmy obrovské finanční prostředky, které jsou investovány zcela zbytečně.

Zpět na článek

6 komentářů k článku Víte, jak uživatelé používají vaši aplikaci?:

  1. patrik.sima

    Re: Víte, jak uživatelé používají vaši aplikaci?

    Téměř v každé aplikaci loguji činnost uživatele. Jednak pro helpdesk, tak kvůli analýze chování. A dále se dá dobře využít analytics s parametry jako utc_campaing, content…

    1. Jiří Koutný

      Re: Víte, jak uživatelé používají vaši aplikaci?

      utc_campaing, content…myslíte umt_campaign atd? Tyhle parametry se dají použít AFAIK jen v případě, že vaše aplikace není schovaná za přihlášením.

      Jinak je obecně vhodné mít ve své webové aplikaci Google Analytics měřící skript. Data se pak dají buď zpracovávat v rozhraní, nebo stáhnout přes API, uložit do MySQL a dělat nad nimi nějakou další analytiku.

      To se pokusím popsat v nějakém navazujícím článku.

      1. keff

        Re: Víte, jak uživatelé používají vaši aplikaci?

        Dají se z GA dostat neagregovaná data (cesta konkétního uživatele)? Imo ne, používám kvůli tomu getclicky.com (ukládají všechny akce všech uživatelů po 2 měsíce).

        1. patrik.sima

          Re: Víte, jak uživatelé používají vaši aplikaci?

          Cesta uživatelů tam je, což by mělo pro zkoumání stačit. Cesta jednoho konkrétního uživatele tam zřejmě není. Ale nejsem expert na GA. Nicméně k čemu je dobré znát cestu jednoho konkrétního návštěvníka/u­živatele?

          1. Jiří Koutný

            Re: Víte, jak uživatelé používají vaši aplikaci?

            Přes Google Analytics API můžete AFAIK získat jen data, která vidíte ve webovém rozhraní.

            Webové rozhraní ale ne vždy umožňuje všechny pohledy nad daty. My jsme třeba potřebovali pageviews jednotlivých stránek seskupené podle subdomén. Proto bylo nutné data stáhnout na MySQL databáze a následně nad nimi dělat SQL dotazy.

            Jsem si celkem jistý, že cestu konkrétního uživatele v GA nezískáte. Na to jednoduše nejsou stavěny.

  2. marrra

    Jednoduchý způsob získávání dat

    Já si ukládám do databáze počty zobrazenych stranek/provedených akcí v jednotlivých dnech. Konkrétně v Zend Frameworku ukládám jméno controlleru a action. Tyto data se z GA získávají obtížně (pokud je obsah generován uživateli – jako v mém případě na http://www.karaoketexty.cz).

    Důležité je ukládat počet zobrazení zvlášt pro přihlášené/nep­řihlášené resp. platící/neplatící.

    Díky jedné tabulce a pár řádkům kódu (max. půl hodiny práce) získáte kompletní přehled o využívání jednotlivých funkcí celého webu.

    Jednoznačně mohu potvrdit studii uvedenou v článku – více než polovinu funkcí uživatelé téměř nepoužívají…

    Obecně doporučuji ukládat do databáze co nejvíce informací. Místa na disku je dost a nikdy nevíte, kdy se budou data hodit…

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3692