Komentáře k článku

Vybíráme jméno pro web

Vymyslet dobré jméno pro nový projekt, produkt nebo službu je složité. Určitě jste si toho už sami všimli. Ale co je to vlastně „dobré jméno“? Rozhodnout se, jestli se vám jméno líbí, je velmi subjektivní hledisko. Naštěstí je zde několik kritérií, která vám mohou při výběru pomoci.

Zpět na článek

14 komentářů k článku Vybíráme jméno pro web:

  1. Honza

    Konzultujte s rodilým mluvčím - GIMP

    Nelze si nevzpomenout na scénu „Bring out the Gimp“ z Pulp fiction.

  2. majkl

    Jak tedy vymyslet to jméno produktu / služby?

    Nějak jsem to nepochopil, ale je to typický překlad povrchního AJ článku ;-) Zaznělo jen to základní, že jméno má být krátké, výstižné a dobře vyslovitelné, při cizích slovech máme zavolat rodilého mluvčího pro korekturu, no a registrovat si stejnou doménu.

    Sice nevím, proč musí být „národní“, ale to je už na každém, jak si to vymyslí a který „národ“ chce oslovit :-))

    1. melkor

      Re: Jak tedy vymyslet to jméno produktu / služby?

      Ono to nemusi byt zrovna cizi slovo …
      Pokud me skleroza nemyli, tak napr. VW si nabehl v Brazilii – bora totiz v brazilske portugalstine znamena neco jako buzik :-)

      1. mikiqex

        Re: Jak tedy vymyslet to jméno produktu / služby?

        IKEA by mohla vyprávět… Ve spoustě zemí se jim něco takového povedlo, u nás to byl populární koberec Hoven :)

        Ale moje kritérium je i to, aby se název v různých jazycích vyslovoval plus mínus stejně. K tomu dopomáhá třeba Google Translate, kde je výslovnost opravdu u spousty jazyků, možná dokonce u všech (nezjišťoval jsem).

        S tou zapamatovatelností bych to tak drsně neviděl, znám hafo lidí, co ho prostě nabuší do Seznamu a řada z nich tam zadává i URL. Pokud budete úspěšní, lidé si vás najdou, ať se jmenujete jak chcete. A pro začátek jsou tu PR články, recenze, bloggeři a spousta kanálů, kudy k potenciálním zákazníkům název protlačit.

      2. papaja

        Re: Jak tedy vymyslet to jméno produktu / služby?

        Něco podobného se prý stalo Škodovce v Indii. Jedna z variant Octavie se v Indii prodává pod označením Laura, což v jednom z tam používaných jazyků znamená něco velmi sprostého (bohužel už si nepamatuji co).

  3. Gaudentius

    Trochu bez cenný článek

    Souhlasím s přispěvatelem výše – dyť v tomto článku není nic nového…

  4. papaja

    Právní aspekty

    1) Kontrola slovní ochranné známky – lze online na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví

    2) Doporučuji též kontrolu v obchodním rejstříku (abyste posléze nebyli napadeni za nekalosoutěžní jednání)

    3) Nedoporučuji jméno nápadně připomínající (např. odlišnost v 1 písmenku) vašeho konkurenta (u obecných názvů to asi tolik vadit nebude, ale koka-kola.cz by byl problém větší)

    Celkově je to u nás oblast neprobádaná, máloco se totiž dostane k soudu.

  5. Velda

    .NET

    nevšiml jsem si, že by vyhledávače měli nějaký problém s hledáním .NET… jen jeslti není hledající dement…

  6. PeterKahoun

    SEO aspekt

    Můžete přibližně popsat postup, jak jste došel k přesvědčení, že existence slova „test“ uvnitř jména produktu pomohlo při umístění na SERP (na dotazy s tímto klíčovým slovem)? Anebo je to jen spekulace, protože „intuitivně to smysl dává“?

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3445