70 komentářů k článku Vyvíjíme pro Android: Začínáme:

  1. phoose

    Eclipse

    Hezký článek na úvod. Chtěl bych jen zmínit, že pro ty, kterým se nechce konfigurovat Eclipse (nebo se jim to z nějakých důvodů nedaří), doporučuju MOTODEV Studio for Android od Motoroly, ke stažení zde http://developer.motorola.com/tools/motodevstudio/download/ – jedná se taktéž o Eclipse, ale už předkonfigurovaný přímo pro vývoj aplikací pro Android se spoustou užitečných nástrojů pro ladění, tvorbu databází atd. A přestože jej nabízí pod svou značkou Motorola, vývoj v něm vůbec není omezen jen na jejich přístroje, ale lze v něm vyvíjet pro jakékoliv androidí zařízení.

    1. ruups

      Re: Eclipse

      a pre tych, ktori chcu pouzit nieco kvalitnejsie a rychlejsie tak doporucujem IntelliJ Idea … community edition je zadarmo a rychlostou a kvalitou sa jej eclipse ani netbeans zatial nevyrovnaju

      1. Palo

        Re: Eclipse

        Tak neviem, ja som skusal a ked mate na ceste napriklad 20 kniznic a dalsie 3 projekty ktory kazdy 20-30 kniznic tak doplnovanie cez CTRL+MEDZERA trvalo aj sekundy, neviem ci som nieco pokaslal ale pokusil som sa iba importovat projekty z Eclipse a pouzivat. Bohuzial to velmi neslo.

  2. pepa

    Re: Vyvíjíme pro Android: Začínáme

    ja bych nic neprekladal a nazvy pouzivej anglicke, treba i s ceskym sklonovanim.Nejde tu o nauceni cestiny, ale programovani. Aspon se vzijou nazvy tech veci v anglictine, stejne (jak sam pises) pokud to nekdo bude myslet vazne, bude cist hlavne anglickou dokumentaci a pak by z toho mel jen gulas.

    1. Laethnes

      Re: Vyvíjíme pro Android: Začínáme

      Souhlasím s tím, že bych anglické názvy taktéž nepřekládal, především „resources“. Na druhou stranu ale nesouhlasím s českým skloňováním. Mě osobně by to bylo absolutně jedno, pro mě je důležitý obsah a srozumitelnost a ne to, jestli autor náhodou neporušil 107984793879. pravidlo jazyka toho či onoho.

      Na druhou stranu jsou tu ale neustále rypáci/trolové, kteří při prvním použití něčeho neobvyklého vypíší nenávistný komentář s hlavičkou „Czenglish“ a pustí se do autora, co si dovoluje vůbec pomyslet si anglické slovo česky skloněné.

      Je to jak psal nedávno jiný článek o angličtině; lidi se bojí, že cizinci nás zkritizují za to, že v průběhu komunikace se dopouštíme gramatických chyb (zapomínáme na členy, používáme jen 3 časy, atd.) a přitom právě cizinci jsou k tomu nejtolerantnější a nejvíc kritiky sklidíme od českého okolí. Vidím to i v mém prostředí; mám pár známých, z toho jedna osoba umí angličtinu na slušné úrovni, je v ní lepší, než ostatní. A právě tato osoba je naprosto neskutečně kritická k sebemenšímu přešlapu ve výslovnosti či gramatice. (Např. jenom za to, že někdo přečetl „Through“ jako „tru:“ a ne „fru:“.)

        1. Laethnes

          Re: Vyvíjíme pro Android: Začínáme

          Ach jo XD. Hlavně že jsem při psaní příspěvku přemýšlel, jestli mám dopsat poznámku na téma, že nevím, jak si vyťukat potřebné symboly a jsem líný si to zjistit a pak jsem dospěl k závěru, že to snad čtenáři pochopí :3.

        2. BlackRider

          Re: Vyvíjíme pro Android: Začínáme

          Tohle uz je ale ciste rejpani. Kdyz to vyslovis jako fru: tak si malokdo vubec vsimne rozdilu. tru: ma ale uplne jinej vyznam a clovek pak musi hadat z kontextu, co vubec dotycnej chtel rict…

    2. Matěj KonečnýAutor příspěvku

      Re: Vyvíjíme pro Android: Začínáme

      Skloňování je v češtině poměrně zásadní. A navíc se mi příčí české texty s inglišismy tam, kde nejsou nutné. Jako termín budu samozřejmě používat slovo „resources“, ale při obecném povídání jsem se rozhodl pro ne tak přesné, ale zato hezké „suroviny“. Každopádně děkuju všem za názory a rady, vážím si toho :). To, že to nakonec budou suroviny je jen ze čtivostních důvodů, používat „resources“ nesklonně je rušivé a skloňovat to je ještě mnohem horší.

      1. povinná

        Re: Vyvíjíme pro Android: Začínáme

        Doporučuji používat „zdroje“. Neb to je přesně to, co „resources“ jsou. Zdroje pro vaše aplikace, aby fungovaly tak, jak mají.

  3. Fantomas

    Eclipse

    Vyborny napad s timto serialem, ted se mi docela hodi. Jen bych ke clanku dodal, ze je potreba nainstalovat vsechny potrebne komponenty (eclipse, adk a adt) v poslednich verzich, kombinace starsich a novejsich dohromady nefunguje.

    1. Vlkodlak

      Re: Eclipse
      Eclipse je OK, pro začátečníky pak dává určitě smysl vyzkoušet i nějaký nástroj pro rapid development, kde se vyvíjí stylem drag and drop a sem tam trocha kódu. Případně nějaký framework, který usnadňuje ošetření různých systémových událostí. Klidně bych doporučil celkem univerzální Basic 4 Android nebo pro vývoj výukových aplikací nebo her GameStylus, kde se člověk obejde v podstatě bez programování skoro úplně.

  4. msx

    Windows

    Pre Windows je nutnosť použiť tento príkaz na vytvorenie odkazu na adresár. SDK má problém s adresárom Program Files:
    MKLINK /J C:Android „C:Program Files (x86)Androidan­droid-sdk“

    (Prevzaté zo zajtra.sk)

    1. phoose

      Re: Windows

      Nebo jen spustit SDK Manager s právy admina ;-) (kvůli zápisu do Program Files při stahování souborů).

    1. Matěj KonečnýAutor příspěvku

      Re: unknow sources

      Teď jsem to ještě pro jistotu ověřoval – není to potřeba. Nahráváš-li aplikaci přes ADB, unknown sources mohou být zakázané. Pro testování zabaleného .apk souboru už to samozřejmě potřeba je.

  5. integral

    Rychlost emulatoru

    Ahoj,
    pred nejakym casem jsem zkousel trochu programovat pro android, ale zarazila me rychlost (pomalost) emulatoru – spoustel se treba 3-4 minuty a doba „deploye“ aplikace byla tez nezanedbatelna. Zmenilo se dnes neco?

    Jeste jsem slysel o vyuzivani nejakych nativnich portu androidu pro i386 pro vyvoj – pouzivate to nekdo?

    1. dano

      Re: Rychlost emulatoru

      velmi sa to nezmenilo, najlepsie je mat pripojeny telefon cez usb a rovno si to na telefon deploynut – je to omnoho rychlejsie.

    2. Honza

      Re: Rychlost emulatoru

      Je to pořád špatné. Když to jen trochu jde, používám skutečný hardware. Čím vyšší verze, tím pomalejší emulátor, čili na hello-world aplikace doporučuju emulátor 1.5.

    3. ruups

      Re: Rychlost emulatoru

      ako dlhorocny android dev mozem k tomu dat len par rad :
      – pouzit snapshot (povolit ho pri vytvarani AVD)
      – emulator sice startuje pomaly ale treba si uvedomit ze je to emulator a nie simulator ako v pripade iOS. inymi slovami na virtualizovanej vrstve sa vam spusta realny android. ak programujete tak ho spustate raz-dvakrat za den. zbytok uz len deployujete aplikaciu.
      – nepouzivat emulator tabletu …ani po rokoch google nijako ho nevylepsil a ked nechcete zomriet pri cakani zabudnite na to.
      – ak je moznost pouzivajte pri vyvoji realne zariadenia. jednak su rychlejsie a druhak mate realnu odozvu takze to co sa na emulatore neda nasimulovat na realnom zariadeni mozete …

      1. BlackRider

        Re: Rychlost emulatoru

        No ja emulator nepouzivam vubec. Je to pomaly a nektery veci jako GPS (logicky), push notifikace (da se zprovoznit, ale nevim proc to tam neni standardne) a dalsi vubec nefungujou. Ja proste vygenerovanej APK zkopiruju na web a stahnu primo do telefonu. Je to i rychlejsi nez cekat jestli ma zrovna emulator naladu dneska neco spoustet nebo je ho nutny zas restartovat…

        1. Matěj KonečnýAutor příspěvku

          Re: Rychlost emulatoru

          Můžu se zeptat, proč to děláš takhle místo deploye pomocí ADB? Vždyť tím přicházíš o možnost debugovat, nastavovat breakpointy, krokovat atd. (Čemuž se v jednom z dílů budeme věnovat)

          1. BlackRider

            Re: Rychlost emulatoru

            Ja sem zvyklej programovat v jazykach, kde zadny debugery nejsou. Takze debuguju pomoci vyjimek a pomocnych vypisu. Moje aplikace komunikuje s webserverem, takze vsechny vypisy z telefonu se mi automaticky zobrazujou v error logu na serveru.
            Krokovani sem pouzival naposledy snad na stredni skole.

          2. BlackRider

            Re: Rychlost emulatoru

            Jinak vyhoda je v tom ze muzu psat at uz sem kdekoli. Pres Teamviewer se odkudkoli pripojim ke svymu vyvojovym prostredi a nepotrebuju mit cokoli nainstalovanyho na stroji se kterym prave pracuju…

            1. ruups

              Re: Rychlost emulatoru

              s logovanim som naposledy aplikacie vyvijal na j2me kdeze tam bolo mozne debugovat len motorolu. Teraz by som asi bez toho nedal ani ranu.
              Asi to je o preferenciach ale osobne by som zrovna toto nedoporucoval z jedneho dovodu. Ne vzdy mas pod kontrolu server side. Ak pouzivas logavanie na tvoj server ladenie aplikacie pre handlovanie chyb spojenia ti dvakrat pohodlne nepojde.
              Pri praci s databazou (napr) je daleko pohodlnejsie nastavit breakpoint a pozriet sa co mas v stacku ako si zapisovat informacie do logu a ten si posielat. Jednak nezapises vsetko a ak ano tak logy su obrovske.
              Inak toho GPS na emulatore … zrovna toto mi funguje najlepsie so vsetkeho pretoze mozem nahrat file s dummy poziciami a otestovat si to. Samozrejme je mozne nastavit aj na telefone mockup lokaciu ale ked vyvijas aplikaciu pre US a sedis v UK tak si nepomozes inak.
              No a zaver k teamvieweru resp. k akemukolvek remote desktopu … ako casto pouzivas nieco taketo? Alebo ake velke percento vyvojarov by toto vedelo vyuzit? 1 promile, mozno 2 viac nie.

              1. BlackRider

                Re: Rychlost emulatoru

                No tak to bys treba v Pythonu nebo PHP celkem pohorel :). Je to ciste vec zvyku. Mne uz by debugger spis zdrzoval.
                Jiste vsak logovani na server je jen jedna z moznosti. Dalsi je koukat do logu primo na telefonu nebo si log posilat mailem.
                Proc by neproslo? Neni duvod. Logy sou odesilany prubezne, takze jasne vidim, kde se aplikace zastavila, pokud tu vyjimku nechytnu.
                Pro praci s databazi pouzivam nastroje k tomu urceny. To znamena treba adminer pro MySQL. Moc nechapu k cemu by mi tam byl debugger.
                OK, ze jde nejak osulit GPS na emulatoru sem nevedel. Ale nemam duvod to resit, kdyz na telefonu to funguje.
                Teamviewer pouzivam porad. eclipse mam na notebooku, abych ho mel sebou, kdyz sem nekde na ceste, ale kdyz sem doma nebo v praci tak sedim pred velkym monitorem a eclipse jede pres TeamViewer. Samozrejme to neni pro kazdeho, ale mne to takhle vyhovuje…

                1. Ruups

                  Re: Rychlost emulatoru

                  V py a ph asi hej…mozno to je dovod preco kodim len android a iOS. Netusim ako moze niekoho debugger zdrzovat ale budiz mozno v tvojom pripade tomu tak je.
                  Pokial potrebujem zistit stav stacku alebo objektov v danom mieste a case je pre mna jednoduchsie setnut breakpoint a pozriet sa na to ako pisat logovanie, aj ked toto samozrejme pouzival ale z ineho dovodu.
                  Ked testujem nedostupnost sluzby ioexceptions alebo unknowhostexcep­tions tak mi logy na servri nevyhovuju.
                  Pracu s db som nemyslel pozretie do db ale pozretie v akom stave su objekty pred ulozenim a pripadne returny z helprov. A na to nejky viewer urceny nie je.
                  A co sa tyka externeho monitora. Mam laptop 17″ , na nom mi v robote bezi ddms, na externom monitore mam IDE a obcas k tomu este prilepim ipad s airdisplayom na ktorom mam emulator ak ho treba a nepotrebujem TV. Chapal by som este variantu ze mas laptop ako klienta a pouzivas PC lebo je silnejsie, alebo mate v kancli nejake security na siet, ale opacne garde? Neviem neviem…. Nie som ekologicky aktivista, ale mat vyslovene zbytocne zapnuty dalsi komp len aby si mal na nom TV mi pride uz uchylne.

                  1. BlackRider

                    Re: Rychlost emulatoru

                    No vidis to, mne zas prijde uchylny mit 17″ laptop. Holt kazdej sme nejakej, ale to uz se asi netyka moc vyvoje na Androidu ;).

                    1. ruups

                      Re: Rychlost emulatoru

                      Mozes mi prosim objasnit v com je 17″ laptop uchylny? Mam MBP takze sa mozes odpichut od toho a byt detailnejsi s argumentoch. Svoje som ti predlozil…

                      1. BlackRider

                        Re: Rychlost emulatoru

                        Jaky argumenty si mi predlozil k pouzivani laptopu s nizkou spotrebou misto serveru, kterej ma vetsinou spotrebu nasobne vetsi a nemuzu si ho vzit sebou na cesty? Nak sem je asi prehlidnoul…

                        1. ruups

                          Re: Rychlost emulatoru

                          Kde som presne pisal, ze je pouzivanie servru lepsie ako laptopu? Pokial som spravne pochopil tak prave kombinaciu dvoch zariadeni pouzivas ty (laptop+PC) miesto mojho jedneho zariadenia, takze neviem, nejako som sa teraz stratil v tom co si pisal…

                          1. BlackRider

                            Re: Rychlost emulatoru

                            To bude tim, ze se snazis resit muj setup, prestoze o nem skoro nic nevis ;). Ja pouzivam denne tri pocitace a kazdej k trochu jinymu ucelu a podle toho kde zrovna sedim. Ten laptop tak samozrejme nebezi pouze kvuli Teamvieweru. Slouzi mimo jine jako pristupovej bod k ostatnim zarizenim v mym byte a navic na nem bezi pod Windows jeste ve Virtualboxu Debian pro dalsi moznosti vyvoje.
                            Ale jak sem rikal, tohle uz nijak nesouvi s clankem, takze neni duvod to resit…

                            1. ruups

                              Re: Rychlost emulatoru

                              suhlasim s tebou, a naspat k povodnej teme. Moj nazor je ze pre prvy kontakt s aplikaciou je emulator dostatocna alternativa ak clovek android handset nema. Tak ako pri inych mobilnych platformach aj tu plati, bez otestovania na realnych zariadeniach to v markete/play nema co robit.
                              K debuggeru : si skutocne prvy clovek ktory developuje android bez debuggeru, ktoreho som spoznal. Osobne prave pre vyvoj androida debugger doporucujem a prave po rokoch logovania a posielania logov na server (j2me) vidim to ulahcenie ktore mi debugger priniesol.

                              1. BlackRider

                                Re: Rychlost emulatoru

                                Souhlasim. Muj pristup k programovani je ovlivnen vice nez dvaceti lety stridani ruznych jazyku a vyvojovych prostredi (vcetne ASP/VBScript v notepadu ;) ). Kazdopadne emulator a debugger neni jedina moznost, jak to delat. Je samozrejme na kazdym, aby si nasel svou cestu…

  6. Honza

    Pěkný článek

    Pěkný článek, je vidět, že v tom autor skutečně dělá. Pár drobností bylo nových i pro mě (2 a půl roku se programováním pro Android živím), přitom je to napsáno srozumitelně i pro začátečníky.

    Akorát nesouhlasím s tímhle (Target): „Dle mého názoru nemá smysl vybírat nic jiného než nejvyšší API, v tuto chvíli tedy Android 4.0.3, tzn. API 15.“ Já naopak buildím proti tak staré verzi, jak jen můžu. Pokud mi nic nezabrání mít minSDKVersion = Target, tak jsem šťastný, protože mi pak nehrozí, že omylem použiju nepovolené API z novější verze. Mít minSDKVersion třeba (podle míry konzervatismu) na 3, 4, 7, 8 nebo 11 a target už z principu na 15, i když člověk z 15 nic nevyužívá považuju za blbost. Jediné, co opravdu nejde je target<4. Pak „inteligentní“ OS lže aplikaci o rozlišení a sám ji pak nascaluje na velikost displeje. Kvůli částečné kompatibilitě se špatně napsanými aplikacemi pro 1.5 tak nefungujou dobře ty napsané správně.

    1. Matěj KonečnýAutor příspěvku

      Re: Pěkný článek

      Tohle je zajímavý názor. Já nastavuji target co nejvyšší proto, abych byl upozorněn na deprecated postupy, tedy například aby při použití „fill_parent“ Eclipse vyhodilo warning. Navíc mi to přijde logické i selsky: Nebudu přece jen tak používat starší, horší nástroje.
      Jinak děkuji za pochvalu.

      1. ruups

        Re: Pěkný článek

        Ak nepotrebujes podporovat uzivatelov so starsimi OS tak v tom nc zle nie je. Ak vsak mas apk ktore bolo publikovane este na 1.6 (mam taku appkku) tak pouzijes nizsie.
        Warning na deprecated este beriem ale to s tym pouzitim starsich horsich nastrojov si ustrelil nie?
        Predsa ked chcem pokryt 2.1-4x tak si nezvolim 15 naklepem tam kopu novych veci a potom ked budem publikovat tak budem vyplakavat, ze nieco v 7 nie je …zda sa mi to logicke aj sleskym rozumom.
        A popravde az na par vynimiek tych noviniek zasa tak moc nie je. Ak je len softwarovy rozdiel (ala fragments) tak to vyriesis supportpackom a ak hw tak s tym neurobis nic…

        1. Matěj KonečnýAutor příspěvku

          Re: Pěkný článek

          Na potřebnou úroveň API si u věcí, které používám, dávám pozor. Nejnovější verzi API volím, neboť chci být upozorněn na deprecated věci, chci psát kód podle současných standardů.

          Volba nejnovější target API s sebou přináší výhody i nevýhody a zatím jsem neviděl argument, který by mě přesvědčil, že pro mě nevýhody převažují.

          1. Honza

            Re: Pěkný článek

            U těch věcí, které se verze od verze mění, člověk často právě musí psát v deprecated stylu. Google něco úžasněho vymyslí, dá to do poslední verze a to, co fungovalo ve verzi n-1 a nyní je nahrazeno, označí jako deprecated. Čili jediný způsob, jak držet kompatibilitu je deprecated styl a při target=n tam budu mít warningy.

    2. comodoro

      Re: Pěkný článek

      Hlavní věc při výběru „targetu“ IMHO je, jak moc je rozšířený. Jelikož ICS má v současné době relativně malý podíl počtu uživatelů (pokud vím, je to pod pět procent), musí mít použití nejnovějšího API opravdu dobré důvody. Osobně obvykle vybírám verzi 2.2 (API level 8), podporuje to velká většina telefonů a nemá to některé nedostatky starších verzí.

  7. msx

    Emulátory

    K emuátorom doplním ešte toľko, že sú ideálne vtedy, ak riešite problém s dotazom do databázy a potrebujete vidieť databázu. Bez rootu sa do databázy nedostanete (download, upload). Ak sa mýlim, opravte ma.

    1. ruups

      Re: Emulátory

      cez ddms sa dostanes k databazovemu suboru. mozes ho stiahnut a potom len otvorit v extrenom viewere

      1. msx

        Re: Emulátory

        Práveže to mi nešlo v telefóne, nemal som dostatočné opravnenia na adresár, v ktorom bola databáza. Konkrétne sa jednalo o Android 2.1 Samusung Galaxy Mini. Rootovať som nechcel, pretože telefón nie je môj.

  8. m4recek

    Nefunkcny Galaxy Nexus a ADB

    Ak vam adb nezobrazi pripojeny galaxy nexus a USB ovladac nefunguje, staci najst cez google a nainstalovat nasledujuci ovladac:
    Samsung_USB_Dri­ver_for_Mobli­e_Phones_v1_4_6_0­.exe

    1. Izak

      Re: Nefunkcny Galaxy Nexus a ADB

      Kdo pro pana krale pouziva windows na programovani ??? … jeste k tomu v nejakem JAVA IDE … to musi byt naprosta sebevrazda ;-)) kdyz vidim, jak pomalu v tom bezi treba servlety a jak casto to pada, tak takove IDE musi byt brutalne pomale, kompilace jeste pomalejsi … a fungovat to beztak nebude, neb uz jsem videl kupu aplikaci, ktere pod windows jely blbe na w7, ackoliv na XP jely, blbe interpretovali datum na w7 64bit, pritom na w2003 64bit jely … a zatimco na linxu jelo vse jak na 64bit tak 32bit jave vcetne poslednich verzi ….

  9. Amunak

    Nastavení proměnné JAVA_HOME

    Hrál jsem si s tím snad deset minut než jsem zjistil jak to vlastně správně nastavit. ADK si rozumí jak s 64 tak s 32 bitovou javou. Java.exe z JDK musí být v PATH nebo musí být složka, do které jste JDK instalovali (kořen JDK) v JAVA_HOME. Fungovala mi verze s lomítkem. Bohužel tam nejde zadat přímo cesta k souboru java.exe nebo do složky bin. Taky jsem zjistil, že aby se projevila změna systémových proměnných v instalátoru, musí se tento znovu spustit.

    Máte-li nainstalováno JDK v C:JDK (soubor java.exe je tedy v C:JDKbinja­va.exe), funguje např.:
    PATH=C:
    nebo
    JAVA_HOME=C:JDK
    Snad to někomu pomůže :)

  10. msx

    Otázky a odpovede

    1. Slovo adndroidí (v slovenčine androidový) by sa malo písať s malým a, teda aspoň v slovenčine to tak je. Myslím, že čestina je na tom podobne, ale toto už zrejme niekto zodpovedal.

    2. Resources by som jednoznačne písal ako zdroje, pretože je to zaužívané a keď niekto bude niečo hľadať, tak zdroje mu povie viac aj vo vyhľadávačoch (subjektívny dojem). Anglicky radšej nie, pretože mne dlho slovo resource nič nehovorilo, takže preklad toho povie viac. Ale tipujem, že na to je už neskoro.

    3. No a prichádza na rad moja otázka: Ako je to s tou kompiláciou oproti najvyššiemu Androidu? Veď ak chcem, aby niečo fungovalo na staršom, musím kompilovať na staršom, či? V emulátore (Android 2.2 mi to síce funguje aj pri Androide 4.0.3 (zámerne som dal tento, hoci je už 4.1, ak by niečo nebolo rovnaké ako v článku, aby ma to nezdržovalo, ale už len nový ADT plugin je inakší, takže je to asi jedno). Ide o to, že ak použijem vymoženosť Androidu 4.0, tak ma na to asi GUI nepouzorní a prídem o možnosť spustenia aplikácie na nižešj verzii Androidu, ale ak dám nižšiu od začiatku, tak vymoženosti nového Androidu nebudem môcť použiť. Alebo sa mýlim?

    4. Ďalšia otázka je k tomu, že načo mám držať balíčky od Androidu 1.6, keď všetko sa kompiluje proti najvyššej knižnici, ktorá má spätnú kompatibilitu? Viem, že otázka číslo 3 je protichodná tejto, ale aj tak som zvedavý na odpoveď.

    Dúfam, že moje otázky budú zodpovedané, hoci je článok pomerne starý a zrejme ho už „nikto“ nečíta.

  11. msx

    Ešte jedna otázka

    5. Ak použijem novšiu vec, čiže z Androidu 4.0 a min budem mať nastavené na Android 1.6, dostanem informáciu o tom, že daná vec nie je podporovaná v 1.6? Pokiaľ áno, tak sú mi v podstate nainštalované Androidy 1.6 – 4.0.3 zbytočné a stačí mi 4.1.

    1. Matěj KonečnýAutor příspěvku

      Re: Ešte jedna otázka

      1., 2. Máš pravdu, už je pozdě. Každopádně děkuju za názor.

      3. To je trochu složitější. Aplikace zkompilovaná na 4.0.3 funguje i na 1.6 do té doby, dokud máš v manifestu nastavenou minimum platform version na 4 a dokud nepoužíváš třídy (metody, …), které přibyly až v novějších verzích Androidu. Na to Tě ale nikdo neupozorní do doby, než aplikaci spustíš na starším stroji a dostaneš se na místo, kde se používá ta věc z novější API.

      Na druhou stranu to má ale i své výhody. Android Tě upozorňuje na zastaralé věci a můžeš používat i některé věci z novějších API (třeba match_parent míst fill_parent) – je to jen pro kompilátor a funguje to i na starších Androidech.

      Navíc existují způsoby, jak určité věci použít jen tehdy, když je ten konkrétní telefon umí. Ale ty se dají použít pouze s odpovídajícím target API.

      Co se ADT pluginu týče, v nejbližším článku bude aktualizovaný návod, jak vytvořit projekt.

      4. Protože součástí balíčku SDK Platform je i obraz virtuálního stroje. Kdybys neměl staženou 1.6, nemohl bys spustit AVD s verzí 1.6, a tedy ani vyzkoušet, jestli se náhodou někde neobjevil nějaký problém (mimochodem zkoušet určitě není správný přístup. Už při psaní kódu by si měl vývojář kontrolovat, jestli nepoužívá nějaké věci, které se objevili ve vyšší API než té nejnižší z manifestu – ještě je jedna možnost, a to na chvíli změnit target API, projít všechny chyby a zjistit, které opravdu způsobí problém (match_parent se bude taky jevit jako chyba, ačkoli funguje).

      5. Pro jistotu jsem to ještě zkoušel, ale bohužel Tě Eclipse na používání moc nových věcí neupozorní. Přesto musíš mít nainstalované i starší platform versions, abys mohl spustit AVD.

      Mám nastavené sledování komentářů, proto jsem se o Tvých dozvěděl. Děkuju za ně, jsou to dobré otázky.

      1. Matěj KonečnýAutor příspěvku

        Re: Ešte jedna otázka

        Tak změna u 5. – teď mi Eclipse vyhodilo chybu, když jsem použil třídu vzniknuvší až v API 11, maje nastavenou API 4 jako minimální.

  12. Rezy

    Rozjet virtual android

    Zdravim, vše se mi povedlo jen to hlavní asi ne :D kdyz spustim virtualní stroj tak mysto systemu tam je jen nejaky sporic nevim co s tim. Děkuji

  13. andrej

    Missing requirement - solved

    ak ste natrafili na taketo nieco:

    Missing requirement: Android Native Development Tools 20.0.0.v2012062420­43-391819 (com.android.i­de.eclipse.ndk­.feature.group 20.0.0.v2012062420­43-391819) requires ‚org.eclipse.cdt­.feature.group 0.0.0‘ but it could not be found

    tak na http://stackoverflow.com/a/12107559/146745 je fungujuce riesenie.

  14. cyber

    automatická odinstalace apk
    Zdravím, v první řadě bych chtěl autorovi poděkovat za tyto články, s programováním pro Android začínám právě s touto sérií článků, a zatím se to daří :-)
    Mám dotaz ohledně testování aplikací na mobilním telefonu. Existuje způsob, jak aplikaci po otestování funkčnosti automaticky odinstalovat? Takto se mi v telefonu hromadí spousta verzí aplikací po každém spuštění v Eclipse.

  15. Honza Koukl

    Vse OK
    Super navod, jedine co jsem nerozchodil je pripojeni mobilu pres USB. Jedine co pres USB funguje je uloziste, ale jinak smolicek.

  16. Michal

    Instalace
    Proc je to takove slozit? Visual Studio jsem jen kliknul mysi na install a o vic jsem se nestaral. Za pet minut jsem uz programoval.
    (Je ale pravda ze Microsoft je vyjimka, vetsina vyvojarskych nastroju se instaluje slozite, navody nesedi s aktualni verzi, priklady nefunguji.)

  17. petr

    simulator
    Dobrý den,
    at neprogramuju cokoli poříd mi to nechce nainstalovat na simulátor. Ten naběhne ale neni tam to co jsem udělal. Nemohl by mi někdo říct proč to nejde?

  18. zdenek.xell

    Naprogramování Aplikace
    Ahoj, našel by se tu někdo kdo by zvládl naprogramovat konkrétní aplikaci s konkrétnímy požadavky? Já bych si to klidně udělal sám, ale nikdy jsem to nedělal a tento druh znalostí jaksi nemám. Děkuji velice za pomoc.

  19. Daniel

    spuštění - problém
    Ahoj, můžu se prosím zeptat? USB driver pro můj mobil jsem nenašel, ale našel jsem něco co měli ke stažení a bylo to obsažené asi v tom. Nainstaloval jsem to a pak mi to napsalo, že to nevyšlo, protože to není digitálně podepsaný ovladač, takže nic.. nicméně mobil připojit jde a vidí ho to, pokud ale spustím (Ladicí režim v mobilu mám zapnutý) aplikaci, tak se nic neudělá.
    Udělal jsem si teda virtuální, a tam když to spustím, tak naběhne černé okno, vedle pár tlačítek, ale nic se neděje.. Třeba ta hláška, jen výpis, to se nezobrazí… Jen tam svítí nápis „Android“. Dělal jsem to podle tohoto postupu.

    Díky předem za radu.
    Dan

    1. hanes7

      Re: Dotaz pro začátečníka
      Čau , jsem se chtěl jen zeptat, zdali jsi znal již nějaké základy. Nebo ses to naučil až zde z této stránky Zdroják.cz . Jinak dobrá hra. :-)

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3670