16 komentářů k článku Webdesigne, kam směřuješ?:

  1. Nevím, řekl bych, že Material design je jeden z mnoha pohledů na design, nepřijde mi to jako nějaký „vývoj“ natožpak něco co vydrží léta než se to okouká.

    Jo a ten Steigerwald zní tak nějak…jak to říct…omezeně. Ale tak v IT není sám…

  2. Jan ŠablaturaAutor příspěvku

    Re:
    Beru v úvahu prvky, které Material design přináší, čili smysluplné animace a práci s 3D prostorem. Při příchodu Flatu zmizela řada prvků oddělující obsahové části od sebe, což zároveň přineslo problémy v orientaci. Protože návrat zpátky k předchozímu může být kontraproduktivní, stojí za úvahu použít právě skládání na sebe. V tomhle je Material revoluční (resp. evoluční), zbytek je „jen další framework“ a v tom máte pravdu.

  3. Oldis

    Jestli se realitou stane vyvoj webu ciste v JS, prejdu do jine oblasti. JS je účinný právě tam kde je, stejně tak php. Zde je sjednocení kontraproduktivní.
    (upozorňuji že jde o můj názor, nikoliv že si myslím že je to absolutní pravda)

  4. Jan ŠablaturaAutor příspěvku

    Re:
    Dokážete rozvést, jak to myslíte, Oldisi? Respektive, co myslíte pod pojmem účinnost. Protože bavíme-li se o efektivitě, tak kupříkladu pokud zvolíte stejnou úlohu v js a php, pak javascriptu to zabere na serveru mnohem méně času (=server jich zvládne zpracovat více). Statistik je celá řada, nejkvalitnější k nahlédnutí na serveru: http://benchmarksgame.alioth.debian.org/u32/benchmark.php?test=all&lang=php&lang2=v8

  5. Oldis

    Re:
    Myslím účinnost při programovaní, efektivita běhu moje zákazníky příliš nezajímá, zajímá je kolik je bude stát vývoj. Čili to kolik hodin vývojem strávím.
    A rozvedu to dál, v JS se napíše hodně omáčky, zvlášť když má být problém/úkol zabalen, být modulární.
    V php rozložím, zpracuju, a poskládám pole snáž než v JS. Ještě si stím můžu pomoct implementací rozhraní pro práci s polem, které tedy ještě není dokonalé ale pro přístup při procházení stačí.
    A u toho výkonu se pak můžeme bavit o tom že php zpracujeme na bytekód a provádět budeme ten.
    Ale tak záleží na koho je článek zaměřen, na lidi co dělají pár velkých projektů celou karieru, a tedy jim a jejich zákazníkům u velké applikace záleží i na spotřebě a nebo na lidi kteří sekají malé a střední projekty, které si pak žijí vlastním životem?

  6. Jan ŠablaturaAutor příspěvku

    Re:
    Zajímavý pohled. Máte pravdu v tom, že vývojář k psaní komplexnějších aplikací v php nepotřebuje mnoho co se týče vývojového prostředí. Není třeba preprocessorů, kompilérů a jiných deployovacích nástrojů. A i pro vysoce sofistikovanou aplikaci stačí textový editor.

    Připomněl jste mi jeden starší text na infoworldu, http://www.infoworld.com/article/2866712/php/php-vs-node-js-an-epic-battle-for-developer-mind-share.html. Možná, že by stálo za to jej přeložit a rozšířit.

  7. Oldis

    Re:
    Ano jsem již trochu nemoderní, používám eclipsu, zatímco celý svět přešel na netbeans. Spíš jsem myslel že php vývojář toho v jistých specifických úlohách, a hlavně v serverové části nemusí psát tolik.
    foreach(item as key => val){
    }
    pole.forEach(function(item){
    }, context);
    v php je toho o torchu min a je tu zasadni rozdil, key muze byt cokoliv cili mam mapu a ne automaticky indexovane pole, coz je docela benefit.
    ale jako oboje je pokrok proti c++, v tom by se člověk upsal.

  8. Oldis

    Re:
    O tom se tu i psalo ze? Tak ano znám CoffeeScript. Nemám dvaceti členný tým kde bych ho půlku mohl dislokovat na migraci na novější hype technologie, a sám na to nemám čas. Už jen proto že sem dice freelancer ale to ve svém volnu, jinak jsem zaměstnanec, a tam co dělám děláme ještě v 10 let starém prostředí :)
    Ale řekněme si to na rovinu, rozpitvavame Steigerwalda, protoze placnul dogmatickej blábol.
    Vraťme se k designu. na Flatu je sice hezka myslenka a pokus o radikalni reseni ale informace splývají, material je podle mne lepsi, momentalne ho implementuji :D

  9. Matto

    IMA - IzoMorfní Aplikace
    Osobne by som dal tym izomorfnim aplikaciam (IMA) viac priestoru a viac sanci. Nevidel by som to teda tak, ze niekto strati ci ziska pracu. Myslim si akurat ze je to zaujimava cesta, ktora riesi mnoho problemov, a samozrejme i prinasa. Ale to je na inu diskusiu. Preto vznikaju rozne nastroje, ktore tieto problemy riesia. My v tyme sa momentalne hrajeme s IMA.js ( https://github.com/seznam/IMA.js-skeleton ), co je jeden takyto nastroj ceskej vyroby (od Seznamu). A myslim si ze stoji za zmienku i za vyskusanie.

  10. Vojtěch Mikšů

    Univerzální JavaScript
    Blízká budoucnost bude asi patřit univerzálnímu JavaScriptu, už minimálně proto, že má v prohlížečích totální monopol a 100% neinteraktivní stránky se už moc nenosí. Už i vizitkové weby bývají plné různých animací a jiných srandiček.

    Zásadním problémem je ale současná komplexnost JS nástrojů, kvůli které většina vývojářů nedošla dál než k jQuery, což je velká škoda. Doufám a věřím, že se tohle v příštím roce až dvou razantně zlepší (je vidět spousta aktivity v tomhle směru). Skvělé nástroje už máme, jen je potřeba je udělat více dev-friendly. Jakmile vývojář jednou přeskočí vstupní bariéru knihoven jako Webpack, Babel či React, tak se už zpět jentak neohlédne. Je to totiž těžce návykové, zábavné a i produktivní.

  11. Re: Univerzální JavaScript
    Pockat a jak dlouho uz ten monopol v prohlizecich ma? Ten javascriptovej hype je jako s flashem, driv kazdej potreboval hejbaci prezentaci nejlepe s hudbou v pozadi, dneska zase kazdej potrebuje appku, ktera se stahuje pul minuty protoze je napsana ve frameworku kterej je zrovna cool (a za rok nebude).

  12. Jaroslav Bereza

    Diffing kódu
    Měl by někdo odkaz na jednoduchý a srozumitelný článek, jak funguje diffing kódu pomocí ract.js viz zmínka ve článku?

    Jinak můj pohled na budoucnost je, že by se Microsoftu mohlo podařit rozšířit co nejvíce win10 s prohlížečem Edge a bude se držet politiky, častých updatů na pozadí bez možnosti odmítnout. A pokud bude chrlit verze stejně rychle jako Chrome a Firefox, tak se budeme mít skvěle a výrazně se zkrátí čas, kdy budeme moci použít nové technologie na webu.

    Jsem také zvědavý, jestli se prosadí javascriptový bytecode. Myslím, že svoje místo by si našel. https://en.wikipedia.org/wiki/WebAssembly

  13. Jan ŠablaturaAutor příspěvku

    Re: Diffing kódu
    Diffing kódu reactu:

    • Pro každý prvek používá specifický identifikační klíč a s těmi pracuje (eliminuje cykly, pokud je to možné)
    • Vše umisťuje do komponent, divů. Jinými slovy <header> zamění ve virtuálním domu za <div>
    • Místo event listeners používá event delegation (zjednodušeně – technika, kdy se neprochází všechny parent elementy)
    • Nové volání setState komponenty React interně označí jako „dirty“ a neprovádí jej hned (zpomalení aplikace), ale provede jej vždy na konci vnitřního iteračního cyklu (batching technika)
    • V návaznosti na předchozí, pokud se setState zavolá globálně (na root element), překreslí se celý (interní) DOM. Zní to dost neefektivně, ale v testech jim to vycházelo jako bezproblémovější (rychlejší). Samozřejmě to jde ale ručně vyrušit (selective Sub-tree rendering).

    Pro více info doporučuji: https://facebook.github.io/react/docs/reconciliation.html

    Čerpám ale také z diskuzí na stackoverflow a quoře, čili tipuji, že půlka těchto „vědomostí“ může být zavádějící. Prosím přistupujte k tomu obezřetně jako ke každé neověřené informaci.

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=15321