Komentáře k článku

WebGL: Texturovat, nemíchat

Když jsem se před časem poprvé ponořil do světa WebGL, začínal jsem na zelené louce. Kdybych chtěl mít rychle nějaký výstup, jistě bych sáhl po hotovém řešení, poskytujícím přímo graf scény (například vynikající three.js). Já chtěl ale vědět, jak a proč ty věci fungují; každou funkci si vyzkoušet a pochopit její účel. Své poznatky budu sepisovat, kdyby se náhodou někomu hodily…

Zpět na článek

4 komentářů k článku WebGL: Texturovat, nemíchat:

  1. Jan Prachař

    S tím mícháním barev vidím zasadní (a nezmíněný) problém v tom, jak zajistit, aby spodní pixely byly vykreslené dřív než ty horní (lze vidět, když konvičce nastavím průhlednost 0.9).

    1. Ondřej ŽáraAutor příspěvku

      Re:
      Přesně! To se skrývá pod tím konstatováním, že „…se jedná o překvapivě složitou kapitolu; WebGL (resp. OpenGL) nám v tomto směru vychází vstříc jen lehce.“

      Návody zpravidla doporučují nejprve vykreslit (s testováním hloubky) zcela neprůhledné objekty a pak (bez testování hloubky) ty poloprůhledné v pořadí od těch nejvzdálenějších k těm nejbližším. Nikde ale není jasně řečeno, jak tu záležitost s pořadím nejvhodněji naimplementovat.

  2. Petr Bečka

    Chtel bych podekovat za cas a usili vynalozene pri tvorbe tutorialu, je to strucne, vystizne a vecne! Jeste bych si dovolil otazku, mate nejake doporucene tutorialy, nadstavbu, kde znalosti s webGL prohloubit? Vim, ze materialu je v anglickem jazyce spousta, nicmene nepochybuji, ze budete mit lepsi prehled nez ja, ktery tutorial zvolit a ktery ne.

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=8909