Agentura Dobrý web realizovala rozsáhlý průzkum chování uživatelů českého internetu, jehož smyslem bylo zjistit jejich zvyklosti, preference a úroveň povědomí o základních prvcích na webové stránce. Z výsledků průzkumu pak vznikl následující seznam doporučení pro tvůrce webů.
Archiv pro štítek: design
Ne jen samými novými technologiemi a frameworky živ je webař. Někdy je také třeba vymyslet řešení pro, na první pohled triviální, věc – jako třeba interaktivní mapa ČR s vyznačenými kraji, která bude reagovat na „ježdění myší“ a zvýrazňovat kraje (hover) a bude navíc umožňovat mít jeden kraj vybraný.
Polemický článek na serveru UXMag probírá a na příkladech ilustruje rozdíl mezi návrhem, který je „vedený uživatelem“ (user-led) a návrhem, který je „zaměřený na uživatele“ (user-centric). Správný návrh by měl být zaměřený na…
Zdá se, že pro většinu lidí, věnujících se zlepšování přístupnosti, spolu procento okamžitých odchodů a stránkování obsahu nijak nesouvisí. V článku vám autor předvede, jak technická změna provedení stránkování může snížit procento okamžitých odchodů na vašem webu.
Stránkování je technika rozdělující webové stránky s příliš mnoha záznamy do více kratších stránek. Což asi není třeba vysvětlovat, protože se stránkováním se setkáte skoro na každém webu. O to je smutnější, jak často webdesignéři v této disciplíně selhávají.
MySpace, předchůdce boomu sociálních sítí, je v poměrně vážných problémech. Mnoho lidí se ptá, co bylo příčinou těchto problémů – např. v tomto vláknu. Velmi často se objevuje názor, že příčinou úpadku je především děsivé uživatelské…
Použitelnost (Usability), User Experience (UX), ergonomie – to jsou slova, která často bývají komentována nelichotivě, jako nesmysly, výmysly, „zlatý důl pro poradce, co pořádnou práci nedělají, ale chytří jsou jak rádio…“ V článku se pokusíme toto nelichotivé klišé trochu poopravit a vysvětlit si, oč vlastně jde.
Změnit komplet vzhled stránek (nebo jakéhokoli produktu) je vždy riskantní a náročnou akcí, na které můžete ztratit víc, než chcete získat. Dokladem budiž diskuse o jakékoli změně designu, která je téměř vždy vnímána uživateli jako špatná (protože je nutí ke změně). Lze vůbec udělat redesign tak, aby nenaštval?
Obecně se věří, že úspěch v kreativní profesi, mezi které patří i velká část softwarové vývojařiny, je přímo úměrný kreativitě. Tedy že čím víc nápadů, tím líp. Bohužel to neplatí tak doslova; mnohem důležitější bývá schopnost své nápady ukočírovat a kreativitu omezit. Nebo alespoň najít někoho, kdo nám ji omezí.
V posledním díle našeho Scuk seriálu se od Djanga přesuneme blíž k prohlížeči — do CSS kódu. Ale kódu moc nečekejte. Pokusím se vám na technickém řešení jednoduché části uživatelského rozhraní ukázat dva principy vztahující se ke kodérské práci, které jsem na Scuku aplikoval nebo díky ní získal.