Na setkání webových tkalců ve ValMezu jsem tuhle sjel improvizovanou přednášku o tom, co se vývojář naučí při práci v novinách, a protože jsem si ověřil, že to je pro některé stále velmi kontroverzní téma, tak mi dovolte ho znovu otevřít.
Archiv pro štítek: Glosa
Před týdnem skončilo WebExpo 2013 a mohli jsme si přečíst jeho mnohá zhodnocení očima návštěvníků. Dnes se na něm podíváme očima Honzy Javorka, který se jako dobrovolník na průběhu letošního WebExpa podílel.
Za okny je podzim, sychravé a zadumané roční období, jako stvořené pro vyprávění horrorových příběhů o zombiích, umrlcích a řízení vývoje webových projektů. Pojďme si tedy jeden takový hrůzyplný příběh, z něhož běhá mráz po zádech, převyprávět. A nezapomeňte, že děsivá pravda je tam někde venku!
Břitké shrnutí pohledu programátora – freelancera na zaměstnání a nabídky zaměstnavatelů přináší článek I don’t care about your corporate perks… od Avdiho Grimma. Poměrně otevřeně a bez obalu říká, co si coby freelancer myslí o nabídkách…
Většina provozovatelů webů se stará hlavně o to, aby uživatelé přišli a aby zůstali. To, že odejdou, je pro ně noční můrou, a myšlenka na to, že by se tak mohlo stát, je děsí. Snaží se uživatelům v odchodu všemožně nepřímo bránit a představa, že by měli odchod usnadnit, je pro ně dokonale absurdní.
Leckdy slýcháme od programátorů stížnosti na to, jak jsou uživatelé neschopní naučit se tu či onu trivialitu a že pokud tohle nezvládnou, tak by raději neměli k počítači ani lézt! Časem se z těch historek stane folklór. Co se ale stane z programátorů, co zastávají tenhle přístup? Správně – nezaměstnaní!
Pokrok informačních technologií vypadá z pohledu technika jako neustálé zvyšování počtu hertzů a bajtů, jako jízda po rovné silnici dál a dál, a zdá se, že zvyšování výkonu ani kapacity zatím nestojí nic v cestě. Ale co z toho mají lidé? Dělají taky víc a složitějších věcí? Potřebují opravdu gigahertzy a terabajty?
Kolikrát jste se už setkali s lidmi, co vám nabízeli „zapnutí SEO“, co vám psali o výměně odkazů kvůli SEO, co po vás chtěli, abyste jim na webu „zajistili SEO“ a co se oháněli slovy jako PageRank a Black hat SEO? A u kolika z nich jste měli pocit, že opravdu vědí, o čem mluví? Kolika z nich byste svěřili svůj web?
Soubory na internetu mizí. Mizí i celé weby, propadají se do digitálního zapomnění. To už známe. Ale před nedávnem začaly mizet knížky z čteček. Tuhle prý zmizely i nějaké programy, nainstalované v mobilech. Dřívější jistoty se mění v prach a nové nejsou. Budeme mít v budoucnu všechno jenom půjčené?
Otázka, kterou si položí každý majitel webové prezentace, za niž zaplatil nezanedbatelný peníz, zní: „Jak zařídím, aby naše stránky nikdo nezkopíroval?!“ Kdyby někdo sestavil žebříček nesmyslných činností, bude určitě „vymýšlení protikopírovacích opatření“ minimálně v první desítce. Hned za sestavováním podobných žebříčků.