John Allsopp, autor knihy Microformats – empowering your markup for Web 2.0, v dnešním vydání A List Apart píše o sémantice v HTML5. Zaměřuje se při tom na problémy mikroformátů (vyhrocené např. v nedávné malé aféře na webu BBC)…
Archiv pro štítek: HTML5
Nejen, že se v minulém roce naplno rozproudil závod o nejrychlejší JavaScript mezi webovými prohlížeči, ale objevily se i nové techniky a hranice stávajících se posunuly dál. Vždyť kdo by ještě před časem pomyslel, že v JavaScriptu…
Vývojáři prohlížeče Chrome implementovali atribut spellcheck, který může nabývat hodnoty true nebo false a označuje úsek textu, který (ne)má být kontrolován kontrolou pravopisu webového prohlížeče. Vývojáři Opery plánují atribut také implementovat. Ian Hickson…
Stále častěji se objevují hry napsané pomocí HTML a JavaScriptu. Ale ne každý umí pomocí nich naprogramovat hru, která používá 3D zobrazení. V článku najdete návod k napsání herního enginu připomínajícího známou hru Wolfenstein 3D. Použijeme k tomu HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Součástí HTML5 je možnost vytvářet offline webové aplikace. Jedná se o klasické webové aplikace, které jsou rozšířeny o možnost fungovat i bez internetového připojení (svá data mohou ukládat do úložiště prohlížeče a synchronizovat je, jakmile bude…
Projekt CanvasTurtle je jednoduchá javascriptová knihovna implementující základní funkce želví grafiky a starající se o jejich vykreslení pomocí canvasu. Pro vyzkoušení si vyberte z několika ukázek a spusťte vykreslení tlačítkem Run. S kódem ukázek můžete experimentovat…
Líbí se vám hry vytvářené pomocí canvasu? Myslíte si, že je složité je vytvořit? Následující tutoriál vás přesvědčí o opaku. Krok za krokem (od nakreslení prvního kolečka až po hotovou hru) vás provede tvorbou…
Součástí nočních verzí Firefoxu je implementace tzv. Web Workers. Web Workers, které jsou součástí připravované specifikace HTML5, přidají prohlížečům možnost spouštět JavaScript ve více „vláknech“ (úmyslně vkládáme do uvozovek, protože oproti klasickým vláknům…
Oficiální validátor HTML od W3C začal nabízet experimentální podporu HTML5 dokumentů. Autorem validace HTML5 je Henri Sivonen, který na toto téma napsal diplomovou práci. Zdrojový kód je volně dostupný. Při validaci HTML5 dokumentu…
O nové HTML značce canvas, která umožňuje vykreslování na straně klienta, jste už nejspíš slyšeli. Ne každému ale může vyhovovat její javascriptové API. Proto vznikl projekt Liquid Canvas. Jedná se o javascriptovou knihovnu postavenou jako…