Po letech fungující spolupráce W3C a WHATWG na vývoji HTML5 dochází k rozštěpení. Oznámil to včera editor HTML5 Ian Hickson. Cíle W3C a WHATWG se prý natolik odchýlily, že spolupráce již není možná. W3C…
Archiv pro štítek: HTML5
Přístup k audio a video zařízením počítače bude možný přímo z prohlížeče. Zatím se jedná o hudbu budoucnosti, ale noční buildy prohlížečů již tuto funkci mají. V článku Camera and Microphone Access with HTML5 najdete několik ukázek,…
V souvislosti se standardizací videa v rámci HTML5 se objevila snaha standardizovat touto cestou i textovou stopu (tj. titulky). Titulky dnes můžete na webu používat, v jakém formátu chcete, a implementovat si jejich zobrazování také, jak chcete.…
Flotr2 je javascriptová knihovna pro tvorbu grafů. Nabízí celou řadu možností (viz obrázek). K vykreslování grafů je použit canvas z HTML5. Zdrojové kódy najdete na GitHubu, vyzkoušet si ji rychle můžete na jsFiddle. Další informace…
O HTML5 canvasu a jeho možnostech jsme toho publikovali už celou hromadu, jednu věc musíme ovšem canvasu vytknout, jeho interaktivní možnosti jsou velmi omezené a jejich programování nepohodlné. Dokud v canvasu vykreslujete neinteraktivní obrázky, není…
Experimentujete s novinkami HTML5 a CSS3? Zapojte se do soutěže Mozilla Derby. Soutěží se o ceny každý měsíc. Vývojáři vytvoří a zašlou své aplikace na zadané téma, resp. ani tak ne aplikace jako dema využití…
Trvalé lokální úložiště je jednou z oblastí, kde měly nativní klientské aplikace (desktopové) výhodu nad webovými aplikacemi. Představme si současné možnosti webových aplikací pro lokální ukládání dat.
Little Workshop s Mozillou představili BrowserQuest, experimentální massive multiplayer hru s klientskou částí vytvořenou v HTML5 pomocí canvasu a WebSocket. Zdrojové kódy najdete na Githubu, serverová část běží na Node.js. Hra se načítá velmi pomalu, ale…
Podívejme se na canvas z HTML5. Předvedeme si kreslení základních tvarů, cest, barevných přechodů a používání obrázků. Nakonec zkusíme v canvasu naprogramovat hru Halma.
V minulém článku jsme si představili metody pro sledování a zachytávání dotykových gest pro zvětšení, zmenšení a natočení (známá gesta dvěma prsty). V tomto článku přijde na řadu sledování konkrétního dotyku prstu na dotykové ploše a jeho pohybu, a to na velmi nízké úrovni.