Přejít k navigační liště

Archiv pro štítek: monitoring

Komentáře: 0

Jak jsem řešil monitoring (Nagios)

U zákaz­níka jsme měli nasazené řešení (sestávající se z několika málo desítek kompo­nent), ke kterému jsme posky­to­vali second level support. Selhání byť jediné kompo­nenty mohlo způsobit zasta­vení celé produkce. Identi­fi­kace toho, která kompo­nenta zapříč­i­nila výpadek, bylo zbytečně zdlou­havé. Nehledě k tomu, že jsme nedokázali problémy dosta­tečně předvídat. Zákazník zcela logicky začal požadovat monitoring celého řešení.

Kontrolní číslice čárového kódu (úloha z kroužku programování pro děti)

Kolik lidí si podle vás v supermarketu kontroluje účtenku, aby se ujistili, zda jim namarkovali vše správně? Obvykle ne mnoho, jelikož čárový kód je tak spolehlivý, že mu důvěřují, že funguje. (Já tedy vídám, že si to lidé kontrolují a namátkově to dělám tady. Přeci jen je tam lidský prvek, ne vše se markuje podle kódu, případně může být zboží špatně přiřazeno).