Ubiquity je revoluční rozšíření Firefoxu. V dnešním pokračování návodu o tvorbě příkazů zabředneme do složitějších skriptů, ukážeme si použití metadat, předvedeme si, jak nabídnete váš příkaz ostatním uživatelům a jak pracovat s mapou. Uvidíte, že je to hračka. Postačí vám umět jen trochu JavaScript.
Archiv pro štítek: Mozilla
Dnešním článkem uzavíráme náš seriál o implementacích JavaScriptu – otestováním jejich výkonu ve třech nejčastěji používaných sadách testů: SunSpider, Dromaeo a V8 Benchmark Suite. Prozkoumáme přitom jak stabilní, tak vývojové verze všech důležitých prohlížečů. Chcete vědět, kdo je vítěz?
Ubiquity je revoluční rozšíření prohlížeče Firefox, které umožňuje přidávání dalších příkazů do rozhraní prohlížeče. Pokud si chcete Firefox rozšířit, není nic snazšího, než se naučit vytvářet příkazy pro Ubiquity. Jak na to si povíme v tomto článku.
V předchozích dílech našeho seriálu jsme si popisovali implementace JavaScriptu uvnitř webových prohlížečů. Dnes jejich svět opustíme a podíváme se na Rhino, implementaci JavaScriptu v Javě. Představíme si její interpret a kompilátor a především si popíšeme, jak JavaScript umí díky Rhinu spolupracovat s Javou.
Budoucnost videa na webu není jasná (krom toho, že se bude používat čím dál častěji). Dosud neexistuje jednotný (standardní) formát videa, který by uspokojil všechny zainteresované strany. Přitom takový formát je nutně potřeba,…
Mozilla Labs připravují program Test Pilot; první předzvěsti se objevily již loni na jaře. O co se jedná? Výrobci webových prohlížečů inovují. Souboj o nové uživatele bude stále těžší. Je proto důležité vědět, jak se…
Aza Raskin z představil návrh nového rozhraní pro rozšíření Ubiquity. Na rozdíl od stávajícího rozhraní, které používá klíčových slov, nové rozhraní je ovládané myší. K dispozici je krátké video představující nový návrh. Při jeho sledování…
V předchozím dílu našeho seriálu jsme si představili SpiderMonkey, interpret JavaScriptu ve Firefoxu. Dnes si povíme o jeho vývojové verzi TraceMonkey, která zvládá kompilaci do nativního kódu pomocí nové techniky zvané trace trees. Vyzkoušet si ji můžete v betaverzích Firefoxu 3.1.
Tímto dílem seriálu o interpretech JavaScriptu zahajujeme část věnovanou interpretu SpiderMonkey. Dnes si ho představíme a popíšeme si, jak v něm probíhá zpracování javascriptového kódu. Pozastavíme se také nad jeho reprezentací hodnot a optimalizacemi, které umožňují efektivní práci s řetězci a poli.
V prosinci v Mountain View proběhla konference Add-on-con zabývající se rozšiřováním webových prohlížečů. Jednalo se o neobvyklou a zároveň první konferenci takového druhu. Sešli se na ní nejen zástupci výrobců prohlížečů, ale také výrobci některých rozšíření.…