Přejít k navigační liště

Archiv pro štítek: .NET

Komentáře: 35

Zkušenosti z vývoje WebShotteru

Na konci listopadu byla spuštěna v Česku vyvinutá služba WebShotter, která dělá navenek velmi jednoduchou věc – každý den vyfotí zadané URL a archiv screenshotů zpřístupňuje ve formě připomínající Time Machine z Mac OS. Přes jednoduchý vzhled se na implementací podílí poměrně hodně technologií a o zkušenostech s nimi se podělí Borek Bernard, autor a jeden z vývojářů celé služby. Předáváme slovo…

Komentáře: 3

Internet of Things – sledujeme teplotu piva

V životě geeka je mnoho důležitých věcí. Počítač, starající se osoba ženského pohlaví, která dohlédne na pravidelnou výměnu prádla, žertovné algoritmické úlohy, seriály a pivo. Zařízení, které si dále popíšeme, umožňuje sledovat online teplotu piva, které zrovna pijeme, tak aby ostatní geeci věděli, zda si mají k pivu přinést ohřívaček nebo chlaďák.

Komentáře: 0

Internet of Things

Podle definice pojmu Internet of Things (IoT) jde o jednoznačně identifikovatelné objekty a jejich virtuální reprezentaci ve struktuře typu internet. Alespoň tak to bylo zamýšleno při prvním použití tohoto termínu v roce 1999 Kevinem Ashtonem. Kam se tento termín posunul za 13 let a jak je vnímán dnes?

Komentáře: 6

Nuget: inteligentná správa používaných knižníc

Ak pracujete na aspoň trochu rozsiahlejších projektoch, určite sa nevyhnete používaniu cudzích knižníc. Či už ide o open-source, komerčné alebo vlastné knižnice, princíp ich použitia je vždy rovnaký. Knižnicu treba nájsť, stiahnuť správnu verziu, rozbaliť, nalinkovať do projektu, nakonfigurovať. Našťastie existuje Nuget, ktorý vykoná všetky tieto operácie za vás.

Komentáře: 15

Úvod do Reactive Extensions

Asynchrónne programovanie sa v súčasnosti dostáva stále viac do pozornosti, pomaly sa stáva nutnosťou a budeme sa s ním stretávať stále častejšie. Napríklad vo Windows Phone 7 je dobrým zvykom vykonávať náročné operácie asynchrónne v osobitnom vlákne, aby UI aj naďalej reagovalo na vstup používateľa, vo Windows 8 je dokonca nutné všetky operácie, ktoré môžu trvať dlhšie ako 50 milisekúnd, vykonávať asynchrónne.