Úvod do tvorby offline webových aplikací z populární knížky Marka Pilgrima Dive into HTML5. Naučíte se psát základní manifest a předvedeme vám offline verzi hry halma.
Archiv pro štítek: Offline aplikace
V posledních týdnech jsme se setkávali na Zdrojáku u článků o technologiích počítaných do rodiny HTML5. Ukázali jsme si, jak HTML5 napomáhá sémantice, probrali jsme nové možnosti videa a audia a ukázali jsme si i některá API, s nimiž přichází moderní prohlížeče. Je tedy vhodný čas si to vše shrnout.
Technologie počítané do „rodiny HTML5“ zahrnují kromě nových elementů a API k funkcím jako je geolokace i možnost provozování offline aplikací, jak jsme si naznačili v minulém článku. Ovšem aplikační cache je jen jedna část offline aplikace. Druhá, neméně důležitá, je ukládání dat na straně klienta.
Velkou výzvou pro tvůrce webových aplikací je schopnost jejich fungování i v offline módu. Nové technologie přináší spoustu pomůcek, které vytváření takových aplikací usnadňují. Alex Kessinger ukazuje, jak napsat takovou aplikaci za použití frameworku YUI.