V tomto díle si ukážeme, jak funguje propojení PhpStormu s Gitem. Podíváme se na to, jak debugovat, abychom se z toho nezbláznili. A opět si ušetříme trochu práce a času – tentokrát formou automatického formátování kódu.
Archiv pro štítek: Vývojářský software
Dneska se podíváme na zoubek vlastnostem, které automatizují úpravy kódu a využívají toho, že PHPStorm chápe kontext jazyka, ve kterém momentálně píšeme – ať se jedná o PHP, HTML, Javascript nebo SQL.
Programování je podle mého napůl umění a napůl řemeslo. A jako řemeslníci bychom měli znát své nástroje. Tak jako zedník zná rozdíl mezi lžící, špachtlí a fankou a ví, kterou na co použít, tak i vývojář by měl znát svoje IDE.
Verzování projektů je snad pro každého vývojáře už úplně běžná věc. Jakmile ale přijde na deploy, je zle. V lepším případě má vývojář nějaký spatlaný skript, který mu synchronizuje data se serverem, v tom horším měněné soubory nahrává manuálně na web přes FTP. Ani jeden z těchto přístupů navíc neřeší další nezbytné úkony jako migraci databáze, invalidaci cache a úpravu práv souborů a podobně.
GitHub jistě znáte – je to nejznámější server pro hosting open-source projektů verzovaných v Gitu. Před nedávnem vydali Git klienta pro Windows, který se pomocí grafického rozhraní snaží vývojáře oprostit od příkazové řádky. Podařilo se to? Přečtěte si zkušenosti z přibližně měsíčního používání programu.
Ak pracujete na aspoň trochu rozsiahlejších projektoch, určite sa nevyhnete používaniu cudzích knižníc. Či už ide o open-source, komerčné alebo vlastné knižnice, princíp ich použitia je vždy rovnaký. Knižnicu treba nájsť, stiahnuť správnu verziu, rozbaliť, nalinkovať do projektu, nakonfigurovať. Našťastie existuje Nuget, ktorý vykoná všetky tieto operácie za vás.
Pro správu změn ve zdrojovém kódu se používají verzovací systémy. V reálné praxi bývá nutné je integrovat s dalšími nástroji pro ostatní části životního cyklu aplikací – nejčastěji se správou požadavků, bugů a úkolů, velmi často s automatickými nástroji pro vytváření buildů, někdy i se správou testovacích případů a testů.
Pokud se v současnosti srovnává Flash a HTML5 jako platformy pro animaci na webu, hodně debat se točí okolo výkonu a konečného výsledku. Méně už se probírá fakt, že vytvořit v HTML5 animaci obsahově srovnatelnou s tou flashovou je hrdinství i pro zručného kodéra/programátora. Adobe přichází s pomocí: Edge!
V článku si představíme dva podobné nástroje, které vám mohou ušetřit čas při programování statickou kontrolou kódu v JavaScriptu. Zkontrolují, zda dodržujete jednotná pravidla zápisu kódu a upozorní vás na případné syntaktické chyby, překlepy, ale i na „zapomenuté“ příkazy, proměnné či nejasné konstrukce.
Znají to všichni weboví vývojáři, co se rozhodli testovat: prohlížeče nejsou moc „test-friendly“, možnosti skriptem simulovat chování uživatele jsou celkem mizivé. A nejen při testování – je spousta dalších úloh, kdy by se hodilo „naskriptovat chování prohlížeče“. Řešením může být „bezhlavý prohlížeč“.