Když jsem se před časem poprvé ponořil do světa WebGL, začínal jsem na zelené louce. Kdybych chtěl mít rychle nějaký výstup, jistě bych sáhnul po hotovém řešení, poskytujícím přímo graf scény (například vynikající three.js). Já chtěl ale vědět, jak a proč ty věci fungují; každou funkci si vyzkoušet a pochopit její účel. Své poznatky budu sepisovat, kdyby se náhodou někomu hodily…
Archiv pro štítek: WebGL
Zajímá vás 3D technologie WebGL? Podívejte se na osm zajímavých ukázek jejích možností.
Žhavá novinka WebGL pomalu přichází, ale jeho (zatím) neuspokojivá podpora v prohlížečích brzdí vývojáře v rozletu. Pokud jste v podobné situaci a máte na stole aplikaci, která by byla „jako dělaná“ pro WebGL, ale obáváte se…
Nové vydání JavaScriptové verze nástroje Processing, Processing.js, (již jsme o ní na Zdrojáku psali) nabízí nyní zobrazování pomocí WebGL, 3D canvasové technologie, implementované v nových verzích Chrome a Firefoxu. Rovněž přináší zvýšení výkonu, i když se…
Vývoj aplikací s technologií WebGL už nemusí být noční můrou. Měl by k tomu přispět nástroj WebGL Inspector, který usnadní práci s WebGL, především výsledné ladění. Zatím je v rané alfa fázi a k dispozici je pouze jako…
Společnost Context IS na svém blogu představila možné bezpečnostní riziko technologie WebGL, která umožňuje pracovat s (akcelerovanou) 3D grafikou ve webových prohlížečích. Podle zprávy může útočník pomocí specifického postupu zaútočit na úrovni ovladače…
V tomto dílu Javaskriptaření si ukážeme další zajímavé knihovny a nástroje, které v javaScriptu existují a které můžete využít ve svých aplikacích. Tentokrát je ocení vývojáři interaktivních grafických aplikací, třeba her – představíme si fyzikální engine, implementaci Processing a oblíbenou 3D knihovnu WebGL.
Součástí moderních webových technologií je i technologie pro 3D grafiku, nazývaná WebGL. Khronos Group vydala finální specifikaci verze 1.0. WebGL zjednodušuje využití HW akcelerace v prohlížečích. Zdroj: TZ Khronos Group
API WebGL se už objevilo v nových verzích prohlížečů. Pro mnohé tvůrce je však překážkou to, že jde o poměrně nízkoúrovňové rozhraní, které vyžaduje velké množství psaného kódu. Tím se otvírá prostor pro autory knihoven…
Technologie WebGL, tedy 3D grafika na straně prohlížečů, donedávna dostupná pouze v nočních sestaveních vývojářských verzí, přichází do betaverzí prohlížečů. Google Chrome 9 Beta má ve výchozím nastavení po instalaci již aktivní podporu WebGL, s podporou počítá…