Flex 4: začínáme (díl 1)
V tomto seriálu článků o Flexu 4 projdeme od základů programování ve Flexu 4 – ActionScriptovém frameworku pro tvorbu RIA aplikací. Uvidíte, že programování ve Flexu je zábava a spoustu věcí výrazně zjednodušuje. V prvním díle si probereme základy ActionScriptu, Flexu a ukážeme si vytvoření aplikace zobrazující stavy z Twitteru.
Flex 4: States a Transitions (díl 2)
V minulém díle jsme se seznámili se základy Flexu a ActionScriptu a předvedli si vytvoření jednoduché aplikace v tomto frameworku. Dnes si řekneme něco o interních stavech aplikace a přechodech mezi nimi.
Flex 4: Drag-and-drop (díl 3)
Technika drag-and-drop (česky „táhni-a-pusť“ nebo „přetahování“) patří k užitečným prvkům, které mohou zvýšit použitelnost vaší aplikace a zpříjemnit její užívání. Je samozřejmé, že možnost drag-and-drop nabízí i Adobe Flex. V článku si ukážeme, jak tuto techniku implementovat.
Flex 4 – formuláře a validace (díl 4)
Jedna z oblastí, kde Flex opravdu vyniká, jsou formuláře. S Flexem dokážete vytvořit pohodlný a uživatelsky přívětivý formulář velmi rychle. K uživatelskému pohodlí při práci s takovýmto formulářem přispívá i ověřování platnosti zadávaných dat přímo v reálném čase.
Flex 4: skinování aplikací (díl 5)
Každý kdo má zkušenosti s předchozími verzemi Flexu ví, že vytvořit vlastní vzhled aplikace nebyl úplně jednoduchý úkol. Vývojáři Adobe se toto rozhodli změnit a ve Flexu 4 přišli s kompletně přepracovaným systémem skinování. V článku si ukážeme, jak skinovat komponenty ze sady Spark bez použití jakéhokoli dalšího nástroje.
Flex 4: Webové služby (díl 6)
Používání webových služeb, postavených na protokolu SOAP, patří ve Flexu 4 k základním možnostem volání vzdálených služeb. Navíc není pro základní operace potřeba učit se SOAP do hloubky – Flash Builder 4 dokáže prozkoumat službu, vrátit dostupné metody i návratové typy a předpřipravit potřebný kód.