GameBoy emulátor napsaný čistě v JavaScriptu a HTML5
Nálepky:
HTML a JavaScript vznikly pro zobrazování webových stránek, i když na nich již v dnešní době běhají kromě animací také různé (malé) aplikace a to včetně her. Imran Nazar se nicméně rozhodl ukázat, že nové verze těchto technologií jsou natolik schopné, aby dokázaly emulovat celou platformu na úrovni CPU kódu (na Zdrojáku jsme o jeho projektu už informovali). Využívá přitom novinky v HTML5 jako např canvas tag. Jeho dílem má být emulátor přenosné herní konzoly Nintendo GameBoy, která byla postavena na procesoru Z80 @4.19MHz a monochromatickém displeji s rozlišením 160×144 pixelů.
Ačkoliv je emulátor teprve ve vývoji, již nyní je na něm z většiny funkční Tetris, který Nintendo ke každému GameBoyi přibalovalo. Na webových stránkách autora pak najdete velice zdařilé články, v kterých vysvětluje, jak v emulátoru řeší konkrétní záležitosti, např. přerušení nebo grafické sprity – a protože je emulátor napsaný v HTML5 a JavaScriptu, nechybí demonstrace vložené jako součást stránky.
Celá věc má ještě jeden zajímavý rozměr. Společnost Apple nemá ráda na svých zařízeních emulátory. I to je jedním z důvodů, proč na iPhonu a iPadu nenajdete Flash, protože v něm již několik emultorů vzniklo, např. FC64, emulátor Commodore 64. Také na AppStore nenajdete žádný emulátor, přestože již nějaké vznikly, nikdy neprošly schvalovacím procesem Applu. JavaScript je ovšem ze strany Applu vysoce podporovaný. Bude zajímavé sledovat, jestli nepodnikne Apple nějaké kroky i v tomto směru (např. detekce a blokace konkrétního JavaScriptového programu).