Problém vyřešen. Intextová reklama Billboardu již přístupnost nesnižuje

V prosinci jsme vás informovali o tom, že Intextová reklama společnosti Billboard zhoršuje přístupnost webů nevidomým uživatelům. Dnes to již není pravda, společnost Billboard problém rychle opravila. Vložené reklamní sekce mají nastaveno display:none, odečítače obrazovky proto jejich obsah přeskakují a nevidomí uživatelé mohou opět plynule číst obsah webu. Radek Pavlíček z projektu Blind Friendly Web se k tomu vyjádřil:

Problém s intextovou reklamou opět poukázal na tři věci, na které se při testování přístupnosti často zapomíná. Drobná chyba v kódu může být pro handicapovaného návštěvníka kritická a může mu práci s webem znepříjemnit. Odstranění chyby nemusí být pracné a složité, často i jednoduchá úprava, která nijak neovlivní vzhled či funkčnost webu pro běžné uživatele, může přístupnost výrazně zvýšit. Při testování přístupnosti je potřeba stále více klást důraz na reálnou přístupnost webu a testování provádět i za pomoci asistivních technologií, které handicapovaní návštěvníci při práci s webem používají. Jen tak je možné odhalit všechny potencionální problémy.

Vystudoval jsem biochemii. Vymyslel jsem a založil Zdroják. Jsem vyhlášeným expertem na likvidaci komentářů. Nejsem váš hodný tatínek, který vás bude brát za ručičku, já jsem zlý moderátor diskusí. Smiřte se s tím!

Věděli jste, že nám můžete zasílat zprávičky? (Jen pro přihlášené.)

Zatím nebyl přidán žádný komentář, buďte první!

Přidat komentář
Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=398