Mobilní verze Zdrojáku
Nálepky:
Zdroják ode dneška nabízí i verzi pro mobilní zařízení. Když nyní přijdete na Zdroják nebo rovnou použijete adresu m.zdrojak.cz z mobilního zařízení, najdete zde HTML verzi optimalizovanou pro malé displeje. Prozatím na ní najdete články a zprávičky.
Systém detekuje prohlížeč, a pokud dojde k závěru, že používáte tablet, mobil apod., automaticky nabídne mobilní verzi. Pokud nechcete, můžete si přepnout zpět na plnou. Pro daný prohlížeč bude vaše volba zapamatována v cookie a příště vám systém nabídne tu, kterou jste si vybrali.
Mobilní verze běží v testovacím provozu, takže případné chyby, připomínky a náměty pište, prosím, do komentářů.
Mobilní verzi jsem již vyzkoušel u sesterského serveru Lupa.cz a líbí se mi. Komentáře mi v ní nechybí, snad jen odkaz na rychlý přechod na zprávičky z hlavičky stránky by mi pomohl. Oceňuju i zmenšené náhledy obrázků.
Na iPhonu pěkné. Příjemné překvapení.
Pekne, libi se mi.
Trochu chybi vyhledavani. A mirne zbytecne mi prijdou QR kody.
Až budou QR kódy součástí redakčního systému, bude snadnější je nevkládat do mobilní verze. Víme o tom a řešíme to.
A je to tu zase, lepsi user experience pro uzivatele mobilnich zarizeni nez uzivatele desktopu. Vsimnete si toho paradoxu. Jakozto uzivatel mobilniho zarizeni dostanete presne to, proc na web jdete: obsah bez reklam a jinych nesmyslu, pekne prehledne. Uzivatele vetsich obrazovek jsou asi za neco „trestani“. Obzvlaste patrne je to u nasich internetovych deniku.
Zacneme delat jeden web pro vsechny – One Web!
http://adactio.com/journal/1716/
Mňa tiež zarazilo, že v mobilnej verzii nie sú žiadne reklamy. Myslím, že aspoň textové reklamy by mali byť aj v tejto verzii. Veď práve zobrazením (príp. kliknutím) reklamy teraz platím za kvalitný obsah na root.cz a zdrojak.cz. Bol by som naozaj nerád, ak by všetci prešli na m.zdrojak.cz a príjmy IInfa by sa znížili tak, že nebude na platy redaktorov.
Ostatne pristupy na web z mobilnich zarizeni jsou cim dal castejsi. Takze jednoho dne se stejne budeme muset zamyslet, jak ten problem resit. A uz je jedno jak. Jestli tim, ze reklama prijde i do mobilnich verzi, anebo se vymysli jiny zpusob monetizace obsahu. Tak ci tak, takovehle luxusni mobilni verze jsou jen docasna anomalie. :)