Mozilla s Epic Games portovali Unreal Engine 3 do JavaScriptu (AKTUALIZACE: Demo je veřejné)
Nálepky:
O 3D hrách i 3D aplikacích na webu obecně se poslední roky mluví čím dál víc. Většinou v souvislosti s WebGL, jehož implementace napříč prohlížeči ovšem ještě chvíli potrvá.
Portování Unreal Enginu 3 zabralo týmu programátorů 4 dny. Více podrobností najdete v článku Mozilla is Unlocking the Power of the Web as a Platform for Gaming.
Ukázka z videa zatím není veřejně k vyzkoušení, pokud přesto máte zájem, zkuste dřívější podobné demo BananaBread, staré asi půl roku, ale postavené na jiném enginu.
Aktualizace: Nyní je už k dispozici veřejné demo, vyzkoušejte si ho na www.unrealengine.com/html5 (počítejte s tím, že se poměrně dlouho načítá).
Vyzva k vyzkouseni vychazi z nepochopeni, co se vlastne stalo. Port Unreal enginu je jedinecny tim, ze vyuziva asm.js. Pokud tedy si ma ctenar neco vyzkouset, tak musi mit Nightly (kde snad, nejsem si jist, jestli je to uz v mozilla-central mergnute) je podpora pro efektivni kompilaci asm.js + musi najit nejaky kod, ktery vyuziva asm.js pro webgl. Pul roku stare demo to nebude.
Hledání možnosti vyzkoušení je prostě hledání možnosti vyzkoušení, to zbylé jsou jen tvé dojmy. Detaily ohledně asm.js apod. jsou v odkazovaném článku.
Tak i to dle Martina „půl roku staré demo“ (které je v aktuální podobě staré zhruba týden) je nově zkompilováno pomocí Emscripten s přepínačem pro asm.js a navíc i podporuje multiplayer pomocí webRTC (zatím pouze ve FF, v Chrome je bugísek).
Ohledně zařazení podpory asm.js do nightly doporučuji článek
http://blog.mozilla.org/luke/2013/03/21/asm-js-in-firefox-nightly/
Demo je staré stále půl roku, jen nově aktualizované, ale díky za doplnění.
Ahoj, demo se mi spustit nepovedlo, popravde taky pisu hru ve WebGL, ktera je k videni zde http://slimetribe.php5.cz s pomoci rozsireneho frameworku Three.js a nemam problemy s kompatibilitou nebo nutnosti mit nainstalovanou nightly ;)
No tak mám staženou verzi 23 co sami doporučuji, ale ani tak toto demo nespustim. Pry nemam podporovaný prohlížeč :)
Já to spustil v normálním Firefoxu 20.0.1 release
Nejspíš nemáš podporavanou gradickou kartu pro WebGL. Měl jsem to tak např. s Intel X3100, ale dá se to ohackovat v about:config, zkus pohledat.