Osm slov, která by se neměla objevovat ve vašem profilu na Twitteru
Nálepky:
Jeff Haden sepsal seznam osmi slov, které mnozí dávají do svých profilů na Twitteru ve víře, že tím případného partnera osloví. Leckdy je ale efekt jiný, než čekali. Například slovo „autorita“ (v oboru) komentuje Haden takto: Jak říkala Margaret Thatcherová: „Být silný je jako být dámou: když musíte říkat, že jste, tak nejste!“ Když musíte říkat, že jste autorita, tak nejste.
Další slova, která v článku zazněla, jsou „posedlý“ („jak můžete být posedlí pěti věcmi?“), „guru“ („Nebudu vysvětlovat, tohle slovo prostě nesnáším. Podobně jako ‚ninja‘ a ‚guerilla‘.“), „jedinečný“, „stratég“ nebo „Serial entrepreneur“ („Lidi, co rozjeli třeba tři velké firmy, které fungují, jsou serial entrepreneurs. Pokud jste rozjeli jeden, po něm druhý, a po neúspěchu druhého třetí, a ten uspěl, nejste sérioví podnikatelé!“)
Požádali jsme vás na Twitteru o seznam dalších slov, které podle vás nepatří do podobných profilů. Přidali jste další dva výrazy: „Apple“ a „SEO Specialista“. Jaká další slova v podobných profilech a „stručných biografiích“ říkají podle vašeho názoru víc, než si dotyčný myslí? Podělte se v komentářích.
Rozhodně by se v bio na Twitter účtu neměly objevovat i vulgární a jinak (sebe)urážlivé výrazy např. zmrd, socka, apod.
Nějak mi tu chybí odkaz na původní zdroj, kde to ten Jeff Haden sepsal.
A k obsahu: souhlas – a neplatí to jen pro Twitter, ale i pro profily jinde, pro webové stránky, doménová jména atd. a vlastně jakoukoli komunikaci – ta Margaret Thatcherová to řekla moc hezky :-)
Díky, jak jsem ho nevložil hned, tak jsem na něj zapomněl. Ještě jednou dík, už je tam.
Dan Zarella hezky napsal – kdejaký expert doporučuje „nepište, že jste guru“…. Mě se to taky může zdát jako povýšená blbost, ale Dan to označuje za typický příklad daty nepodloženého tvrzení, sám Jeff u toho má taky jako zdůvodnění jen svůj pocit. Podle Dana naopak platí, že použít v profilu guru je prostě funkční krok :) popis je třeba zde: http://matrixpartners.com/site/press_detail/1499/
Argumentace vlastním pocitem je stejně legitimní a validní jako „argumentace autoritou“, Adame. Navíc tématem není „co nefunguje“, ale „co byste si tam neměli psát“. Spousta věcí „funguje“, ale jejich použití je přinejmenším „úsměv vzbuzující“…
K tomu je už profláknutý strip: I understand you are great lover. Stavíte svůj profil jako branding nebo jako marketing?
Taky jsem se odnaučil psát do svých „medailonků“, že jsem guru. :-) Ale trvalo mi to.