Devel.cz Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják.cz DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Flex 4: States a Transitions

Peter Rybar aura:13
1. 2. 2010 19:01 Nový

ako to vyzera

celé vlákno

po tomto dieli serialu vsetci alebo horuckovite zacali studovat Flex 4 a prepisovat do neho svoje aplikacie, alebo im doslo o com skutocne Flex 4 je a nehodlaju sa nim dalej zaoberat

ja patrim k tym druhym, takto skutocne vyvyjat nehodlam :(

ps: searial si ale zo zaujmom docitam

pf
pf (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
1. 2. 2010 22:19 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

States a transitions těch states je jen jedna feature. Je třeba si uvědomit, že states vůbec nemusíte používat pokud vám nevoní. Můžete klidně na sebe vrstvit okna/panely/di­alogy/canvasy + layouty (a klidně je animovat) jako v normální desktop aplikaci (tak jak se aplikace vždycky psaly). Máte dosti solidní objektovou hierarchii všemožných „kontrolek“ (tlačítek, edit boxů…), z kterých můžete dědit a dopsat si _čistě_ co chcete, máte solidní podporu eventů – co chcete víc? :) (a to mluvíme jen o GUI)
Když půjdete cestou HTML a JavaScriptu, máte např. jeden ubohej InputBox na text a rozšiřování jeho vlastností, to je sebemrskačská soustava hacků… to neustálý mrskání se s <DIV/>, to je vývoj? a takhle je to se vším každou chvíli…

Přeji seriálu o Flexu aspoň 20 dílů :)

Peter Rybar aura:13
2. 2. 2010 2:13 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

> Když půjdete cestou HTML a JavaScriptu, máte např. jeden ubohej InputBox na text a rozšiřování jeho vlastností, to je sebemrskačská soustava hacků… to neustálý mrskání se s <DIV/>, to je vývoj? a takhle je to se vším každou chvíli…

Mam pocit akoby ste nikdy to HTML a Javascript nevideli.
Videli ste niekedy Google? :)

> Můžete klidně na sebe vrstvit okna/panely/di alogy/canvasy + layouty (a klidně je animovat) jako v normální desktop aplikaci

Videli ste niekedy ako sa robi normalna desktop aplikacia? :)

Asi som do tejto diskusie vazne nemal prispievat. Za cely den Flex 4 nikomu nestal za prispevok :(

pf
pf (neregistrovaný) ---.e-fractal.cz
2. 2. 2010 11:05 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

Ano google sem samozrejme videl. Ono je ale rozdil to videt a pouzivat a nebo vyvyjet – a to bych teda vazne nechtel. Zkuste si predstavit kolik lidi na tom muselo drit a kolik to muselo stat.

Desktop app – nejen videl, ale i nespocet delal. Rekneme ze Flex Builder dokaze plnit roli uplne klasickyho IDE na vyvoj desktop apps (tak jak je zvykem)… Podobne jako v Delphi, Netbeans nebo Visual Studiu.

Flex nikomu nestal za prispevok – no jo, kolem flashe je za ty roky banneru spousta predsudku, co se da delat. Velmi tezko se lidi presvedcuji ze Flex ma fakticky vetsi moznosti nez HTML+JS pro vyvoj apps (wiki bych v tom asi nedelal, to je jasne) – proto v ramci dalsi konstruktivni diskuze by bylo dobry se bavit o konkretnich vecech a porovnavat konkretni veci a moznosti, takto bychom se nikam nedostali. Na otazku jestli jsem neco videl se da odpovedet jenom „ano videl“ a ani jednoho z nas to nikam neposune…

Peter Rybar aura:13
2. 2. 2010 17:48 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

> Ano google sem samozrejme videl. Ono je ale rozdil to videt a pouzivat a nebo vyvyjet – a to bych teda vazne nechtel. Zkuste si predstavit kolik lidi na tom muselo drit a kolik to muselo stat.

Ak ste videl Google, pozrite si aj GWT.
Skuste si predstavit kolko ludi muselo drtit na Flexe a kolko to muselo stat.

> Desktop app – nejen videl, ale i nespocet delal.

Potom ale nechapem ako mozete tvrdit:
"klidně na sebe vrstvit okna/panely/di alogy/canvasy + layouty (a klidně je animovat) jako v normální desktop aplikaci "
Prezradte prosim mne aj ostatnym, ktory widget toolkit pre tvorbu desktopovych aplikacii to tak robi. Vopred dakujem. :)

>Na otazku jestli jsem neco videl se da odpovedet jenom „ano videl“ a ani jednoho z nas to nikam neposune…

Vas to mozno neposunie, mna ale ano. Ked sa pytam, ci ste to videl, myslim tym: Ak set to niekedy uz videl, ako mozete rozpravat take hluposti. Iba ze by ste to videl a nepochopil.

pf
pf (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
2. 2. 2010 20:10 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

OK. Nedokazal sem se spravne vyjadrit (vrstveni) pro puntickare, moje chyba. Ale jak vidim, tak jak se pise desktop aplikace moc dobre vite a ze jde psat klasicka desktop aplikace ve Flexu taky vite a ze nemusite pouzivat states asi taky tedy chapete. To byla moje mise smerem k vam. Dekuji.

Na GWT jsem se znovu podival. V jakych vlastnostech prosim vynika oproti tomu zpropadenemu Flexu (kdyz uz se tady ty technologie snazime srovnavat)?

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
2. 2. 2010 10:38 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

DIV v HTML je něco jako Display Object ve Flashi – základní zobrazovací element. Nad tím může být teoreticky postaven framework stejný jako Flex. Srovnání efektivity vývoje ve Flexu s AJAXovými frameworky (architektura, používané design patterny, nástroje…) by určitě bylo zajímavé, ale za situace, kdy se lidi bijí za své jediné správné náboženství, se nedá čekat, že by někdo do hloubky prozkoumal více alternativ.

pf
pf (neregistrovaný) ---.e-fractal.cz
2. 2. 2010 11:58 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

Ano, muze. Ale podle mych zkusenosti jen teoreticky. Me prave spise zajima dnesek a praxe s pohledem do budoucna nez teorie a cekani na budoucnost (naplanovana budoucnost opravdu nekdy neprijde).

Zkuste si napsat napr. webovy CASE nastroj. Co pouzijete? HTML Canvas? DIVy a SVG? Jak budete odchytavat mouse eventy v Canvasu? Budete do Canvasu vsechno kreslit a mouse eventy odchytavat globalne pro cely Canvas (v kterem jsou stovky samostatnych grafickych sub-prvku) a vsechno si resit sam? Muzete do Canvasu vlozit subkomponenty (childs), ktere si prirozene ze sve hierarchie mouse eventy budou chytat samy (protoze jim tato odpovednost podle OO patri)? Jak asi bude za rok vyvoje vypadat vas JS kod? Proc je hned v prvnim tutorialu co jsem nasel na kresleni do Canvasu IF podminka, jestli jsem v Opere nebo ve Firefoxu? To je samozrejme jeden priklad (ucelovy? :) )…

Muzeme klidne vymyslet nejake zadani a porovnat nasledne vysledky ve Flexu a v HTML a JS (ne jen vysledky ale i vnitrek, cistotu OO, jednoduchost, primocarost implementace, pocet nutnych hacku). Vystrelte navrh pls (ne ze bych mel na podobny kraviny more casu, ale sem ochoten neco zkusit abych jen neplacal).

pf
pf (neregistrovaný) ---.e-fractal.cz
2. 2. 2010 12:08 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

(muj predchozi prispevek je namiren vice na Pavla Simka nez sem zamyslel, slo spis o ten Canvas, on ten HTML Canvas zase totiz takovy odvaz neni)

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
2. 2. 2010 13:38 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

Ano, já to vím (resp. spíše teoreticky tuším) že HTML/JS má ve srovnání s Flashem velmi chatrné a nesystematické základy na to, aby se z toho stala aplikační platforma. Ale taky vím, že nic není nemožné (ostatně pro Flash do verze 8 platilo totéž o těch chatrných základech). Proto by mě zajímalo, jestli se některý z AJAXových frameworků už dostal do stadia, že bez problémů „kompiluje“ do této platformy z nějakého vyššího jazyka (třeba Javy) a odstiňuje vývojáře od JavaScriptu, který je samozřejmě na programování čehokoliv většího nevhodný.

(Tyhle diskuse se vždycky zkomplikují tím, že do nich někdo vnese námitku, že HTML/JS jsou prostě standardy schválené příslušnými organizacemi, zatímco SWF je výmysl jedné firmy. To by ale měla být úplně samostatná diskuse.)

Martin Malý aura:93
2. 2. 2010 14:05 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

„jestli se některý z AJAXových frameworků už dostal do stadia, že bez problémů „kompiluje“ do této platformy z nějakého vyššího jazyka (třeba Javy)“ – koukněte se na GWT (Google Web Toolkit – http://code.google.com/intl/cs/webtoolkit/)

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
2. 2. 2010 15:11 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

Já vím, že to existuje. Spíš jsem si chtěl ušetřit čas s experimentováním… takže by mě potěšilo, kdyby někdo napsal „Ano, GWT používám, sekám s tím jednu aplikaci za druhou, s GUI na úrovni Google Docs (lépe však na úrovni GUI flexových aplikací), veškeré úpravy v čisté Javě, s JavaScriptem nepřijdu do styku“.

Peter Rybar aura:13
2. 2. 2010 17:47 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

Aspon ze k editorovi sa spravate slusne.
Hoci Vam to musel podat polopatisticky.

Nie je mi jasne, preco maju ludia fobiu z programovania v Javascripte.
Z praxe viem, ze je to tym, ze si ludia nenastuduju syntax jazyka. A preco si to nenastuduju? Lebo oni su predsa super neprekonatelni machri a oni to nemusia. Javascript je predsa lahky, skoro ako C/Java ma nejake objekty, ze nema tredy im akosi uniklo, ale to im nevadi a este ma aj funkcie. Tak co sa ucit.

O GWT je na Googli mozne najt kopu odkazov na skusenosti. Tak preco klast otazku skor ako si o tom nieco zistit?

A este jedna poznamka. Je uzitocne sa naucit formulovat jednoznacne a zrozumitelne otazky. Ak sa spytate „Existuje …“ tazko si pod tym niekto predstavy „Ma niekto skusenosti s … “.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
2. 2. 2010 18:04 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

Dokud si píšeme česky a slovensky (a ne javascriptem :)), tak musíte počítat s určitou mírou zamlženosti, nepřesností a lidských prohřešků. :)

Co je na tom špatného přiznat v diskusi, že si chci ušetřit čas a na něco se prostě zeptat? Lidí, kteří mají chuť a čas odpovědět.

Fobie z JavaScriptu? To mě ani nenapadlo… Já jsem právě dřív v JS dělal hodně, syntaxi jsem si prošel od A do Z a fobii jsem měl právě možná z toho, že toho v ní už víc nebylo. :)

aprilchild
aprilchild (neregistrovaný) ---.zapcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
2. 2. 2010 15:28 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

o GWT psal Martin, dalsi z rady je napr. Capuccino (http://cappuccino.org/) pouzite pro MobileMe (http://me.com).

Tyhle diskuze se vzdycky zkomplikuji tim, ze do nich nekdo vnese namitku typu „… od JavaScriptu, který je samozřejmě na programování čehokoliv většího nevhodný..“ :). Nic ve zlem, ale taky pekna pitomost.

pf
pf (neregistrovaný) ---.e-fractal.cz
2. 2. 2010 16:25 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

Apple pro me.com a iWork.com pouziva http://www.sproutcore.com/

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
2. 2. 2010 17:17 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

A proč je to pitomost? Existují jazyky jednoduché a složité – je snad na první pohled vidět, že JS je jednoduchý jazyk, AS je složitější a třeba C# ještě o trochu víc složitý. Vždycky jsem si myslel, že do jazyků se přidávají další a další konstrukce (to je to, čemu říkám „složitý“) proto, aby se udržel pořádek a zefektivnilo ladění při velkých projektech. Mýlím se a na cokoliv se stejně efektivně dá použít i JavaScript?

Samozřejmě, co se týče výkonu, tak vůbec nepopírám, že JavaScript klidně může nadále hrát roli webového „assembleru“. Ostatně když už vzniká dokonce javascriptová implementace Flash Playeru, tak je asi možné úplně vše (http://paulirish.com/work/gordon/demos/)

Erender
Erender (neregistrovaný) 85.248.64.---
1. 3. 2010 14:46 Nový

Re: ako to vyzera

celé vlákno

Absolutna pravda. State su vyborna vec, ale samozrejme to s nimi netreba prehanat. Treba si uvedomit, ze vo flexe treba mysliet nie webovo, ale aplikacne. To znamena, ze mate k dispozicii samostatne okienecka, kanvasy, panely atd, ako napisal hore kolega PF. Ja osobne mam napriklad urobenu sablonku pre prihlasovanie. Je to jednoduchy panel, na ktorom su nejake policka aby sa uzivatel mohol prihlasit aj s tlacitkom na prihlasenie. Uz je ale zbytocne robit novy panel na registraciu. Tak jednoducho zmenim state, pri kliknuti na registraciu zvacsim okienecko, doplnia sa dalsie polozky pre registraciu potrebne a je to rychle, krasne, elegantne. Tiez pouzivam staty pre rozsirenie nastaveni. Mam v jednej aplikacii nejaky default profil jedneho komponentu. Ak uzivatel chce zmenit nastavenia komponentu, klikne na navigacny bazmeg, zmenim state – ukazem mu zopar dalsich voliem a ked uzivatel chce, zase klikne a okienecko sa vrati do povodneho stavu.

Taktiez prajem serialu o flexe vela dielov – zatial je toho jak safranu (na CZ, SK webe). Tesim sa na pokrocilejsie veci, ako su HTTP servisy, vlaste komponenty, moduly (velmi zaujimava vec)… drzim palce…

-tom-
2. 2. 2010 10:59 Nový

Občasník?

celé vlákno

Díky za pěkný seriál, už teď se těším na další díly. Jen bych se rád zeptal, zda je vydávání nějak plánováno (1× týdně?), nebo jde čistě o formu „když je čas a chuť“? :-)

Tom Krcha aura:86
2. 2. 2010 14:05 Nový

Re: Občasník?

celé vlákno

cilem je 1× tydne a doufam, ze to nesklouzne ke „kdyz je cas a chut“, to bych nerad. Temat o kterych se budu rozepisovat je spousta – tak se muzete tesit na pravidelne pokracovani.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem