Devel.cz Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják.cz DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku
phpMyAdmin VS Adminer

Lukáš
Lukáš (neregistrovaný) ---.154.net-connect.cz
12. 1. 2010 7:15

není to tak černobílé!

Líbí se mi, jak autor Adminera zaměňuje nevýhody své aplikace za výhody (nemožnost opravdu hromadně upravovat více záznamů najednou a každý jinak nebo přesměrování všech URL přes nějaký cizí server, takže uživatel musí linky KOPÍROVAT do adresního řádku, aby to nešlo přes cizí aplikace…). To už je fakt trochu moc. Adminer používám, určitě je lepší, než druhý jmenovaný nástroj, ale ta zaslepenost a naprostá absence sebekritiky autora je do nebe volající. Davide, zpátky nohama na zem!

Název (v překladu „Lovel reklam“) asi nemá smysl hodnotit, s tím už nikdo nic neudělá.

Roman Sklenář
Roman Sklenář (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
12. 1. 2010 7:24

Re: není to tak černobílé!

Davide? :)

Lukáš
Lukáš (neregistrovaný) ---.154.net-connect.cz
12. 1. 2010 7:26

Re: není to tak černobílé!

Pardon, „Jakube“.

Jan Tichý
Jan Tichý (neregistrovaný) 77.78.86.---
12. 1. 2010 8:56

Re: není to tak černobílé!

To je jedno, na Davida to platí taky ;P

David Grudl
David Grudl (neregistrovaný) 95.129.103.---
12. 1. 2010 11:09

Re: není to tak černobílé!

Když jsem v komentářích viděl spojení slov „naprostá absence sebekritiky autora je do nebe volající,“ to „Davide“ mi tam taky sedlo :-)

Ladis
Ladis (neregistrovaný) ---.47.18.34.adsl.nextra.cz
13. 1. 2010 6:22

Re: není to tak černobílé!

No vlastně to platí hlavně pro Davida :-)

Jan Samek aura:11
12. 1. 2010 9:01

Re: není to tak černobílé!

Souhlasím s Lukášem že „autor Adminera zaměňuje nevýhody své aplikace za výhody“.

Například zrovna věta „Adminer vzhledem k absenci konfigurace žádnou instalaci nevyžaduje“ – opravdu je tak výhodné nemít žádnou konfiguraci? To může být výhodné leda pro někoho kdo neví co dělá …

Reklama na vlastní produkt me nevadí, ale tohle už trochu zavání :)

Borek Bernard aura:66
12. 1. 2010 12:12

Re: není to tak černobílé!

Kde je v článku napsáno, že je absence konfigurace výhodou? Pouze z toho vyplývají některé věci, které Jakub popisuje.

V tomto ohledu je trochu nevyvážený možná jen odstavec začínající „phpMyAdmin dovoluje nastavit celkem 143 konfiguračních direktiv“, kde konfigurovatelnost vyznívá trochu jako negativum phpMyAdminu (pouze vyznívá, formulace poukazuje na to, že se jedná o příklad).

Podle mě je článek napsaný hodně dobře a vyváženě.

Jan Kodera
Jan Kodera (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
12. 1. 2010 22:44

Re: není to tak černobílé!

občas je to takové divoké. viz
phpMyAdmin používá licenci GPL 2, Adminer o něco vstřícnější licenci Apache 2, která není nakažlivá. – nechápu proč to tam je, ten dodatek o nakažlivosti. Jako uživateli phpMyAdminu mi to může bejt naprosto buřt. Chápu tenhle dovětek v části, kde se mluví o programování rozšíření Admineru, tam by měl informační hodnotu.
phpMyAdmin i Adminer dovolují importovat data ve formátu SQL a CSV, volitelně komprimovaná. Adminer navíc umožňuje načíst SQL soubor z disku serveru, což dovoluje spustit i velké soubory, jejichž přenos je v konfiguraci PHP zakázaný (soubor lze nahrát např. pomocí FTP). phpMyAdmin tuto možnost nabízí také, ale je potřeba ji nakonfigurovat.  – Tak jak? Má Adminer tu možnost navíc nebo nemá? nebo ji má i phpMyAdmin a jediný rozdíl je v konfiguraci?
phpMyAdmin má velmi slabou podporu pro cizí klíče, které se dají vytvářet v tabulkách typu InnoDB. Na speciální stránce lze vytvořit pouze jednosloupcové cizí klíče, s kterými se dále nikde nepracuje. Vícesloupcové cizí klíče nelze vytvořit vůbec. Adminer naproti tomu dovoluje jednosloupcové cizí klíče vytvořit přímo při vytváření nebo úpravě struktury tabulky, podle názvu sloupce navíc vytvoření cizího klíče automaticky nabízí. Pro vytvoření vícesloupcového cizího klíče a jejich úpravy slouží samostatná stránka. – Tohle vyznívá jako, že phpMyAdmin cizí klíče žere nebo co. Přitom phpMyAdmin nemá pouze podporu v uživatelském rozhraní, přes SQL příkazy to lze zadat. Zajímavé je, že o pár odstavců dál to už Jakub Vrána odlišuje, tj používá uživatelské rozhraní a zadávaní přes SQL.

Jakub Vrána aura:44
12. 1. 2010 23:14

Re: není to tak černobílé!

phpMyAdmin bývá na hostinzích často předinstalován s výchozí nebo jen mírně upravenou konfigurací. Spustit soubor z disku serveru tedy z těchto instalací nejde. Řadu uživatelů navíc ani nenapadne, že by taková nějaká konfigurační direktiva mohla existovat. Ale souhlasím, že slovo „navíc“ je ve větě navíc, napsal jsem ji před tím, než jsem konfigurační direktivu objevil (což mě ovšem neomlouvá).

SQL příkazem lze udělat cokoliv. Minimalistický správce databáze by tedy mohl mít oblast pro SQL dotaz a schopnost zobrazit výsledek, který tento dotaz vrátí. Pořádný správce databáze by ale měl nabízet příjemnější rozhraní.

Jan Kodera
Jan Kodera (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
12. 1. 2010 23:40

Re: není to tak černobílé!

jasný. S tím souhlasím. To rozhraní by to mělo umět a nemělo by výrazně bránit v použitelnosti :)

Michal Čihař aura:100
13. 1. 2010 9:49

Re: není to tak černobílé!

A můžu se zeptat, jak by to spouštění nahraných souborů ve společné instalaci mělo vypadat? Všichni můžou spustit všechno? Provádět nějaké magické mapování MySQL uživatelů na vlastníky souborů?

David Grudl aura:74
12. 1. 2010 23:42

Re: není to tak černobílé!

Jene, jakýkoliv text se dá rozcupovat chytáním za slovo. Takže otázka zní: chcete cupovat nebo chcete rozumět? Je to jen věcí vůle. Když článek přečtete s dobrou vůlí namísto se zaujetím, budete vítěz – vždyť oba produkty jsou zdarma a článek vám dává možnost vybrat si.

Smokie
Smokie (neregistrovaný) ---.antik.sk
12. 1. 2010 11:40

Re: není to tak černobílé!

Ja som v clanku dokonca nasiel niekolko klamstiev.

Napriklad

„phpMyAdmin používá pro zobrazení stránek rámy a samostatná okna. To uživateli znemožňuje ukládat si jednotlivé stránky do oblíbených položek a otvírat je do samostatných panelů“

Toto vobec nie je pravda. Vzdy ked pracujem v phpMyAdminovi s viacerymi tabulkami, tak mam kazdu otvorenu v samostatnom paneli.

Alebo tiez nevidim ziadnu vyhodu v rozsireniach. Autor pise, ze pri troske programovania sa da v Adminerovi upravit kazda cast aplikacie.
A v phpMyAdminovi snad nie? Je to tiez PHP a zdrojaky su viditelne a upravitelne.

Tieaz ma pobavilo ako autor vyzdvihuje, ze vdaka absencii konfigurakov sa kazda instalacia Admineru chova rovnako zatial co nevyhodou phpMyAdminu je to, ze si ho kazdy vie upravit tak ako potrebuje.
Ak je autor linuxak, tak by si mal dat facku, pretoze prave poprel jednu z vyhod linuxu. Ak je autor windowsak, tak vtedy chapem, ze to vidi ako vyhodu.

David Grudl
David Grudl (neregistrovaný) 95.129.103.---
12. 1. 2010 11:53

Re: není to tak černobílé!

Takže si ještě jednou přečti větu, kterou jsi ocitoval a poté si zkus 1) uložit stránku do oblíbených a následně 2) otevřít v jiném panelu. Kdo je tu klamár? :)

Dále mi prosím vysvětli, kde ve větě „Adminer žádnou možnost konfigurace nenabízí, všechny instalace se tudíž chovají stejně.“ vidíš vyzvihování? To je pouhé konstatování v rámci srovnání dvou produktů.

Smokie
Smokie (neregistrovaný) ---.antik.sk
12. 1. 2010 22:55

Re: není to tak černobílé!

Tam ziadne slovo NASLEDNE nie je. ;) Autor clanku klame.

A precitaj si cely ten odstavec, ktory sa tyka tej instalacie a konfiguracie.

Jakub Vrána aura:44
13. 1. 2010 1:36

Re: není to tak černobílé!

Omlouvám se za chybu, ukládat stránky do záložek a otvírat je do nových panelů v phpMyAdminu skutečně jde, tuto možnost jsem přehlédl. Postupoval jsem jako běžný uživatel – na stránce jsem dal přidat stránku do oblíbených a tím se uložila pouze definice rámů bez obsahu načtených stránek. Libovolný odkaz jsem nechal otevřít do nového panelu a tím jsem přišel o navigaci. Finta spočívá v navštívení odkazu Otevřít nové okno phpMyAdmina, který se zobrazuje na každé stránce, čímž lze obojího dosáhnout. Je to sice poněkud krkolomné a třeba pro můj způsob práce těžko použitelné (nárazově si otevřu třeba deset panelů a pak je zase postupně zavírám), ale jde to.

Možnost rozšíření je něco jiného než vytvoření patche. Adminer počítá s tím, že bude rozšířen a možné způsoby rozšíření dokumentuje. S existujícím rozšířením můžu vzít novou verzi Admineru a bez jakýchkoliv úprav ji s rozšířením použít. To je diametrálně odlišný způsob než hackování cizích zdrojáků.

Článek neposuzuje, jestli je možnost konfigurace dobrá nebo špatná, tento úsudek nechává na čtenáři. Pouze konstatuje, že jeden nástroj to má tak a druhý jinak. Článek nepojednává o tom, v čem je Adminer lepší než phpMyAdmin, ale o tom, v čem je jiný. Na několika místech dokonce phpMyAdmin vyzdvijuje (např. popis stavových informací).

paranoiq
paranoiq (neregistrovaný) 195.70.148.---
12. 1. 2010 14:31

Re: není to tak černobílé!

Davide, Viléme, Jarmilo!

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem