Devel.cz Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják.cz DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Zdroják 2011: Preview

palo
palo (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
27. 12. 2010 7:49 Nový

Re: Zdroják 2011: Preview

celé vlákno

vyzera to velmi dobre, tak drzim palce

Miki
Miki (neregistrovaný) ---.fmm.cz
27. 12. 2010 10:56 Nový

Díky za Vaši práci

celé vlákno

a hodně štěstí ve Vašem snažení v roce 2011

Vaclav Balak aura:62
27. 12. 2010 11:50 Nový

Vyborne

celé vlákno

Mate pod cepici, to se mi libi, jen tak dal a ja uz se tesim!!! :-)

Jiri Starek
Jiri Starek (neregistrovaný) 184.105.235.---
27. 12. 2010 12:22 Nový

cilova skupina 50+

celé vlákno

myslim si, ze je opomijena skupina uzivatelu a i vyvojaru v uvedene vekove skupine. Tito kolegove prozili svou profesni karieru prevazne v oblasti webu vzdalene a nyni se musi znovu preorientovat. Sam vim, jak je to tezke opustit vyslapane cesty solidniho programovani a zacit 'delat weby'.

Nekolik postrehu:
- programator 50+ (dale jen p50+) pouziva C a perl a vse ostatni mu pripada smesne
- p50+ nechape, jak se mohou uzivatele spokojit s tak primitivnim uzivatelskym prostredim jako je web(napr. ocekava se zadani ceny na 2 desetinna mista a uzivatel muze editovat co chce)
- p50+ se neorientuje mezi temi ruznymi vyvojovymi prostredimi (yui, dojo, ...)
- p50+ nesnasi tu novou cechoanglictinu s radou modnich slov a rad by slysel strucna fakta bez omacky
- p50+ uz prosel desitky projektu a proto vi, ze projektovy management je jen jakasi chimera a proto ho podobne nesmysly nezajimaji

Navrhoval bych tedy zavest nejakou rubriku neco ve smyslu 'programovani pro seniory' , ve ktere by se zohlednila ta mnou uvedeny specifika. Jsem presveden, ze o navstevnost by nebyla nouze

Martin Malý aura:93
27. 12. 2010 13:08 Nový

Re: cilova skupina 50+

celé vlákno

To je VELMI dobrá poznámka a stojí za hlubší rozvinutí. Určitě se k tomu někdy vrátím, ale tady nastřelím alespoň zlehka odpovědi, jak mě napadají.

- programátor p50+ nechť dál používá C a perl - ale musí se smířit s tím, že se s nima na webu moc daleko nedostane (s perlem ještě tak možná...) Pokud chce vyvíjet weby, musí se naučit to, co mu je "směšné".
- programátor p50+ může dál nostalgicky vzpomínat na terminály se zeleným písmem a připadat si jako elektronický guru; pokud chce vyvíjet pro web, měl by se naučit vyvíjet pro web a nikoli "vymýšlet web" tak, jak by se jemu líbilo.
- orientaci ve všech těch prostředích získá relativně nejsnáz, a tady, to máte pravdu, můžeme pomoci.
- ta nová čechoangličtina slouží právě k tomu, aby mohla být fakta co nejstručnější a nejpřesnější. Ostatně sám říká "interfejs" a nikoli "stykové rozhraní"
- programátor p50+ považuje projektové řízení za chiméru především proto, že se se skutečným řízením za celý život pravděpodobně nesetkal...
- důležitý aspekt, který bude programátorům p50+ nejvíc cizí: UX. Jestliže byl p50+ zvyklý psát programy, co se spouštěly z příkazového řádku s bambilionem parametrů, protože TAK TO JE NEJLEPŠÍ, tak tvrdě narazí na to, že by měl najednou vycházet vstříc "pojídačům koláčů" a "lamám, co chtějí jen kliknout a odmítají se učit to, co umí on". Ale to je problém i pro mnohé programátory p25+...

Nemyslím si, že je na místě "zohledňovat specifika". Pokud chce p50+ zůstat u svého programování, nic mu nebrání. Pokud ho ale něco nutí posunout se jinam, nemůže čekat, že tam "jinde" bude někdo zohledňovat jeho "specifika" (lépe řečeno: zlozvyky). V čem můžeme pomoci, tak to je vysvětlit p50+, že projektové řízení pomáhá, že posměch pramení především z neznalosti a že dokud budou přistupovat k webu jako k "té amatérské novotě", tak jim bude stále připadat primitivní a směšný. Holt, těžko se přistupuje k novinkám s předsudkem "pche, to je nedokonalé, amatérské, špatné, takhle jsme to nikdy nedělali, jo to kdysi byly počítače jen pro opravdové programátory".

Programátoři 50+ mají ale jednu výhodu: mají i neprogramátorské životní zkušenosti, takže některé souvislosti pochopí snáz.

Největším problémem při "přeorientování" na web totiž není nutnost tolerovat nové návyky, ale neochota zbavit se těch starých. My můžeme pomoci tím, že představíme nové techniky z různých úhlů pohledu tak, aby je p50+ poznali a mohli si je zatřídit. Pokud u toho budou chtít neustále hekat, jak těžké je používat takové směšné techniky nehodné céčkových matadorů, tak mohou - ale my s nimi hekat nebudeme. :)

balki
balki (neregistrovaný) ---.orange.sk
27. 12. 2010 19:49 Nový

Re: Zdroják 2011: Preview

celé vlákno

Zelam zdrojaku lepsi pristup k citatelom a menej podcenovania :D By sa redakcia cudovala, co vsetko citatelia vedia. Inac sa tu vyskytli aj fajn clanky, len mi niekedy nie celkom sedi ten nafukany styl :D

Martin Malý aura:93
27. 12. 2010 20:30 Nový

Re: Zdroják 2011: Preview

celé vlákno

Vycházím z toho, že mnozí čtenáři vědí jistě víc než redakce, a věřím i tomu, že se chtějí o své znalosti s ostatními podělit - jen je občas těžké si tohle přesvědčení udržet, zejména tváří v tvář některým komentářům a flejmům, co se tu objevily. ;)

balki
balki (neregistrovaný) ---.orange.sk
27. 12. 2010 20:33 Nový

Re: Zdroják 2011: Preview

celé vlákno

Hateri boli a budu, netreba sa nechat znepokojovat :)

Jakub D.
Jakub D. (neregistrovaný) 80.188.252.---
28. 12. 2010 14:07 Nový

Testovani SW

celé vlákno

Navrhovane smerovani Zdrojaku se mi zamlouva, jen bych se primlouval za vetsi duraz na testovani softwaru, at uz v rovine metodik nebo vhodnych nastroju.

fey
fey (neregistrovaný) 85.162.107.---
2. 1. 2011 23:58 Nový

p50+

celé vlákno

Proc by mel programator pXX+, ktery umi programovat, povazovat tvorbu webu za poposun a ne za degradaci ? on by se v tech technikach asi snadno zorientoval, ale proc ? Hekejte si sami.

Martin Malý aura:93
3. 1. 2011 7:55 Nový

Re: p50+

celé vlákno

Buď se mýlí kolega výš, co píše: "Tito kolegove prozili svou profesni karieru prevazne v oblasti webu vzdalene a nyni se musi znovu preorientovat. Sam vim, jak je to tezke opustit vyslapane cesty solidniho programovani a zacit 'delat weby'.", nebo se mýlíte vy s tím "on by se v tech technikach asi snadno zorientoval, ale proc?" Nějaký důvod asi bude, však vy na něj přijdete...

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem