O Elm už vyšlo na Zdrojáku několik tutoriálů. Dnes si ukážeme vytvoření aplikace. Konkrétně do Elm přepíšeme populární hru Wordle.
Archiv pro štítek: elm
Další ročník ReactiveConf proběhne v Bratislavě 25.-27. října. Do pátku jsou vstupenky za zlevněnou cenu. Pokud zadáte při registraci slevový kupon „Zdrojak“, získáte další 10% slevu. Od 15. září bude spuštěna registrace na workshop o Elm…
V minulém díle jsme si ukázali základní použití WebGL v jazyce Elm a porovnali ho s tím, jak se používá WebGL API v JavaScriptu (bez použití knihoven). Nyní vyjdeme z druhého dílu seriálu Ondřeje Žáry WebGL: Milostný RGB trojúhelník a popsaný příklad přepíšeme do jazyka Elm. Pak se podíváme na zajimavou schopnost elm kompilátoru.
V předchozích povídáních jsem ukazoval, jak Elm aplikaci přimět spolupracovat s JavaScriptem. Nyní si naopak ukážeme, jak to vypadá, když má Elm nějakou pěknou funkcionalitu v sobě zabudovanou. Konkrétně se zaměříme na práci s WebGL.
V minulém díle jsme z aplikace v Elmu poslali do Javascriptu data, tedy model se souřadnicemi, zoomem a id mapy. V Javascriptu se podle nich zobrazila mapa. Pokud však mapu posuneme nebo změníme přiblížení, původní model definovaný v aplikaci v Elmu se neaktualizuje. V tomto díle to napravíme.
Začíná třetí díl seriálu, který jsem původně zamýšlel jako jediný článek. Není mým cílem psát tutoriál, dostupná dokumentace, na kterou hojně odkazuji, je poměrně kvalitní a snadno pochopitelná i lidem, kteří vládnou tak špatnou angličtinou jako já.
Do minulého dílu se nevešla ani řádka kódu, pojďme se tedy vrhnout po hlavě do vody, vlastně po hlavě do Elmu. Výklad pokračuje v komentářích uvedeného příkladu, přibližujeme se tím ideálům literárního programování sazeče, matematika a programátora Donalda E. Knutha. Kdo si nestihl osvojit základy jazyka Elm, tak si na Y minut odskočí.
Před časem nám Robin Pokorný překladem článku Learn Elm in Y minutes představil programovací jazyk Elm. Pokud jste se jej během slibovaných Y minut naučili, zvu vás na výlet do funkcionálního světa vývoje webových aplikací pomocí jazyka Elm. První díl bude trochu upovídaný.
Elm je funkcionální reaktivní jazyk, který se kompiluje do (klientského) JavaScriptu. Elm je silně typovaný, díky tomu je překladač schopen zachytit většinu chyb okamžitě a vypsat snadno srozumitelná chybová hlášení. Elm se hodí k tvorbě webových uživatelských rozhraní a her.
O zajímavém projektu Elm, což je funkcionální jazyk, který se kompiluje do JavaScriptu, HTML a CSS, jsme se tu už zmínili. Nedávno vydaná verze Elm 0.12.3 získala podporu WebGL. Můžete si ji vyzkoušet na…