Formát JSON není třeba zdlouhavě představovat, v dnešním díle se zaměříme na to, jak pomocí něj v Cappuccinu zpracovávat a prezentovat data. Ukážeme si to na příkladu vyhledávání v populární službě Twitter.
Archiv pro štítek: Knihovny a frameworky
Požadavky na implementaci online platebních nástrojů naráží na Svatou Trojici „rozumných důvodů“: Nejde to, nikdo to nechce, je to složité. První dva tentokrát ponecháme stranou a ukážeme si, že implementace plateb pomocí platebního nástroje PayPal nezabere víc než 30 minut čistého času – pokud tedy víte jak na to.
Minule jsme se naučili pracovat s uživatelským rozhraním a jeho základními prvky. Vytvořili jsme si jednoduchou aplikaci, která nám umožnila přidat položku z textového pole do pole CPArray. A v dnešním díle si naší aplikaci vylepšíme o možnost zobrazení záznamů v tabulce.
Před nedávnem jsme si na těchto stránkách představili grafickou knihovnu Raphaël, která umožňuje jednoduše vytvářet vektorovou grafiku. Používá k tomu SVG (či VML). Podobně funguje i knihovna, kterou si představíme dnes, jenom místo SVG pracuje nad Canvasem. Hlavní výhodou je schopnost používat vrstvy.
V minulém díle jsme se podívali na základní třídy frameworku Foundation a vyzkoušeli jsme si práci s textovým řetězcem, polem, slovníkem a dalšími základními třídami. Dnes se podíváme na framework AppKit, který má za úkol pracovat s objekty uživatelského rozhraní – např. textové pole, tabulka, apod. Také si napíšeme první smysluplnou aplikaci – jednoduchý todo list.
Javascriptová knihovna Raphaël zapouzdřuje a sjednocuje práci s vektorovou grafikou v různých prohlížečích. Dokáže využít SVG tam, kde je podporováno; kde není, pracuje s VML. Pomocí této knihovny lze snadno vytvářet přenositelné a interaktivní aplikace založené na vektorové grafice. Ukážeme si, jak s ní pracovat.
V minulém díle jsme se podívali na to, co to je Objective-J a Cappuccino z obecného hlediska, a také jsme si připravili pracovní prostředí pro vývoj. V dnešním díle se podíváme detailněji na syntaxi Objective-J a začneme postupně procházet celé Cappuccino a jeho jednotlivé části.
Pokud jste na letošním WebExpo viděli přednášku Lukáše Hurycha s názvem „Příprava Cappuccina za 30 minut“, není třeba vám tento open source framework pro vytváření webových aplikací v jazyce Objective-J představovat. V seriálu, který právě začíná, se na Cappuccino podíváme podrobněji a ukážeme si, jak s ním pracovat.
V rámci seriálu o Doctrine 2 dnes budeme pokračovat v tématech nakousnutých posledně. Podíváme se podrobněji na stavy entit v průběhu jejich života. Ukážeme si nejdůležitější fungování UnitOfWork i práci s transakcemi a zamykáním.
Prostředí pro provoz aplikací v Djangu se musí postarat o co nejefektivnější využití prostředků, zejména o spouštění a ukončování procesů. V článku si představíme jednu z možných konfigurací takového prostředí. Pro odbavování aplikace použijeme HTTP server Cherokee a obdobu FastCGi – protokol uWSGI.