3D grafika i ve starších prohlížečích? S JebGL není problém…
Žhavá novinka WebGL pomalu přichází, ale jeho (zatím) neuspokojivá podpora v prohlížečích brzdí vývojáře v rozletu. Pokud jste v podobné situaci a máte na stole aplikaci, která by byla „jako dělaná“ pro WebGL, ale obáváte se nasazení, „protože starší prohlížeče“, můžete zkusit JebGL. Už samotný název napovídá, že jde o náhradu WebGL, napsanou v Javě. Bude tedy fungovat i ve starších prohlížečích, včetně IE6 (pokud je povolená Java). Na akceleraci můžete s JebGL pravděpodobně zapomenout, ale pokud nechcete použít WebGL k divokým animacím, ale např. k vizualizacím dat či objektů, bude výkon dozajista postačující.
Akcelerace je dostupná v systémech, kde je k dispozici Java binding na OpenGL – JOGL.
Ad „Na akceleraci můžete s JebGL pravděpodobně zapomenout“
Pokud na hardwarovou akceleraci zapomínat nechceme, použijeme JOGL.
Stačí si přečíst první odstavec na http://code.google.com/p/jebgl/ :
Behind the scenes JebGL uses a fallback Java applet to emulate the WebGL canvas if needed, and the Java applet runs hardware accelerated on all platforms using JOGL
V tom případě by to chtělo opravit zprávičku (vycházel jsem z ní).
Mno, ja osobne bych mel asi problem pracovat s knihovnou, ktera se jmenuje Jeb.. ;)